Doğrusu kameralardan sıkıldım. Eskisi kadar yeni yazı yazmama nedenim de bu herhalde.
Dün Togan sayesinde Blackmagic’in kamerasıyla yarım saatlik bir oynama fırsatım oldu. Bu kamerayla ilgili çok heyecanlanan bir sürü insan olduğunu biliyorum. Ne yazık ki onları memnun edemeyeceğim.
Ciddi bir test yapmadım. Hatta kamerayı bile 3-4 dakika kullandım. Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim: Hoş bir çaba, belki gelecek sefere olur.
Kameranın en büyük kusuru ekranı. Güneşli bir günde gölgede bile hiç bir şey göremiyorsunuz. Ya vizör takmak gerekli ya da kendinizi battaniyenin altına falan koymak zorundasınız.
EF lensler bu kameraya takıldıklarında 2.3 ile çarpılıyorlar. Bu da örneğin bizim denediğimiz 16-35 merceği 37-80 haline getiriyor. Zaten bir kameranın beni uyuz etmesi için bu yeterli ama buna sonra dönelim.
Alet şimdilik diyafram değeri göstermiyor ve üzerinde histogram yok. Pozlamayi eski consumer kameralardaki gibi arti eksi tuslarıyla ayarlamak zorundasınız. Kamera SSD disklere isterseniz DNG (uncompressed) RAW kaydı yapıyor.
Çektiklerimize hızlıca baktık. Gerçek raw ile çalışabilmek tabi ki iyi. Beyaz ayarı vs gibi şeyleri sonradan yapabiliyorsunuz ve istediğiniz hassaslıkta renk düzenleme yapabiliyorsunuz. Bu anlamda kamera çok iyi. Dinamik aralığı da başarılıydı (herhalde bütün üreticilerin iddia ettiği gibi 14 stop olsa gerek!)
Kameranın formu da aslında iyi. Dokunmatik ekran başarılı (görebildiğinizde).
Peki ben bu kamerayı alır mıyım? Asla : )
Neden?
Bir kamera alırken onu hangi mercek sisteminde kullanacağınızı da bilmeniz gerek. İddia ediyorum EF Mount lu bir Blackmagic hiç bir işe yaramaz! Neden böyle bir şey yaptıklarını bile anlamış değilim. Eğer kuş videoları çekecekseniz evet 70-200 2.8 iniz harika bir 460 mm haline gelebilir. Onun dışında bir anlam göremiyorum.
Aynı kameranın Micro 4:3 modeli de olacakmış. O belki biraz daha mantıklı olabilir ama bana sorarsanız bir video kamera bu saatten sonra ya Super 35 olur ya da full frame. Ortalıkta bunca PL mercek ve 35 mm fotoğraf merceği varken gidip Micro 4:3 gibi garip bir formata yatırım yapmak bana göre sokağa para atmaktan başka bir şey değil.
İkincisi herkesin dilinde “3000 dolara RAW çekmek harika değil mi?” sorusu var. Kısa cevap hayır değil : ) Renk düzenleme yapacağınız RAW çekmeyi düşündüğünüz bir projeniz varsa gidip düzgün merceklerle ve daha iyi bir kamerayla çekin. Kiralamaya 3000 dolardan az vereceğinize bahse girerim.
Kısaca başta dediğim gibi hoş bir girişim ancak henüz olmamış. Arada derede kalmış bir kamera Blackmagic. Profesyonel olmak için yetersiz amatör olmak için fazla ileri ve büyük. Eğer benzer tarz kamera alınacaksa İkonoskop daha ilginç bir seçim. En azından TV mercekleriyle de çalışabiliyor.
PS: Bu arada dünkü demo modeli 16-35 den başka merceği desteklemedi.
Ben 1-2 ay önce test etmiştim aküsü en büyük sıkıntı ve bir sürü aksesuar almanız gerekiyor handle’ından v mount plate lerine vs. onlarda kameranın tamamı kadar masraflı.
Bizim konformist yapimiza uygun olmayan bir malzeme..bir suru eksik 2.2 crop v.b
Ama tum bunlari dert etmeyen bagimsiz filmciler ozellikle kuzey avrupa ekolu
Isvec’ten filan kafayi kirmis bir filmci 100 euro maliyetle bir is cikarir bunla,bizde facebook’ta filan paylasiriz,deriz herif ne cekmis diye..
Hani bunla bir de tarz filan yakalarlar,moda olur..adamlar 32 mm objektife bile oooo cok genis bu diyorlar…
Bunlara 2 tane lens ver bi tanede bundan,yaninada bi paket haribo..produksiyon tamam der,sagi solu arar,hani 2 senedir konustugumuz is var di ya,hadi cekiyoruz olur…
Turk filmcisinin dns’sina uygun degil kesinlikle…
araştırdığım kadarıyla bence mft mount olan uygun bir seçim. ciddi bir proje için handle, v mount plate, vizör zaten gerekli ekipmanlar. hiç kimse projelerinde japon turist gibi kamerayı elinde tutup yaradana sığınıp çekmez herhalde.
2.2 crop olayına gelirsek; voightlander, tokina, samyang vs.. bu kamera için çok uygun lens seçenekleri var eğer geniş açı diye tutturursak. bence yatırım yapılabilir bir kamera bmcc. 3000$’a da alternatifinin olmadığını düşünüyorum.
Samyang lensler ve chorsziel’in low-cost segmentteki “alman” mali cage sistem bu malzeme icin birebir…
EF lens kullandığımız zaman 2.2 çarpan ile görüntü alıyoruz… Ama MFT lens taktığımız zaman çarpan aynı mı kalıyor arkadaşlar ? Bir sürü markanın MFT mount lensleri var. fiyatlarıda çok pahalı değil. Yorumlarınızı bekliyorum.
Tuncay ,
Sensor carpanlari kameradan kameraya degisiklik gosterirken Lens mm’leri universaldir . Dolayisiyla mft , pl , ef , efe pinar her ne olursa olsun 25mm bir lens taktigin zaman gorecegin kadraj, sensor boyutu degismedikce nerdeyse hep ayni kalicaktir.
Mft uyumlu lensler full frame uyumlu lenslere gore hem fiyat hem boyut olarak avantajlidir bunun sebebi de İmaji daha kisa mesafede olusturabilme sanslari oldugu icin( mft sensorlerde ayna kullanilmiyor ) genis aci lenslerde teferruatli optiklere ihtiyac duymuyorlar.
Ozet olarak 14 mm mft lens kullanmak ile 14 mm ef lens kullanmak arasinda hiz farki, fiyat farki olucaktir ancak kadraj farki olmayacaktir. MFT mountlu blackmagic almak daha mantikli olur her turlu , cunku hemen hemen her tipte mount icin dogru adaptoru bulabilirsin. En azindan yazilanlar oyle gosteriyor. Umarim cok karisik anlatmamisimdir.
4K modeli için kiralikblackmagic4k.com
Arkadaşlar ben kısa filmciyim bu kamerayı araştırıyorum Tokina 17mm f/0.95 lensle bu makinayla profosyonel film çekiyorlar 35mm ye tekabil ettiği söyleniyor test videolarını izledim gerçekten çok başarılı raww formatda filmciler için vazgeçilmez bir format bu kamerayı alıyorsanız film çekiyor olmanız gerekir başka bir amaca uygun olmayabilir benim merak ettiğim hangi lensler MFT bilen varsa açıklarsa sevinirim.
Teşekkürler.