TTelekom (Dir. Cut)TTelekom (Dir. Cut)

yönetmen ilker canikligil / yapımcı: fuat ozveri moonlight prod. / dop: alp korfali / muzik: emre aypar & ilker canikligil

Red One MX ve Century Optics swing and shift merceklerle çektigimiz Türk Telekom Saglik Vakfi filmi. Aslında swing and shift mercekleri kullanmak epey eski bir yöntem ama bazı işlerde iyi calisiyor. Bu arada filmdeki butun isildamalar Alp’in led el feneriyle “in camera”. Post işlemi yok ve böylesi daha iyi.

PS: Film 2011 Stevie Awards’da ödül kazandı: http://www.stevieawards.com/pubs/iba/awards/408_2651_21364.cfm

15 Responses to “TTelekom (Dir. Cut)TTelekom (Dir. Cut)


  • Berkan Dirim dedi ki:

    Bir şeyi merak ediyorum. Lens flare’i bu şekilde çekimde uygulamakla post sırasında farklı lens flare pluginleri (örneğin optical flares) kullanarak yapmak arasında görsel olarak ne gibi bir fark var? Aynı şekilde swing and shift mercek kullanmakla buna benzer bir efekti post’ta uygulamak nasıl farklar doğuruyor?

  • ilkerc dedi ki:

    aslinda dediginiz gibi ikisi de benzer etkiler yapar ancak tabi ufak da olsa bir fark oluyor.

    ornegin swing and shift efekti yapmak icin masklar cizmeniz gerek ama tabi gercekten alan derinligini daraltmak icin epey ince calismaniz lazim. Oysa lens zaten kendisi bunu yapiyor.

    ornegin mesafe arrtikca veya azaldikca netlik degisimi oluyor oysa sizin uzerine koyacaginiz blur (eger cok ugasmazsaniz) tek bir seviyede oluyor vs. Ayrica swing and shift perspektifi de degistiriyor.

    parlama konusunda basarili pluginler var ama bu sekilde sette yapilmasi bana daha kolay ve guzel geliyor.

  • onur ç. dedi ki:

    şarkı için the XX’e telif ödendi mi merak ettim 🙂

  • ilkerc dedi ki:

    Hayir bu showreel kopyasi. Asil filmde baska muzik kullanildi

  • nAyuyan dedi ki:

    şimdi bu mesajın burda ne işi var dıyeceksınız ama bende beylik sıyasetcıler gıbı gundem degıstıreyım dıyorum ama onlardan farkım cidden müşkül durumdayım. Sorum şudur Hocam 7d mı 60d mı alcagıma bır turlu karar vermedım. video performansı acısından bır fark goremedım önerilerinizi hatta tavsıyelerınızı acılıyetle beklıyorum.

  • ilkerc dedi ki:

    paraniz limitliyse 60d ve iyi bir.mercek alin

  • Osman siewertsen dedi ki:

    Lens flare çok tadında bence..oyuncular samimi..film tadı var kısaca…herkesin eline saglık : )

  • ilkerc dedi ki:

    Birisi beni theXX e sikayet etmis. Simdilik videoyu cektim.

  • ilkerc dedi ki:

    ve iste geri donduk! Bu sefer kendi yaptigimiz muzikle… sikayetci arkadaslara selamlar.

  • osman siewertsen dedi ki:

    serdar ortaç’ın konserde söylediği Another Brick in the Wall’u dinletmek lazım bu tarz ispiyonculara,bi daha asla yapmazlar!!!

  • yasir doğan dedi ki:

    elinize sağlık…

  • sena dedi ki:

    selam ilker, yaptığın müzik bu filmin geleneksel vurgularına ve ağır yol alan haline müziğin türünü tanımlayamadım ama cok modern, cok …işte bi olmamış gibi geldi bana:)

  • Wolfgang Hans Zimmer dedi ki:

    Sevgili İlker Genç,

    Filmin asıl müziğini çok merak ediyorum. Kim yaptı açıklarsan sevinirim.

    Başarılı sinematografin için tebrikler 🙂

    Wolf

  • ilkerc dedi ki:

    🙂 filmin muzigini volkan gucer adli yetenekli arkadasimiz yapti.

    ne yazik ki benim istedigim muzik onun yaptigi degildi. hatta bence onun istedigi de kendi yaptigi degildi.

    su anda ustundeki de ideal degil aslinda…

    bence duygusal bir filme duygusal muzik koymak gerekmiyor. hatta tam tersi. ama bunu hic bir musteriye hicbir ajansa anlatamazsin tabi 🙂

    yine de alinganliga luzum yok diye dusunuyorum.

  • onur ç. dedi ki:

    şikayet eden arkadaş/arkadaşlar, bari son zamanlarda televizyonlarda dönen “Sigara Pişmanlıktır” serisini de şikayet etsin/ler. bariz bir şekilde “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” filminin soundtrack’indeki Falling şarkısını kullanmış adamlar 🙂

    buyrun;
    orj: http://www.youtube.com/watch?v=V1JQuWev4dI
    reklam: http://www.youtube.com/watch?v=HZ5sGESvdlM

Leave a Reply

Social Media

Visit Us On TwitterVisit Us On Youtube