Her tür “hype” ın karşısındayım.
“Hype” ne demek? Ingilizce tariflerinden biri “extravagant or excessive promotion”. Aşırıya kaçan ve abartılı pazarlama olarak çevrilebilir.
Son yıllarda kamera alanında epey hype var. Bunların sonuncusu Arri’nin Alexa’sı ile ilgili.
Bu haftaya kadar Alexa ile çalışmamıştım ve sektörde sürekli dönen “Alexa müthiş” laflarına temkinle yaklaşıyordum.
Sonunda geçen hafta Alexa ile bir gün geçirdik. Tabi haksızlık etmiş olmayayım oturup ciddi bir analiz falan yapmış değilim ancak yine de sonda söylenecek lafı başta söyleyeyim: Alexa henüz “olmamış” bir kamera.
Kameranın benim görebildiğim tek üstün tarafı olan ergonomisi gerçekten RED’den başarılı. Ne yazık ki aletin henüz çözülmemiş bir sürü sorunu var: Bizim kullandığımız sürümde ses kaydı henüz desteklenmiyordu. RAW kayıt da aynı şekilde mümkün değildi. Yüksek kareye çıkamıyordu ve kameradan playback yapılamıyordu. En saçması Alexa video cikisina timecode gömemiyordu!
Bütün bunlar önemsiz sayılabilir (ki bence çok önemliler). Büyük olasılıkla Arri bunları bir şekilde çözecek (bu kadar çok insan gidip RED’in iki katı para verip aldığı sürece çözmelerine de pek gerek yok aslında ama hadi neyse : ) Fakat bunlardan daha vahimi kamera greenscreen çekimde şaşırtıcı derecede başarısız.
Mavide yaptığımız çekimlerde bir problem yok fakat yeşildeki çekimler felaketti.
Bu sorunlar da (RED için de en başta böyle bir durum olmuştu) ileride firmware güncellemeleriyle çözülebilir. Yani Alexa için “kötü” demek haksızlık olur.
Yine de kesin olan bir şey var “Alexa müthiş RED’den çok iyi” diyenler objektif değiller. Başta da dediğim gibi Alexa henüz olmamış bir kamera. D20 ve D21 de öyleydiler. Umarım Alexa da onlar gibi olmaz.
Tabi yukarıda belirttiğim gibi bu yazı ciddi bir analiz sonucu yazılmış değil. Bir yanlışım varsa sektörden arkadaşlarımız düzeltirlerse sevinirim.
PS: Bazi konulari eksik yazmisim: Timecode mov larin icinde var fakat ekrana (video assist cikisina) yazili olarak verilemiyor. Kameradan playback de henuz yapilmadigi icin timecode almak isterseniz mov u bir bilgisayarda acmaniz gerekiyor. Yuksek kare de (60 fps) yeni firmware de var ancak bizim kullandigimiz kamera eski surumdu.
quicktime’a timecode gömmemesi felaketmiş, edl icin baya üzer sanırım.
Ayrıntılı görüşlerimi daha sonra yazarım ama “chroma key” ve “greenscreen” konusunda benim çalıştığım post ekibi tümüyle farklı düşünüyor. Prores 4:4:4 ün Red codeclerine göre daha kolay çalışılır olduğunu düşünüyorlar. Bu sayede bugüne kadar en abartılı chroma key çekimlerimi gerçekleştirdiğimi düşünüyorum. En abartılısından bol bol flare vardı ve durum gerçekten karmaşıktı. İş halen sonuçlanmadığı için son durumu bende yok ama ziyaret ettiğimde post ekibi gayet keyifliydi.
Birkaç küçük not: Prores 4:2:2 de 60fps yapabiliyor diye biliyorum. Ben bolca 50fps kullandım. Ara hızlarda monitör çıkışı rahatsız edici derecede kesintili. Playback yapamaması iyi mi kötü mü bilmiyorum…
Benim en sevdiğim yanı latitude. İnsan kendini film çekiyor gibi hissedecek neredeyse:-)
Olgun bir kamera olmadığı kesin, yeni bir ham kamera mahalleye hoş geldi…
Prores 4:4:4 cektigimizden emin degilim. Prores 4:2:2 cekmis olabiliriz.
Bu kadar keyifsiz chroma key deneyiminin post bölümünün nerede yapıldığını öğrenebilir miyim?
Bir dedikodu daha, geçen gün Sony’nin davet ettiği “bağımsız” bir uzman SXS kartların ancak yeniyken ProRes 4:4:4 veri hızını destekleyeceğini, birkaç kullanım sonra veri yazma hızının düşerek bu kaliteyi desteklemeyeceğini söyledi. Kartları üreten de Sony olduğu için çok ilginç geldi bana. Not aldım ve SXS kartların biraz daha kullanılmasını bekliyorum doğru mu yanlış mı olduğunu görmek için.
Bir not daha, Alexa da Red gibi temelde Daylightperver (deylaytperver diye okuyun, gün ışığını seven anlamında:-))
bir kamera. Tungsten ışık altında daha gürültülü olması öngörülebilir. Buna rağmen benim greenscreen uygulamamda tungsten kullanmak zorundaydık ve sorun yoktu.
Neredeyse en önemli noktayı unutuyordum, LogC modunda çalıştık Rec709 değil. Çok büyük fark olduğunu belirtmeliyim.
Biz de Log C cektik. Cekim ve post tarafinda bir hata olmadigina eminim. zaten cok basit bir plandi. Bel plan oyuncu arkada da yesil.
Mavide cekilen kisimda hic bir sorun olmamasi da bir nevi kontrol grubu gorevi goruyor. Geriye kalan tek sorun Alexa olabilir diye dusunuyorum.
RED in ilk zamanlarinda da benzer bir sorun yasanmisti.
“Günah Keçisi” bu kamerayla çekilmiş. Yüksek kareyi de bolca kullanmışlar. RAW kayıt, vs durumunu bilmiyorum, yönetmenine sormak lazım.
http://www.broadcasterinfo.net/79/haber/60-linka.html
Günah Keçisi’ndeki yüksek kareler Weisscam diye biliyorum.
Evet.. Olabilir.
simdi….
Alexa hakkındaki düsüncelerim aylardan beri sabit…muthis bir kamera,bana göre FILMLOOK’a en yakın cihaz….
Ama nereye kaydedecek? soru burada,dananın kuyrugu burada kopuyor…prores zımbırtısı apple tandanslı,ama apple bu iste ne kadar basarılı,iyi bir kodek olsa,online’da insanlar neden DPX dosyalarına ihtiyac duyuyor….
İkinci nokta,DIT meselesi ve rental houseların,bu konuda dop ve yönetmenlere ne kadar teknik’BİLGİ’ destegi verdigi…hersey master primeları havada ucusturmakla bitmiyor bana göre…
Ã?cüncü nokta;
SxS kartlarmı,s2 veya codexle ARRIRAW kaydetmekmi?
Kimileri LogC 4.4.4ü ARRIRAW’a cok yakın bulurken,kimileride ARRIRAW’da ısrar ediyor…
Dördüncü nokta;workflow’daki bir plugin’in görüntünün deger kaybına neden olma olasılıgı,posthouse görüntüyü nasıl isledigi….
Besinci nokta;
Hem rentalhouse’un hem de,posthouse’un hangi monitor ve hangi kalimasyon ayarında izleme imkanı sundugu…
ikinci argumanımda su benim….
Negatiften gelenler cok cok daha iyi bilirler,arnold richter’in esas deneyimi,mekanik üzerine,535ler,sr3ler,arrilite bu muessesenin muthis mekanik teknolojisi ile uretildiler….torna tesfiyede ustlerine yok,mesela arri FF4 follow focusu bir sanat eseri bence,o iscilik akılalmaz bir noktada…
Digital tamamen yabancı oldukları nokta,ama arri ayakta kalmak zorunda..
Alexa’nın ar-gesini baska bir alman yazılım firması tamamladı,arrinin aslında alexa ile bir alakası yok….
simdi sahaya f3 ve af101cıktı ardından epic hazırlıklarını tamamlamak uzere….
Af101 ile alexayı aynı lenslerle kendi gözlerimle test edecegim gunu cok merak ediyorum,ama aralarında daglar olmadıgını tahmin ediyorum….mutlaka dynamic range ve latitude farkı olacaktır…
ama fiyat dengesi!
İlker aslında fotografı cok net görmüs : )
Evet guzel kamera….
Ama bu kadar para sadece markayamı odeniyor yoksa….
Benim dusuncem su yonde;
Af100 benimde cok dikkatimi ceken bir kamera, ama simdiye kadarki izledigim goruntulerden edindigim fikir,hvx200’un guzel lens takilmis hali, yani bu nedemek, yok 4/3 sensor super 35’e cok yakinmis, cmos’u GH2 den farkli ve cok iyimis gibi seylerin artisini pek goremedim, ve acikcasi 2.bir hvx’e para vermek zoruma gidiyor. Ama F3 durumu biraz daha farkli sanirim,dogru sensor boyutu ve bircok saygi deger yerden aldigi arti puanlarla goz dolduruyor, evet fiyat farki var ama af100-Alexa kadar degil.
Bence test edilicekce, nano flashla donatilmis f3 ve alexa karsilastirmasi daha dogru olur, her nekadar bu 3 kamera ayni katagoride olmasada..
kategori farklı…hani biraz porche-modifiyeli micra benzetmesi benim yaptıgım…F3 bildigimiz Ex3’ün 35 gateli hali….Ex3 bana hep yesilleri agır basan bir kameraydı,aynı hastalık F3tede mevcut-gecen bilgideki f3 workshopundaki izlenimlerim- simdi bu görüntüyü 4.4.4 kaydedse nolur…
Af100’de aynen hvx200’ün buyuk sensorlusu…ama hvx200 her zaman,ex3ten basarılıydı….
Alexada cok guzel bir CMOS mevcut,yukarda saydıklarımla farklı…ama su var biri 4500 euro biri 50.000 euro…tv islerinde aman aman bir fark olacagını dusunmuyorum…vimeodaki testlerde bunu ispat ediyor kanımca….
bircok yapımcı ‘ucuz’ kiralamanın derdinde…bu noktada bu kücük kameralar
Modifiyeli micra görevini üstlenmekte….
Ben 6lı PL mount lens seti ,af100 ve full aksesuarlarla,600TL bandında hizmet vermeyi planlıyorum,hesap ortada….
Merhabalar
Bildiğim kadarıyla prores denen codec apple firmasının final cut ile kolay kullanılsın diye ortaya çıkardığı bir offline codeci değil mi? Zaten arri kendi sitesinde log c modunun sadece reklam televizyon tipi işlerde kullanılmasını öneriyor. (direct to edit mevzusu) Yanlız bu 1920%1080 çözünürlükteki dosyalar bir sinema filmi için ne kadar yeterli? (bildiğim kadarıyla kartlara kaydederken 2k bile çekmiyor çünkü)Sonuç olarak fiyat performans oranında arri alexa’yı en büyük rakibi red mx karşısında biraz şişirilmiş buluyorum.
Merhaba,
Monitor out’unda ( waveform monitör’ünde) ve kameranın sağ tarafındaki operator ekranında timecode görmek mümkün.
Kameranın sinema perdesindeki duruşu açıkçası beni bir izleyici olarak tatmin etti ( türkiyedeki ilk sinema filmi ” günah keçisi ” çekim formatı “4444 ProRess, LOGC” ). 1920 ye 1080 çözünürlüğün yanında projeksiyon kalitesi ve tabiki filme baskı çözünürlüğüde bir etken. Bir filmi D21 üzerinden 2k Arri RAW veya RED üzerinden 4k REDRAW da çeksek sonuçta diğer işlemlerden sonra aldığımız sonuç ortalama olarak aynı oluyor.
Alexa’nın daha çok eksiği var, ama buna rağmen dijital iş akışını ve seti hızlandıran özellikleri negatif yanlarına göre ağır basıyor.
Sinan ŞENSİVAS
valla onu bunu bilmem de tolga hocam yine kameranın bi ucundan o neşeli yüzünü göstermiş bize 😀
bu hafta sonu bayya bir kurcaladım…
Mx ve alexaya,yanyana ultralarla bi test sansım oldu….alexa daha film,onun icin negatifciler seviyor bu kamerayı ve haklılarda…
Simdi bir 4K’dır gidiyor…eee nereye yansıttık bunu? Kim islemis 4K’yı daha…
1920×1080 tuu kaka….
2K; 2085×1320 miydi?
Eos5Dmkıı gecen fonoda filme basıldı,valla billa jilet gibi deyolar…bunu diyende askın sagıroglu ki radikal negatifcidir….
Sana otursun aaton’un mekanigini anlatsın…
Nolur yaaa su 4K’yı iyicene bir kavrayalım…
panasonic aj27 varicam 720P calısır,pro35’e yasla prime’ı valla bana göre hala en mukemmel video kamera,amerika’da filan hala cok ciddi setlere gitmeye devam ediyor…..
Selamlar….
şu an alexa ile ilgili testlere bakıyordum . ilgimi çekti paylaşmak istedim. logC ile çekilen görüntüler de sanki fog veya smoke filtre kullanılmış gibi . rec709 daha net
logc trend bir gamma curve su bir iki senedir…zamanında yanlıs olmaz denen hersey birer birer trend oluyor…
merak ediyorum,dugun kamerası göruntuleri ne zaman trend olacak…
@Serchan
Arri Alexa ile çalışmadım hatta canlısını görmedim bile ama tahmin ettiğim kadarı ile Dynamic Range’i arttırmak için keskinlik, kontrast ve renk doygunluğu azaltılmış LogC profilinde. Hepsi daha sonra post aşamasında düzenleniyor. Yani LogC post-prodüksiyonda daha geniş bir oyun alanı sunuyor. Rec709 da ise tam tersi bir durum söz konusu. O yüzden daha net ama kurguda üzerinde çok da fazla oynama imkanı sağlamaz diye düşünüyorum.
dün mtn’de (tesekkurler metin abi’ye) yaptıgımız testlerden cıkardıgım son sonuc,kesin ve net bir bicimde….
”alexa’nın gate’ine coca-cola sise koysanız bu kamera ceker… yine ceker…”
osman bey alexa red mx testinde r3d dosyalarına hangi red gammasıyla baktığınızı sorabilir miyim? Bence böyle bir test için, alexa sadece 444 proress logc(rec 709u saymazsak) kaydettiğinden dolayı, r3d dosyalarının red cine x’de red color 2 ve red log film seçildikten sonra proress 444 şeklinde transcode etmek gerektiğini düşünüyorum. Sanırsam ancak böyle, adil bir karşılaştırma sözkonusu olur.
siz anladıgım kadarıyla d.ı.t lik veya post super vizörlügü yapıyorsunuz…
ben,kameramanım…ısık,lens ve kameraların bu iki artikıla verdigi tepkiye bakarım…iste gamma curveler,latitude ve dynamic rangeler,lens hızları v.s v.s….
Alexa bana bugune kadar calıstıgım tum video kameralardan baska geldi…tabii tüm bunlar single hdioutputtan gelen resimler icin konusuyorum…tabii bunlara cinetal monitorden cinespace di galiba cıkısıyla bakmak lazım,ama alexa onboardda bile redden kendini ayırıyor…
ama su da var,en ucuz hdslr ve bunlar arasında artık daglar kadar fark yok,bu baska bir gercek..ama alexa ‘top of the video’ bunu yanlız ben dusunmuyorum…dunya bunu soyluyor,su an o kadar satılık mx var ki.amerika ve abd’de…
osman bey öncelikle red mx raw data kaydeden bir kamera olduğu için sizin red kamera üzerinde gördüğünüz görüntü de bir şekilde çözümlenmiş edilmiş bir görüntü (red color ya da red raw). Bunlar sadece referans goruntuleridir. Başka bir deyişle raw dosyayı raw olarak görmek diye birşey sözkonusu değil. Red alexa karşılaştırması yaparken kamera üzerinden görüneni baz almak pek sağlıklı bir yaklaşım gibi gelmiyor. Kaldı ki bahsettiğiniz gamma curve latitude ve dynamic range konusu red D.I.T’sinin uzmanlık alanı. Red one mx’den çıkan resimlerin dynamic range’inin ne kadar geniş olduğu ancak bir workflow ortamında doğru gammalarla raw dosyayı tanımlıyarak ölçebilirsiniz. Alexa’nın farkı ve de belki de birçoklarını olumlu yönde etkileyen durumu ise logaritmik curvelü görüntüyü mönitöre ve de vizöre verebilmesi. Bu iki kamera bu anlamda farklılaşıyor.
Size sormak istediğim başka bir soru daha var. Forumdan izlediğim kadarıyla Amerika’yla ilişkileriniz gayet kuvvetli. Birsürü satılık mx var demişsiniz. Acaba insanlar mx’lerini satıp Alexa mı alıyor? Yanlış anlamayın bu sarkastik bir soru değil sadece alexa’nın Amerika’da Red yerine ne kadar kullanıldığını merak ediyorum.
Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
saka bir tarafa ciddi alıcıysanız,stage1 ‘de bir tane satılık mx mevcut portfoyumde…
Fiyatlandırma ve serial number icin osmansiewertsen@gmail.com‘a mail atabilirsiniz…mal su an danimarkada
birde son olarak,hicbirseyin fanatigi olmamak gerek…
Tıpkı otomobiller gibi,her yeni jenerasyon bir öncekini yer…
Sahibi oldugum hpx3000’e 2 sene önce 20.000 euronun üstünde para vermistim…4500 euroluk af100,su an bu kamerayı cöp etti…hurda artık gözümde….teknoloji cok hızla ilerliyor….alexa’yıda belki 1000 euroluk bir kamera yiyecek 2 sonra bilemiyoruz ki….
Ben alacak olsam kesinlikle RED alirdim.
Evet iste bu yuzden kamera herzaman kotu bır yetirimdir dıye dusunuyorum, kendı ısımız gucumuz cekicegimiz seyler yoksa, 3 ayda bir biseyler cekiliyorsa kiralamak herzaman daha mantikli, ama elinin altinda kamera olmasi bambaska bir avantaj tabıkı,ben hep olmasından yanayim:=)
ulascım zevkli hem de cok zevkli…benim hobim sadece bu aletler ve aksesuarları,paralarını cıkardıktan sonra kullanması daha da zevkli : )
Af101im geldi,test icin osmansiewertsen@gmail.com mail atabilirsin,pl schneider primelarla…
Osman bey uzaklarda olmasam inanin bir haftasonu test etmek isterdim, tesekkur ederim. Ama sizin yaptiginiz varsa, ozellikle cekilen bir is falan, gormekten memnuniyet duyarim, ozellikle lenslerin performansini cok merak ediyorum..
Valla vakit bulup cekemedim…demostrasyonlardan
Birseyler söylemeyide etik bulmuyorum..sonuçta rental ayağımda mevcut…
En iyi değerlendirmeyi görüntü yönetmenleri ve yönetmenler yapacak…
türkiyede alexa ile çekilen bir film var mı?
zeki demirkubuz yeni filmi ‘Yeraltı’ nda Alexa ile çalıştı. Bide yukarda bahse geçen ne kadar ciddiye alırsınız ama Günah Keçisi de bu kamera ile çekildi. Şuan Türkiye’de toplam 6-7 alexa oldugu için kiralamk zor oluyor…
ProRes = Pro rezalet…Post da ters köşeye yatırıyor…Netice olarak HDCAM den çok farklı değil….
Log-C de en iyi neticeyi veriyor.. Ã?zerindeki REc-709 doğru çalışmıyor..Red in yine gözünü seveyim.iki gömlek fark atar..
anlayamadığım bir nokta var.herkes 444 proress logc modunun çok tatminkar olduğunu söylüyo,bu 1920-1080 görüntü yerine neden arriraw(3.5K) kaydederek ham bir görüntü elde etmek ve bu görüntüyü daha sonra işlemek düşünülmüyo.
nasil kaydetmeyi dusunuyoruz …alexa raw, d21 raw dan farklidir. heniz alexa raw kayitci yok. fakat mehmet basbaranin yaptigi bir test var, alexa raw i d21 raw olarak kaydetti. fakat frame size dogru degil ve asa tutmuyor
Prores;alexa’nin en düşük is akısı maliyeti için tasarladığı,kayitci sistemi…
Biraz af101le aynı şekil aslında,af kendi kartlarına avccam kaydediyor,1 saat cekiyosun,4-5 GB veri oluşuyor,p2HDye Kaydettiğin zaman,sdi outtan,1 dakika 1GB,arada daglar var..
sxs’ler tv isleri için bir solusyon..ve tabii final cutta tam donanimliysa bir yere kadar isteklere cevap veriyor…
Alexa esas performansına NAB’de lanse edilecek kayitcilardan sonra kavuşur.Ve o kayitcilarin hepside,s2 ve codex gibi hantal olmayacak,prototiplerden bunu biliyoruz…
1920×1080 4.4.4 kayıt sanırım yeni bir standart haline geliyor…
Sonyde 8K 16:8:8 bir kamerayida nab’de sergileyecekmis,gelen dedikodulara göre
Codexte s2’da teknoloji mezarligindaki yerlerini alırlar..
Panasonic avcul
evet ama arri çıkartmadığı bir raw kayıtçıyı var diye mi kamerasını satışa sunuyo. yoksa siz alın zaten 6- 7 aya biz raw kaydediciyi çıkartırıza mı getirio.eğer durum böyleyse, hem 3.5 K yalan oluyo hemde ahlaken yanlış olmuyor mu.
Alexa ile suan uncomp calisilabiliyormu bilmiyorum ama RAW olmasa bile uncomp 4:4:4 kayit yapabilme imkanlarina ucuz ve guzel bir cozum Convergent desing’dan geldi bile, F3&Epic&alexa icin guzel cozum olacaktir sanirim..
http://expo.nabshow.com/mynabshow2011/public/Booth.aspx?BoothID=112751&FromPage=nz_ALExhibitorSearch.aspx&IndexInList=9
Şimdi doğan abi aylar önce uncompressed ile ilgili çok güzel bir şey dedi,ben de aynen katılıyorum,uncompressed dediğinizde yapımcı fellik fellik kaçıyor ve haklıda son derece,postta mokoko anlatabiliyormuyum…
bu tapeless çıktıktan sonra herşey hakikaten bir garip : ))
hani organize işlerdeki meşhur diyalog gibi…
-araba nerde?
-para nerde
-para nerde,araba nerde gibi…
AF101 örneği gibi avccam güzel boyanır postta…çıkanada millet bayılır niye derinlik var…
Alexa onun 4-5 gömlek iyisi SXS’e 4.4.4 zaten kaydediyorsun,ARRIRAW beyaz perdede sanırım çok ön plana çıkar,ama noldu bu sefer post=mokoko ,otur kodakla pazarlık et,daha ucuza daha güzel çektin…
ve kimse bana kızmasın,gavurlar burdan kat kat ucuza uncompressed iş yapıyorlar,fiyatların düşmesi lazım…o zaman mokoko olmaz,bizde deriz ki uncompressed,haa bir de DIT var : ))
Türkiye için en iyiler…
Kamera : RED
Monitor: TV Logic
Kablo : 2M
Offline tool: Final Cut
Audio : Nuendo
Color Grading : Apple Color
VFX: After Effecs CS5
Finishing : Premier CS5
Toplam 25.000TL e çıkarsın post dan.
Kimse daha iyisini beklemesin…Para yoksa kalite de yok…
selime katılıyorum…türkiye icin en dogru solusyonlardan…lens master prime ama : )
boylede trend var master olmadan cekilmez aman…
Ama bir gercek daha var,REDi alexayı cok pahalı bulanda cok,kac yüzbinlik islerin eos 5D ile cekildigini duyuyoruz…ben bugün eos5D ile cektim biseyler,telesine’nindi mal,adamlar zeiss 1.4 lenslerle gunluk 350 liraya kiralıyorlar…sonuca kötü demeye kimsenin hakkı yok…
Edius6 versionda bir trick mevcut o da,4.2.2 10bit olarak dosyaları dpxe atması…
Finalcut offline EDL hardisce edius6ya…700 euroya dpx cıktı…özellikle p2 isler süper cıkıyor bu yolla…
Ama sonuc,cekene bakar,yönetmene bakar,gecen sene bir abdli herif geldi,digital970ti kamerası SD bir kameraydı,adam bir filtre filan giriyordu,resimler muhtesem ötesiydi,bir de arada cantadan eski bir 16 cıkarıyodu,onlan bikac bisey atıyodu…herif mandrake gibiydi…esas boyutta burası zaten bence,hani yok 1500k yok 3500’e 10000 yok proxy yok kıl gate yün gate isin tırıvırısı birazda…
osmancım, master prime olmuş olmamış çok da dert değil…T1.3 olacak diye master prime kullanacak değiliz illaki.. eski high speed zeiss ler neyimize yetmiyor. master prime tam sosyetik focus puller lara göre…mühiş bir focus ring…well balanced … ama kocaman ağır bir gövde..( bu arada leica nın yeni prime larını deneme şansı buldum..görüp görebileceğimiz en iyisi o bence…adamın 18mm de 150mm si de aynı boyutta…inanılmaz…
bu arada edius un yaptiği işin aynısını mac üzerinde çalışan panasonic in CMS si de yapıyor. workflow da edius a pek yer yok. final cut da işi bitireceksen 10 numarates…
bu arada RED de SSD olayına girdi eski CF modül sokülüyor yerine SSD modül takılıyor artık o aptal HDD ye gerek yok..ESata dan yapıştır gitsin..
Metin abi alsın leicalarda ona yakışır !!!!!
Hakikaten süperötesi,fiyat baremi zaten master prime’ın ötesinde…set fiyatı 130-140 bin euro civarı diye hatırlıyorum ibc’deyken…
Benim elimde olan AF101’ime aldığım bir 5’li set schneider t2.1 lenslerim var,tamamen digital cinematography için tasarlanmış…mail atarsan bana,çektiğimiz bir iş var,atarım sana,fikrin olur,testede her zaman beklerim…
osmansiewertsen@medietek.com
Merhabalar,
Red Epic-M ve Alexa arasında kararsızlıkta kaldım.
http://reduser.net/forum/showthread.php?57836-Alexa-vs.-EPIC…&p=754425&viewfull=1#post754425
Burdaki red bakış açısından karşılaştırma ne kadar gerçeği yansıtıyor. Fiyat olarak Epic daha ucuz fakat daha başarılı deniyor nerde araştırdıysam. yorumlarınızı bekliyorum.
Cenk sizi dogru anliyorsam 100 bin USD harcamayi planliyorsunuz ve bunu bir blogda tanimadiginiz insanlarin verecegi tavsiyelerle yapmayi dusunuyorsunuz.
gercekten ilginc eger saka degilse : )
Rental’mı yapacaksanız ???
yeni oyuncular olmalı bu piyasada…ikiside gider,sağlam aksesuarlarıyla ve asistanlarıyla,giriş yaparken de piyasa fiyatları 500 lira aşağıya çeksen,insanlara tercih sebebi olabilirsin..reklam produksiyonlara(düzgün olanlarını tenzih ederim) dikkat,muhasebeleri 24 saat toplantı ve yemekte olabiliyor : )))
Rentaldan önce düzenli olarak kendi kullanamayacağım bir şeye böyle yatırım yapmayı düşünmem zaten.. Tek eksik Türkiyede daha Epic sırası gelmiş kimse yok. Benden önce ön başvuru yapmış biri alırsa zaten testlerine bakarım fakat biraz havada durduğu için en azından teknik özellikleri açısından yorumunuzu istedim.
yukarıda yazdığın eksiklerin hepsi kamerada mevcut 120 kareye cıkabiliyorun time code görülebiliyor ki aslında alexa kullanırken time codu yazmak yerine clip numarası yazmak daha mantıklı 🙂 çektiklerini sehredebilirsin hatta 120 kare çekmişsen 120 kare izleyebilirsin.ayrıca arri marka lens kullanıyorsan kameranın tepeüstü monütöründen skalayı görebiliyorsun ses özeliklerine gelince gercekten bu konuda konusmaya gerek bile yok
yukarıdaki yorumunu okuyunca sana gülmeden edemedim tamamen saçmalamışsın RED ile kıyaslamışsın bu kesinlikle alexa ya haksızlık.REd 5 dakikada açılıyor tam 5 dakika eğer sıcak bir ortamda çekim yapıyor ve akün bitmişse oyuncularının tekrar pudralanması gerekicektir 🙂
Smile o yazi yillar once yazildi. Dikkatli okuyun.