Sony daha önce çıkaracağını duyurduğu kamerayı çıkardı: NEX-FS100 (Bu model isimlerini kim nasıl buluyor merak etmiyor değilim. AF100’e karşılık FS100 🙂
Klasik Sony stratejisi hiç bir şeyi ilk yapmamaktır diyebiliriz (Genelde JVC herkesten önce kötü bir şey yapar. Sonra Panasonic iyi bir şey yapar ama mesela kötü bir LCD ile yaptığını baltalar. En son Sony yapar ve en çok da o satar : )
Sony 5850 USD fiyatlı bu kamerayı da “ilk ucuz 35 mm algılayıcılı kamera” olarak pazarlayacak gibi görünüyor.
Kameranın algılayıcısı super 35 mm boyutlarında (yani AF 100’un Micro 4:3 algılayıcısından büyük) Bu da 35 mm SLR mercekleriyle daha iyi uyum sağlayacak demek oluyor. XLR ses girişleri var SD ve SSD kayıt ortamlarını destekliyor.
Kendi üzerindeki kayıtçı düşük sayılabilecek bir veri hızıyla (28 Mbits/s) AVCHD kayıt yapsa da alet HDMI üzerinden 4:2:2 sıkıştırmasız (ve timecode lu) video verisi yollayabiliyor ve bu çok iyi bir özellik.
Buna karşılık FS100 AF100’deki gibi HD SDI çıkış sağlamıyor.
1080’de 60p yapabilen FS100 gördüğüm kadarıyla gayet iyi bir kamera. Özellikle DSLR’larla uğraşmak istemeyenler için çok iyi bir seçenek.
AF100’u doğrudan hedef alan bu yeni kamera dış görünüş olarak ondan daha amatör görünse de ergonomisi çok iyi.
Bu kameranın çok satacağını düşünüyorum. Tabi bu işlere ilk uyanması gereken Canon neden hala XF 305 falan gibi saçmalıklarla uğraşıyor anlamış değilim.
Daha fazla ayrıntı şurada
PS: Bu arada FS100’un icindeki algılayıcı ile F3’un icindeki aynı.
Bu kameralar gerçekten çok sevindirici, son sözü Canon’dan bekliyorum. Bu kadar beklettiklerine göre elleri sağlam olsa gerek.
Bu kameranın Youtube’daki reklamlarını da izledikten sonra bence de ciddi bir seçenek ama Sony’nin bünyemde oluşturduğu güven kaygısıyla bir süre daha bekleyeceğim ve sanırım bu süreçte daha da sevindirici gelişmeler olacak.
acık ve net olan birsey var artık o da su ki,
Film market 180 derece bir dönüs yaptı…
özellikle video islerinde artık kimse,kameralara büyük paralar yatırmak istemiyor…pazar talebi bu ve sony gibi rental destekli firmalar trendlere ayak uydurmak zorundalar mecburlar…
Canon sony’nin b4 mounttaki en önemli stratejik ortaklarındandı,bakın markıı den sonra,sony canona sırtını döndümü dönmedimi?
Tv islerinden baska,artık konvansiyonel kameralar ölmüstür,bitmistir….
hdmi çıkışı 8 bitmi 10 bitmi acaba?
Guzel soru. Ne yazik ki yanit henuz bilinmiyor: “The camera does have HDMI and the quality available from HDMI is every bit as good as HDSDi. No word as to whether itâ??s 8 bit or 10 bit though. Sony are well aware that the one thing missing from HDMI is normally timecode, but even that has been addressed and it will be possible to export timecode in the HDMI stream”
fakat ben 8 bit olacagini saniyorum.
hdsdi da yok, hdmi da 8 bit olursa sony kendisini baltalamış olucak. Bunları nazar değmesin diyemi yapıyolar acaba 🙂
bu kameraya kim para veripte alır allah aşkına… 🙂
atomos ninja kayıtçı 1000 euro bandında,hdmi çıkıştan prores 4.2.2 kayıt…
BBCHD AF101’e zor da olsa onay verdi,sırada bunlar var,kayıçıyla broadcast’e izin veriliyorsa olay artık bitmiştir…
alexa şu an avrupa’da yok,rentalda neredeyse bütün alexa’lar sezonu kapattı diyebilirim,Türkiye’den iki tane alexa’yı reserve ettirdiler geçen bana…
Red fanlarınada üzücü bir haberim var,epic sensörleri caponyada üretiliyor malumunuz,sipariş edilen tüm sensörler cortingen maalesef…epic 2012’ye kaldı dedikodusu piyasada şu an….
Haydi selametle
Dedikodu değil gerçek o.Ben zaten en başından beri söylüyordum 2012’ye sarkacağını ama çoğu kişi Jim’in sözüne güvendi 🙂
jim patladı….sensörler tsunamide telef oldu…
Reduser’daki imzası durum için ne kadar manidar.. (:
“Everything in life changes… including our camera specs and delivery dates…”
acaba, bu kameranın piyasaya çıkış tarihi nedir..
zacutoda buna hemen bir shoulder set yapıvermis ve yakısıklı duruyor böylelikle…
Af101’deki noise problemi insallah yoktur bu alette…
Af101 ve F3 ile ilgili cok daha rahat konusabilirim artık…
Af101 ve F3 üzerindeki kodekler tam anlamıyla hüsran,asla kayıtcısız calısmamanızı öneririm….
F3 dizaynıyla gercekten hos bir kamera,af101 bu anlamda zayıf kalmakta…
F3’ün gürültü duyarlılıgı af101’in cok cok üstünde…af101 asla dark arealarda kullanılmamalı sonuc sizi cok üzebilir,panasonic simdiden yeni model icin anketlere basladı….f3’ün hassasiyeti beni gercekten etkiledi…
Af101’in basarılı bir gamma performansı var,bu da kamerayı kurtaran tek yön olsa gerek…plato,harici mekan,bol renkli kontrastlı alanlar icin süper sonuclar almak mümkün ama kayıtcısız asla…
Sonyf3 ,af101’in 2 adım önünde….bir af101 sahibi olarak bunu rahatlıkla söylüyorum…birincisi full frame olması ikinciside hassasiyeti,af101’i tek kurtaran basarılı gamması
nab de sony, fs100 ün hdmi çıkışını 4:4:4 8 bit olarak belirtmiş. pre production model olduğu içinde özelliklerin değişilebilirliğine dikkat çekiliyor.
ilker bey, hdmi çıkışının 8 bit olması profesyonel (sinema)kullanımı için handikap mıdır?, bu fiyat aralığında
daha uygun bir ürün varmıdır?
Selamlar….. Panasonic AF 100 almak isterken… Neyseki FS100 geldi…..
Neden mi? tipi daha “cool” evet…. Ã?limdeki güzel Zeiss SLR lens seti vee güzel bit matte box… follow focus… Wow güzel durucak… AF100 gibi bir ütü havasi yok…
Amaaaaa….
HD-SDI yok….. Ã?stünde hazirda ND filtre de yok… 1 adet SDHC kart yuvasi var… devamli cekim yapmak zor… kart doldu ise, cekim de durucak…. Ama S35 sönsörü sagolsun, 10mm lens takarsam FOV 10mm olucak… AF100 deki gibi 20mm olmayacak… Bu da güzel… F3 süper bir kamera ama 50 kareyi 1280×720 olarak yapiyor… AF100 ve FS100 ise 50 kareyi 1920X1080 yapiyor….
HDMI out tabiiki 8 bit… 10 bit olmasi zor… HDMI out ise 4:4:4 olamaz… Yani FS100 8bit 4:2:2 veriyor…. Bence cok yeterli….
Ã?lkemizde bir sürü insan Sony F900R ile gururla cekim yapiyor… ama sonra AF100’e, FS100’e veya F3’e laf ediyor…
F900R dedigimiz zavali kamera 3:1:1 8bit 145mb/s (yani 18MB)… 3:1:1 ne ya? yazik yazik…
FS100’e Nanoflash baglayip 280mb/s ile kayit yapip bir green box denemesi yapsak… Kimse sikayet etmez bence…
F900R’i yurtdisinda haberciler kullaniyor… Lucas ise starwars’i F900 ile cekti… Sonundaki R harfi cok sey degistiriyor…..
Ben F3 alicagima 2. el bir RED MX alirdim… evet evet….
AF100 cok iyi bir kamera ama mantiksiz sebeplerden ötürü FS100 alicam… Daha büyük isler icin ise ALEXA veya RED kiralarim…. Artik cok büyük yatirim yapmaya gerek yok bence…. Ve unutmamak gerek… en iyi veya en mükemmel kamera YOKTUR….. Hepsi farkli zamanda, farkli bir özellikleri ile öne cikiyor….
Sevgiler.
Tek bir şey söyleyeceğim, AF100 tam olarak 2x değil. S35 ile elbette fark olsa da o kadar büyük bir fark yok. 14mm ye denk geliyor af100’deki 10mm.
(http://www.abelcine.com/fov/)
Ben, aradaki farkın küçüklüğü, AF100’ün tam olarak 2X olmamasından değil, süper 35 mm formatının 1.3 çarpanlı olmasından diye biliyorum. Gerçi her ikisi de geçerli olabilir. Yani yanlış bilmiyorsam zaten süper 35 film ya da algılayıcıyı örneğin 24mm mercekle kombine ettiğimizde bile orta geniş gibi bir kapsamımız oluyor. AF100, Vistavision formatında bir kayıt alanına kıyasla 2X olsa gerek.
fs100 bi parladı söndü. şuan nerede neler yapıyo bilen varmı? 🙂
Yakın zamanda sony ex1 kullanıyordum ancak güncelleme olsun diye sattım.
Şua an canon 5d mII kullanıyorum ama bazı sorunları çözebilmek için tekrar bir kamera almak istiyorum.
Sony FS100 ile Panasonic AF 102 Arasında kararsız kaldım.
Sizce nasıl bir tercih yapardınız…Yoksa 5D MII ile devammı edeyim…
Teşekkürler…
Zor bir soru…. FS100 tip olarak daha cok hosuma gidiyor ve galiba dinamic range ‘i af100 den daha iyi ama hdmi out olmasi uzucu…. af100 ise hd-sdi out veriyor… cok karmasik bir durum… bence 2 kamera icin de demo yapmak lazim… ha birde fs100 ‘de nd yok… mattebox sart yani… ben kendi sacma kriterlerim ile hareket edicek olsam fs100 alirdim… ama hd sdi out af100 de olunca kafa karistiriyor… ??
Arkadaşlar bu kamerayı aylar süren araştırmalarım sonucunda yeni aldım ve sonuçlar mükemmel.Söyleyecek bir tane kötü bir şey bulamıyorum ilk deneme çekimim ise
eğer sorusu olan varsa her türlü yardımcı olurum…
kamerayı hareket ettirdiğimizde oluşan kare atlamalarına takıntılıyım.
burdaki arkadaşlardan bir ricam olacak.ben kullanacağım kamerada,kamerayı hareket ettirdiğim zaman,herhangi bir akış dengesizliği olsun istemiyorum.fakat nedense her kamersyı tanıtan test filmleri sahneleri hareketsiz çekiyorlar.kamerayı sağdan sola hareket ettirseler kameranın ne mal olduğu çıkacaktır ortaya.sormak istediğim şu…bir kameranın yeterince hızlı olduğunu anlamamız için hangi değerlerine dikkat etmemiz gerekiyor.mbps mi?ve bu değer en yüksek kamera hangisidir?nedir?
ben cep telefonu kamerasıyla bile çekilmiş görüntüler biliyorum ki,kamera sabit ise dvcam zannedersiniz.önemli olan hız,ekranda değişen tüm pikselleri yakalayıp doğru biçimde kaydedebilecek işlemci…lütfen birkaç tavsiye istiyorum.saygılar…
Bu konuyu daha once de aciklamistim ancak kimse inanmak istemiyor. Progressive cekim yapan kameralarin tumu saniyede 24 veya 25 kare cekerken hizli hareketlerde atlama yapar. Az once RED MX ile bir cekimdeydim inanin o da yapiyor ayni seyi.
35 mm film kameralari daha az belirgin olmakla birlikte ayni seyin benzerini yaparlar.
Bu tur kameralarla calisacaksaniz belli pan tilt hizlarini gecemezsiniz. Hayatin gercegi bu ne yazik ki : )
İlker abi haklı. Yani devasa hız isteniyorsa bile (bence gerek yok genelde) , o zaman normal insani pan yapılır kurguda hızlandırırsınız…
burada yaptığım gibi…
merhaba ilker bey
fs 100 ü yeni satınaldım
mikrofon bağlantılarını yaptım ancak çekimlerde sesi kayıt etmiyor sorunu nasıl çözebilirim acaba ?
görüntüleri kameradan izlerken ses var ancak bilgisayara atınca ses yok