Yıllardır beklenen kamera sonunda çıktı. Daha önce bu blogda çok defa yazdığım gibi herkes Canon’un neden elindeki gücü kullanıp büyük algılayıcılı bir kamera çıkarmadığını merak ediyordu.
Neyse sonunda beklenen oldu. Japon şirketleri çok garipler. Yıllarca inat edip sonra aniden beklenmedik şekilde hareket edebiliyorlar. Sanırım kültür farkı bu.
Kamera Super35 mm boyunda ve 8 MP lik bir algılayıcıdan 1080p görüntü üretiyor. Bu aslında hayırlı zira böylece klasik Bayer pattern li tek sensör kameralar gibi (örneğin RED) “üretilmiş” bir 4K yerine her pikselde tam olarak örneklenmiş bir full HD video sunuyor (yani aslında 3 CCD gibi davranıyor)
MPEG2 4:2:2 50 Mbps codec kullanan kamera istenirse PL istenirse EF merceklerle kullanılacak şekilde iki sürüm olarak üretilecek. 2012 başında tahminen 20 bin dolar gibi bir fiyatla satışa çıkacak.
Fiyat yüksek mi? Hem evet hem hayır. Bu kamera Alexa’dan daha iyi olabilir (ürettiği görüntü açısından). Bu açıdan bakılırsa fiyatı ucuz. Tabi HDSLR filmciliği ile ilgilenen bir öğrenci veya amatör içinse fiyatı çok yüksek.
Kamera 720p de 60 kare yapabiliyor. Bu bence kötü ama zaten Alexa da öyle 🙂
Canon bu kamerayla doğrudan Alexa ve RED’le uğraşmaya başlıyor. Bu konuda başarılı olabilir mi? Bence istese çoktan olurdu ama Canon klasik olarak daha geniş bir kitleye ulaşmak istiyor. Bugüne kadar yaklaşık 8000 RED kamera satılmış. Bu sayı Canon gibi bir şirket için yetersiz. O yüzden aslında ne şiş yansın ne kebap türünden bir kamerayla karşımızdalar.
Alınır mı? Fazladan 20 bin dolarınız ve kameraya ihtiyacınız varsa olabilir neden olmasın? RED Scarlett de aynı gün bir duyuru yaptı (ne tesadüf : ). Ben alır mıyım? Sanmıyorum 🙂
Ayrıntı şurada
PS: Ayrıca Canon PL mercek üretmeye başlıyor. Bu bence diğer haberden daha önemli. Ortalık yine toz duman kısacası.
ŞİMDİ TAM YAZICAKTIM C300 DİYE,Bİ BAKTIM BENDEN ÖNCE DAVRANMIŞ SİTE SAHİBİ : ))
GEÇEN BAHSETTİÄ?İMİZ Ã?RÃ?N…
epic e rakip diyorlar da nasıl olabilir ki… raw da kaydetmiyor -sensor de daha küçük- ve 1080p çekiyor. fiyatıda yüksek… neden gene ticari davrandı ki canon… full frame 2k raw çıkaramazmıydı… beni peki heyecanlandırmadı malesef…
güzel bir colorgrade’i olan bir iş koymuşlar vimeo’ya,dynamic range’i hiç fena diil bence…alexa kiralayanların pek hoşuna gidecek bir ürün değil sonuçta,piyasa dönmesin bir anda C300’e çok gülerim valla : )
demesinler malum doplar,alexa istemeyiz,c300 isteriz diye…bi kaç yere soralım bakalım,geldi mi diye : ))
bu arada duyurulan RED Scarlet in sensor ü Epic ile aynı mı yoksa Acqusition Format ta 5K Full frame yazıyor.Anlamını açıklayabilirmisiniz..
aynı sensör..herşeyi ile
e EPIC 40.000 dolar Scarlet 10.000 arada ne fark var ki …sensor aynı ikiside hdrx ve 5k ve raw…sadece epic de yüksek kare imkanı vr…
Twitter’a birisi “It’s 1080P, not 4K. Sensor is 4K, but records 1080” yazmış. Bizdeki “Araba nerde? Para nerde?” hesabı : )
Acaba bu ileriye dönük bir hareket olabilir mi? Yani ileride bir firmware güncellemesi ile falan 4K’ya yükseltilebilir mi bu alet? Çünkü şu hali ile neyine 20 bin USD fiyat biçmişler anlamadım..
Denis epic 96 kare çekiyor 5K da scarlet ise 12 kare..bu başlı başına bir fark zaten..
@Aykut
klasik canon politikası…müşterileri kaz olarak görmeye devam ediyorlar
bu bahsettiğiniz 30.000 tl lik fark a değermi ….ve peki ben 4k çekmek istesem projemi arada hiç bi fark yok ozman,epic veya Scarlet arasında…
Pl mountu Mart’ta hazır,nisandaki bir sinema filmi için f3le anlaşmıştık,yapımcı aradı ve direk olarak c300u istedi benden…
Gecende yazdım su an satılık bir f3 um var,nanoflash kayitci,zacuto baseplate ile 10000 Euro’ya satıyorum…kameranın sadece bodysi 13500 Euro…
Arkadaslar RED ve Epic gibi kameralar gercek 4K veya 5K degil. Bayer pattern var. Interpolation ile o cozunurlugu sagliyorlar.
Canon’un kamerasi ise her pixel de full sampling yapiyor. Bu yuzden karsilastirmak dogru degil.
full sampling yüzündenmi 422 50Mbps???
unutmadan canon c300 bile canon lenslerde af desteklemiyorken !!!! red denen üçkağıtçıların scarlet adlı balon kamerası af destekliyor..
Canon bu kamerayla doğrudan Alexa ve REDâ??le uğraşmaya başlıyor demişsiniz fakat Canon’un RED ile uğraşması için daha kırk fırın ekmek yemesi lazım.Arri’yi söylemiyorum bile
Prores denen nane ile dahi 250mbps üzerinde kayıt yapan bir kamera var ortada.
C300 düğün çekimleri için iyi bir seçim olabilir demek isterdim ama yıl olucak 2012 insanlar düğünlerini bile epicle çekmeye başladı..
Kemalettin yorumlariniz gayet tarafli ama ben efendice cevap vereyim.
Bitrate ile full sampling birbiriyle iliskili seyler degil.
ikincisi canon bu islere buyuk giriyor. Cikardiklari PL mount merceklere bakarsaniz bu urun gaminin C300 ile sınırlı kalmayacagını anlayabilirsiniz.
cevap için teşekkürler ilker bey…
Alakasız olucak ama paylaşayım dedim
http://youtu.be/gHF536TJ0iE?hd=1
canon 8.9 piksellik bir censor yapmış buda 4 k lık bir çözünürlük demek aslında; ama kayıt 1080p … tam tahmin ettigim gibi scarlette bu tarihte çıktı. canonun ilk videosu başarılı bir kayıt sunmuş ama fiyata gelince o da dslr lerinin çok üstünde. bence bu makine 10000 dolar civarında olmalıydı. scarlet 5k olarak piyasaya çıktı. evet red interpolationla red 4 k ya çıkıyor ama raw raw dır. canonu ben daha çok bu nedenle güçlü cine altaların karşısında görüyorum. ayrıca ikonoscop 2k raw ve bu iki üründende ucuz çıktı , ikonoscopta değerlendirilmeli…
Ya ama 20 bin dolar gerçekten pahalı. Ben gövdeyi görünce herhalde Panasonic AG-AF100 – Sony NEX-FS100 civarında, 5000 – 6000 dolar aralığında olur demiştim ama herhalde rakip belledikleri bu modeller değil Sony F3 ve Red One. Ama zaten F3 de pahalıydı. Hadi yine bütünleşik ND filtre, bakaç ve tam örnekleme yapan algılayıcı için bunu 10000 dolar seviyesine yuvarlasalar bu kamera çok iyi satardı. SCARLET X’in ef mount paketi iki üç tane L serisi primela birlikte bu fiyata geliyor.
şu anki gelişmeler ışıgında fiyat-performans açısından en mantıklı seçenek RED Scarlet diyebilirmiyiz o zaman…
Hahah Peter Jackson da ne cahilmis. Once bir Turklere sorsa “Alexa ile cek abi RED cok kotu” derlerdi : )
Bu arada kamerayi neden mpeg2 ile kullanmak zorunlulugunda oldugunuzu dusunuyprsunuz ki? External bir kayıtcı ile uncompressed 4:4:4 bile kaydedilebilir. O durumda sozgelimi alexa dan ne eksigi kaliyor? Cok daha hafif, esnek ve ucuz olmasi disinda?
bence gayet sevindirici bir ürün.eleştirilerin bir kısmıda gayet haklı. red ve alexada ağır eleştiriler aldı vakti zamanında. canonunda eleştirilmesi gayet doğal.hiç şüphe yok ki canon ilerleyen süreçte lens ve kamera konusunda önemli gelişmeler gösterecektir. ilker hocanında dediği gibi canon elindeki gücü kullanırsa uzun vadede red ve alexayı epey zorlar.
ilkercanikligil.com a bakim diyorum bi sayfa bi açılıyo en üstte yeni bi kamera canon u görünce şimdi karıştı ortalık dedim beklediğimiz vuruş gelmemiş ama fiyattan da dolayı da biraz her pikselde tam olarak örneklenmiş bir full HD çok hoş, Mk 3 çıksın forumlara hiç bakmicam artık (:
Ben bu ürünün son derece sağlam sac ayaklar üzerine oturduğunu düşünüyorum
Raw ve 4k bize ne diyor is akışında;
Master file>best light>transcode>avid or fcp>edl>masterfile>colorgrading>dpx çıkış
Yanlışsam lütfen duzeltin…
Bunun turkish versionlari vardır,saygı duyarım…
Bizde bı laf vardır ayranı yok icmeye diye baslayan
Simdi 4.2.2 is akısı ne diyor
Masterfile>fcp or avid>Color grade
C300 diyorki ucuz is akisinla sana çok şey vaadediyorum,ben ikna oldum,tıpkı alexaya ikna oldugum gibi…bir çok iste butcesiyle hayat kurtaracak bir ürün bence bu…iyi bir colorist sartiyla
yürü be David Mullen kim tutar seni
http://bit.ly/rQbzn0
Günlerdir bu yazıyı bekliyordum, harici bir kayıtçı ile umarım 4:4:4 ve 2K gibi bir çözünürlüğe çıkmayı başarabilir o zaman güzel bir yere gelir diye düşünüyorum alet.Kullanım kolaylığı, marka bilinirliği ve gelişime açık olması şuan çok hoş. HDSLR’deki kırma firmwareler gibi buna da belki daha iyi bir çözüm sağlanabilir. Sensör güzel gibi duruyor ama daha tarafsız örnek videolar görmek lazım açıkcası. Yeşil perde keyleme de oldukça başarılı olduğu söyleniyor kamera arkasında.
laforet C300 için dünyanın en iyi sensörlerinden biri diyor…abartmamış mı… Canon un tanıtımına katılmasının etkisi, reklam payı da olabilir sanki…
Laforet Pulitzer odullu bir fotografci ama aslinda amator bir sinemaci. HDSLR ruzgariyla nedense star oldu.
Yine de su nokta onemli: Canon sensor uretiyor. Ne arri ne red kendi sensorlerini uretiyorlar.
Bu tabi ki buyuk bir avantaj.
işin özü, red oturdu, bu yüzden -fiyat performance açısındanda-red scarlet -x daha mantıklı. ben bu kamera kötü falan demeye çalışmıyorum. zaten bu 4k olarak tasarlanmış bir kamera sensör boyutu da bunu gösteriyor ,öncedende consept olarak bu çözünürlüğe ulaşabilen bir kamera yaptılar ve 4 k kayıt yapıyordu, hatta dev bir sensörde yapmışlardı. bu kamerayı almak için biraz beklemeli çünkü devamı gelicek , mutlaka yeni bir model gelicek. sensör kesinlikle doğru sensör, ana raw kayıt yapabilen bir modelle canon gelecektir o yüzden beklemek lazım. ve gelişmelerin bu kamera üzerinden gideceği düşünülürse Interpolationa gerek kalmadan reel bir 4k ya şahit olabiliriz. bir diğer yandanda düşünürsek, bu kamera kulanım post süreci düşünüldüğünde dizilerde alternatif bir çözüm olabilir ve tutarsa ilk sahiplerine kazandırır..ama bu riske girebilecek bi ekonomi yoksa şimdilik scarlet- x daha mantıklı görünüyor.
http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/cinemaeos/
C300 le çekilen filmler ve kamera arkaları..
Teknik olarak bişey sormak istiyorum, RED de 4k, 3k veya 2k çekmek istediğimizde farklı crop faktörleri ile karşılaşıyoruz.Bu neden böle örneğin 2k çekmek istediğimizde de neden 4k nin 2 katı bir crop oranı var. canon 7d de 1080 çekmek yerine 720 çekmek istediğimiz de böyle bişey olmuyor. aynı çarpan faktörü var. Alexa da nasıl bu durum. RED Canon gibi her çözünürlükte tek crop fatörü yapamaz mı. Güncelleme ile mi alakalı acep.. Karışık ve saçma bi soru olmamıştır umarım..
Teşekkürler…
red one ve mx te hem 4k cekip hem 30 kare ustu bir hiza yetisemiyordu islemcinin gucu. yeni epic te 96 kareye kadar tam sensor. 300 fps e cikabilmek icin yine windowed cekmek zorundayiz.
yani sorun islemci gucu. alexa 60 kareye cikabiliyor tam sensor ile.
bu makinada da 94 fps imiş galiba. 94 ne ola ki?
herkes PL mountuna takık durumda bu kameranın ama benim aklıma gelen EF MOUNTTA ne kadar fazla iş yapılır bu kamerayla verim açısından, düşünsenizie canonun tüm EF lensleri emrinize amade,sanki EF mountlu olan daha hayırlı gibi geliyor bana…
Çalıştığım şirkette yurt dışına işler yapılıyor ve MPEG2 4:2:2
formatında olması gerekiyor ve bu yuzden fiyatı ve performansı bakımından çok da mantıklı bir seçim renkleri bakımından çok iyi
post için artıları çok ayrıca yanlış bilmiyorsam mavi en sıcak renktir filmi canon c300 ile çekildiğini duymuştum.