Yıllardır konuşulan sonunda oldu ve Sony ilk Super 35 mm CMOS’lu yarı profesyonel kamerası F3’ü duyurdu.
RED ve HDSLR larla başlayan ve Panasonic AF100 ile devam eden değişimin son ürünü bu.
F3 aslında Sony F35 ve F900 kullanan prodüksiyonlar için bir B kamera olarak tasarlanmış. Kullandığı codec XDcam serisi ile aynı (mpeg2) ve 4:2:0 olarak çalışıyor.
Ancak Sony’nin önerisi tabi bu codec ile çekilen görüntülerin sadece offline kurgu için kullanılması çünkü F3’ün üzerinde Dual link HD SDI çıkış var. Bu şekilde HDCAM SR bir kayıtçı ile 880 Mbps 4:4:4 kayıt yapmak mümkün.
Aletin üzerinde PL mount var yani bütün sinema mercekleriyle uyumlu. CMOS’un pixel genişliği 12 micron. Bu da örneğin 5D MK II nin 6 micron undan çok daha iyi. Yani kamera düşük ışıkta çok iyi performans verecektir.
Ne yazık ki F3 biraz pahalı. Sadece gövde fiyatı 16.000 USD. fakat şaşırtıcı bir detay var: F3 ile birlikte Sony ucuz bir PL seti çıkarıyor. 35 – 50 ve 85 mm merceklerden oluşan bu PL mercek setini kamerayla birlikte alırsanız fiyat 22.000 USD oluyor.
Sony gelecek yıl bir de taşınabilir SR hafıza kaydedici çıkaracağını duyurdu. Bu aletle HDCAM SR kayıt yapmak kolaylaşacak.
Alet bence hoş ama pahalı. Panasonic’in AF100’ü çok daha makul bir fiyatla çıkıyor. Fakat belli ki Sony bir üst segmenti hedeflemiş. 16 bin dolarlık taban fiyat bunu gösteriyor.
Ayrıntı şurada.
merak ettigim,bu aletlerden cıkan goruntulerin projeksiyondaki performansı…noise’u,dynamic rangeleri,blacklerindeki performansı…
Bir suru yenilik var,inanın alım noktasına gelindiginde tam bir tedirginlik var…
Alete kotu deriz,bi bakmıssınız cok daha pahalı kameraları nakavt etmis…
İyi dersin kotu cıkar vesaire,vesaire…
Blrde kayıtcı meselesi! fena kitleme var o iste! Redin ramleri su an piyasada yok! Red yeni ramlerini minimum 10.000 usd bandında tutmayı planlıyormus diye dedikodular geliyor kulagımıza…
selam İlker,
F3’ün HD-SDI çıkışı 4:4:4 mü yoksa 4:2:2 mi?
“Through the use of an HD-SDI dual-link output for external recording (4:2:2 1080 50/59.94P as standard;… )”
bu arada Ikonoskop 2-3 hafta içerisinde teslimatlara başlayacak.. Bu konuda ne düşündüğünü öğrenebilir miyim?
Selam
O yazida oyle deniyor ama baska yazilarda soyle deniyor:
Users will also be able to record full 10-bit 4:4:4 video via an HD-SDI dual-link output option to an SR Memory Portable Recorder that should be introduced at NAB in April.
Zaten 4:4:4 abarti olur her sekilde.
ikonoskop’un sensoru 16 mm boyutlarinda olmasa iyi olurdu. Yine de hos bir girisim ama bunca gurultu icinde sansi yok diye dusunuyorum.
caponlar,t 0.95 bi lens yapmıslar,yalnız 50 ve 85mm olarak uretiliyor,fiyat son derece makul…panasonicte bu lenslerle bir paket yapmayı planlıyormus af-101 icin,hani 0.95 saka gibi ama ilan ettiler
Dual HD-SDI doğrudan 4:4:4 demek, Single HD-SDI 4:2:2 taşır zaten. Yani dual ise 4:4:4
5dmark 2 nın sdi lısı bunun canını alabılır dıye dusunuyorum
Ben öyle düşünmüyorum. İlker’in de belirttiği gibi 5d MK II’de yüksek çözünürlüklü fotoğraf kaydı öncelikli tasarlanmış bir algılayıcı kullanılıyor. Piksel boyutu küçük olduğu için F3’ün düşük ışık duyarlılığına erişemeyecektir. Zaten AF100’de 12 milyon piksellik bir algılayıcı kullanılmasını da yadırgamıştım. Piyasaya yarı profesyonel olduğu iddiasıyla bir kamera sürüp, beş altı bin dolar fiyat biçmek, sonra da bu kameraya fotoğraf makinesinden algılayıcı apartmak kadar yanlış bir stratejik karar düşünemiyorum. Çünkü böylece büyük algılayıcının düşük ışık duyarlılığı vaadi büyük oranda güme gidiyor ve tek numarası dar alan derinliği oluyor. Bir de merdivenlenme ve moire etkisinden kurtulmak için işlemci gücüne yaslanmak gerekiyor (gerçi GH2’de olduğu söylenen bu özellik AF100’de var mı bilmiyorum). F3’ün etkin piksel miktarı zaten 1080p’ye gereken kadar olduğu için bu etkilerden kurtulmak için işlemci kullanılmıyor. Bir yazıda rolling shutter’ın da dikkat çekici oranda azaldığı yazılıydı. Gerçi ben zaten rolling shutter’dan rahatsız olmayanlardanım.
simdi benim merak ettigim bir noktada su,cahiliyetimi mazur görün lutfen…
Simdi bu kamera mpg2 ve xdcam tabanlı ve 4.2.0 calısan bir alet yanılmıyorsam ve xdcam tabanlı bir alet,simdi bu alet nasıl oluyorda dual outputtan 4.4.4 kayıt yapabiliyor…xdcam, 25mbps isleme gucune sahip, bu hdcamsr’da nasıl 880 mbps’a donusuyor…motor 1200 cc 3 silindir 75 beygir,bu guc nasıl oluyorda 3000 cc 250 beygire donusuyor??
Mpg2 4.4.4’e nasıl donusuyor? 4.2.0 takribi 8 bit ya uretir ya uretmez…4.4.4 te 12 bite tekabul etmiyor mu?
hocam goruntu ıcerıde kodlanmadan basılıyor sdi üzerinden sr kayıtcıda 880 mbps ye kadar kayıtlayabılıyor ıkı sdi out aynı anda kullanılırsa 880 4:4:4 bırı kullanılırsa 4:2:2 alabılıyorsun sr ye
yanıldıysam tez düzeltin üstadlar
yukarıda da dopdoda acıklamıs zaten ozur dılerım okumadan yazdım
Osman, kayıttan değil çıkıştan söz ediliyor. Uncompressed HD çıkış. Bu EX1 veya EX3’de de böyle, daha önceki Canon HD modellerinde de, hatta Hasan Gergin Sony F900’ün kendi HDCAM kayıtçısını kullanmadan HD-SDI çıkışı ayrıca kaydederek “Devrim Arabaları”nı çekmişti. Şu anda Arri Alexa ile böyle çalışanlar da var. Umarım açıklayabilmişimdir.
dogan abi;
Kameranın spesifikasyonlarını inceledim,adamlar sunu soyluyor;
800 asaya kadar noise sorunu olmadıgını ve latidute’de t11 stop olarak acıklıyorlar…
İcinde;xdcam ve SR codecler var…ama kamera esas olarak dv tabanlı bir ürün…
Beni merak ettiren,dual outputtan 4.4.4ü nasıl verdigi ve verecegi…ex serisinde hi-quality secip 1920×1080 full HD cozunurlugu size sunuyor…sxs lere kaydedip,ben tecrube ettim..evet 1920×1080 kaydediyor…ama goruntuye bakınca ortaya cıkan sonuc son derece zayıf,blackler birbirine girmis,yesiller maviler kırmızılar hepsi birbirinden tuhaf,adı;1920×1080…simdi bunla alınan 4.4.4 kayıtla,F35in 4.4.4ü bir olmaz gibime geliyor…yani pixel kalitesinden tutunda tum adjustlara kadar…hele 880mbps beni ikna edemiyor bir turlu,ki bunu SR 1 Tb lık kartlara kaydedilecegi vaad ediliyor,su an yeryuzundeki en inandırıcı kodek bana gore avcintra 100 hala…hasan abi HDCAM in ne kadar zayıf oldugunu yıllar once kesfetmisti,sony hicbir zaman hdcamin 3.1.1 ve 8 bit kaydettigini acıklayamadı ve bakın HDCAM serisindeki tum kameralarını uretimden kaldırdı….
Öncelikle kamerayı incelemediğimi belirteyim. Benim açıklamam bu kamera ile ilgili değil, daha genel. Ortada biraz terminoloji karışıklığı var gibi. Kameraını içindeki kodekler kameranın kayıtçısının, kamerada kayıtçı olmasaydı herhangi bir kodek de olmayacaktı. Bu durumda kayıtçıyı atlayıp dışarıya verilen bir sinyal, kamera algılayıcı ve işlem elemanlarının kalitesiyle sınırlıdır, kodekle değil. Elmalar, armutlarla toplanmaz hesabı:-)
Anladığım kadarıyla bu kameranın dual sdi çıkışından aldığın görüntünün kalitesinin, f35’in dual sdi çıkışından alacağın görüntüden daha kötü olacağını düşünüyorsun, büyük olasılıkla da haklısın. Ama bu veri akış hızıyla, “mbps” ile ölçülebilir bir kalite değil.
evet kafalar bir karismis burada : )
Dopdodo aciklamis ama tekrar edersek. HD SDI dan verilen cikisin codec le bir ilgisi yok. Dogrudan sensorun uzerine dusen veriyi basiyorsun gidiyor. 4:4:4 dendigine de bakmayin sonucta bunlar tek sensorlu kameralar. Yani bunun 4:4:4 dedigi sey buyuk oranda yararsiz bir veri yumagidir. cunku zaten rengi RGB icin ayri ayri uretmiyor. Bayer ile uretiyor. Yani sensor kendi icinde zaten 4:4:4 degil gibi bir durum var.
yine de teorik olarak 10 bit 4:4:4 verebilir bu alet. F35 ten daha kotu olmasi icin de bir neden goremiyorum aslinda.
neden boyle dusundugunuzu anlamadim.
bu arada SxS kartların 800 mbps ye kadar desteklediğini dusunursek ve bu aletın max 880 mbps verı gonderdıgını goz onune alırsak 5gbps lık sr kartlar henüz ihtiyaç fazlası kalmıyormu en azından şimdilik…
bu arada datarate ne kadar büyürse akan kodlanmamış verininde o kadar kaliteli ve sorunsuz olacağı kanaatindeyim iş akışındaki sorunları konuşmaz isek tabiki
selamlar:)
ilker bey osman siewertsen’i şu sekilde cevaplamışsınız:
“F3 kamera için 4:4:4 dendigine bakmayin sonucta bunlar tek sensorlu kameralar. Yani bunun 4:4:4 dedigi sey buyuk oranda yararsiz bir veri yumagidir. cunku zaten rengi RGB icin ayri ayri uretmiyor. Bayer ile uretiyor. Yani sensor kendi icinde zaten 4:4:4 degil gibi bir durum var”
ise neden f35’den kötü bir kamera beklemeyelim?
ayrıca bayer filtreler cok cok kalıtelı ve chip ın uzerıne harıka uygulanmıs bıcımde olursa yınede 4:4:4 u yakalayamazmı dıyorsunuz yanlıs anlamadıysam
Bu konuda daha uzun bir yazi yazmak gerekli anladigim kadariyla. fakat simdilik kisaca aciklamak gerekirse:
Bayer filtresi aslinda kendisi bir sub sampling semasi sayilabilir. Yani ne demek bu? Bayer ne yapiyor? Sensoru uce boluyor. Yaklasik yuzde 70 ini yesil filtre olarak kullaniyor (Luminance) kalanini da renk icin (chroma) kullaniyor.
eger elinizde RED gibi 4K piksel varsa 1920*1080 e gelene kadar hala 4:4:4 e sahip olabilirsiniz ama bu kameradaki gibi 1920* 1080 ile basliyorsaniz elinizdeki bazi piksellerin renklerini tahmin ediyorsunuz demektir. Bu da zaten baslangicta 4:4:4 degilsiniz demektir.
Neden f35 daha iyi olsun? O da ayni bayer filtresi ile calisiyordur. Sensoru kac MPiksel onu bilmiyorum. Eger cok yuksekten basliyorsa belki daha iyidir ama o zaman da her piksel icin alan azaliyordur. Bu defa da isik duyarliligi dusuyordur.
boyle gider bu : )
herkese tesekkurler…
F3 kullanıcısına cok seyler vaadediyor bu arada,LUT ,Gamma log-c gibi ayarlarının olması hi-endde yer alma isteklerini destekliyor….
onboard recorderıda cıktıktan sonra tam sekli gorecegiz…recorderın ne kadara satılacagı bu aletin kaderinide ortaya koyar gibime geliyor….sekil olarak af101den daha şık duruyor…ama tabii ki performans : ) bekliyelim ve gorelim
Herkese iyi bayramlar! İlker beye tekrar tesekkurler bu arada….
gevezeliğimi mazur görün,bir sorusunu atlamışım ilker beyin…
F35 neden daha iyi olsun ?
yabancı bir DIT şunu söylüyordu bana,ki bunuda daha önce yazmıştım..
kameraları bir dolu bardak olarak düşün demişti…
D21 veya F35 evet bir dolu bardak 4/4,hemen alt grup kameralara bak işte panasonicler v.s. onlar o bardağın 4 te 3ü,geriye kalıyor 1/3…artık bu zamanda bu 1/3’e neden onbinlerce euro fark verelim ki diyordu…
şimdi bir örnekte panasonicten vereyim.avcintra100 kodeği her kamerasında mevcut,okey ama bir hpx371 le avcintra100 çekelim,birde hpx3700 ile avcintra100 çekelim,arada öyle bir fark var ki..birisi b4 mount birisi 1/3 cmos sensör olsada…bence ortada bir kandırmacası var üretici firmanın..
F35 karmaşık yapısına rağmen,bana göre dünyanın en iyi video kamerası…
F35 en az 4 stop daha fazla dynamic range’e sahip,pixel kalitesi mutlak surette F3ten üstün ,optik üretilen bir çok değerin, F3te suni olarak yapıldığını düşünüyorum..
Ama,iyi bir kullanıcı bu kamerayla gayet başarılı olur gibime geliyor…belki beyaz perdede zaytıf düşecektir ama tv işlerinde,bana göre iyi bir kamera olacak..
düşünsenize el kamerasına direk olarak,PL lensleri takıp çekim yapacağız,açıkçası tüm sorularıma ve şüphelerime rağmen beni heyecanlandırıyor bu ürün beni…bu kameranın HMİlara,kinolara ve tungstenlere olan tepkilerinide çok merak ediyorum,
hep bahsediyorum,bir alım yapacağım diye…şu an kafamda önce güzel lenslerimi alıp,bir süre bu af101i ve F3ü bekleyeceğim…f3,sanki bir adım daha önde gibi…ve f3 4/4 bardağın 1/3 ünü boş bırakıcak ki ,F35 VE srw9000 satılmaya devam etsin diye…
Osman, kağıt üstündekilerle gerçek hayat bazen farklı olabiliyor, bunu hepimiz biliyoruz.
Sony f-23’te abartılı bir şekilde var, f-35’te biraz daha toparlanmış ama yine var. Ne dersen: vizör gecikmesi… Vizörde gördüklerin gerçek zamanda, ya da küçük bir gecikmeyle değil, ciddi bir gecikneyle sana ulaşıyor. Tamam her elektronik kamerada teorik bir gecikme verdır ama bu onlardan değil. Dünyanın en iyi görüntüsünü üretse de, f-35 veya f-23 ile oturup, kalkan bir oyuncunun yakın planını çeken operatör olmak istemezdim.
Yine döndüm vizör meselesine:-)
Merhabalar;
Konuyla ne kadar ilgili bilmiyorum ama yazayım istedim.
F35 bildiğimiz Bayer filtreyle çalışmıyor. RGB dedikleri bir filtre kullanıyor. RED’cilere kalsa 12 MP (5760×2160) diye tanıtacakları bir sensörle 1920×1080 görüntü elde ediyor.
Ayrıntılar:
http://provideocoalition.com/index.php/aadams/story/non_technical_f35_guide/P1/
Yamuluyorsam düzeltin lütfen…
Yaziya hizla baktim ama evet yamulmuyorsunuz gibi gorunuyor. Aslinda daha once dedigim gibi gercek 4:4:4 almak icin yapilmasi gerekeni yapmis Sony. F35 in boyle calistigini bilmiyordum.
O zaman F3 ten iyidir evet : ) 200 bin dolarlik bir kamera olmayi hak ediyor mu emin degilim ama iyi evet.
link icin tesekkurler.
Bu arada osman 4:3 u doluysa kalani 1/3 olmaz : )))
dodo agabey;
Vizör konusunda son derece haklısın,ergonomik asla degiller,shoulder sette omuzla omuzlayabilirsen;kocaman kameralar…
Bu f3te shoulder sette zor geliyor bana vizörden nasıl bakıcaz,nasıl tutucaz…
Kesinlikle yamulma yok 3CCD! : )))
1/3 olmayabilir : )
Herkese tekrar iyi bayramlar,coluk cocuk bekler!
Kısa film kıvamında tanıtım filmi ve ilk ağızdan fikirler ve filmin teknik detayları:
http://convergenceblog.co.uk
Bu video’da da çeşitli görüntü yönetmenlerinin F3 üzerine fikirleri mevcut. Feci şekilde DSLR’lara yükleniyorlar. Anlaşılan Canon geçtiğimiz 2 yıllık süreçte epey canlarını yakmış. Video’daki Sony yetkilisinin de belirttiği gibi hedef kitlesi profesyoneller olan bir kameranın neden hala DSLR teknolojisiyle uğraştığını anlamıyorum. Birisi 16 bin $ diğeri 2500. Bir çok kişi için halen değişen bir şey yok 🙂
Sony her zamanki gibi gec uyandi ama ellerindeki buyuk gucle tabi gazlayacaklar bu kamerayi.
Bildigimiz Sony. Yeni bir durum yok.
f3ün sensorunun f35le birebir aynı oldugu yonunde soylentiler var…valla is giderek karmasıklasıyor : )
ilker senin haklı olabilme durumun cok yuksek…bi yerde 200.000 usd bi tarafta 16.000 usd. Satmak zorunda baska caresi yok,sonynin elinde ps3 dısında ne kaldı ki…
seyredelim bakalım neler olacak?
f35 ile f3’ün birebir aynı sensörü kullanması mümkün görünmüyor. en başta f35 ccd, f3 cmos.
sony f3’te daha önce prosumer kameralarında 3cmos olarak kullandığı “exmor” tasarımını kullanacağını duyurdu ama bu sefer super35 ebatında ve tek sensör olacak. işbu halde nasıl bi sensör kulanacaklar merakla bekliyoruz.
youtube’ta bi video var…daha dun koymuslar….valla fena yani!
Pmwf3 yazınca cıkıyor,buna schneider veya unique prime set bi de,alexa ,d21 alanları fena gumletir : )
Gunluk 500 euro full set,allah bereket versin : )
Dslrnin rolling shutterıydı,netiydi ugrasmasın millet temiz temiz cek ne istiyosan
Bu siteyide duzenli takip edenlere indirim yapıcam söz!
öle düşünmemek lazım. bir kere dslr fiyat olarak ayrı bir yerde duruyor. f3 ün sensörü daha iyi olmakla birlikte, ben 5 d nin renk değerlerinin daha üstte olduğunu düşünüyorum. ayrıca 21 mp lik bir sensör olduğunuda unutmayalım. muare ve benzeri meseleleri 5 d de çözmeleri mümkün değil. ama canon bu meselenin üstüne fena gidiyor. 120 mp lik sensör, 4k kamera örneği, son olarakta dev bir sensör daha sundular… canon satışları azalmaya başladığında bambaşka bir sürpriz hazırlıycak bence. ayrıca f3 alacak bir insan biraz daha dişini sıkıp red alabilir 😀 hatta bu makineler (panasonic ve sony nin makinelerinden bahsediyorum )red in de hatalı olduğunu düşündüğü scarlet i piyasaya sürmesine neden olacaktır diyorum. ben ve komplo teorilerim 😀
F3’le çekilmiş bir kısa film
http://www
Sanıyorum Dexter’in son bölümünde kullanıldı:
http://www.imdb.com/media/rm2243724288/tt1733345
simdi…
İngiltere’de resmen af101 ve f3 workshoplarına basladılar…
İkiside fenomen olmaya hazır,rahat rahat söyleyebiliriz bunu…
Orion bu kameraları platolarına sokucakmı onu cok merak ediyorum….
Schneider cinexenar pl lenslerini 6lı set halinde 15.000 eurodan satısa cıkardı bile…gerilla filmcilik daha genis medyalarda kendine yer edinecek diye dusunuyorum….
Vimeodaki testler gercekten etkileyici….
Herkese selamlar
Özellikle yazayim istedim.
4:2:2 single link 1080/25p ve 50i SDI sinyalin bant genişliği 1.5gbps dir. yani tek HD-SDI kabloda 4:2:2 data 1.5gbps olarak taşınabilir. 1080/50p formatımız var ise bant genişliği ihtiyacımız iki katına çıkacaktır. Yani 3Gbps (3G). Bu sinyali de iki metodla taşıyabiliriz yada kaydedebiliriz. Birincisi Dual link dediğimiz iki adet HD-SDI çıkıştır (4:4:4 çıkış olarak da biliriz fakat 50p sinyallin oluşması için iki adet 4:2:2 25p sinyale ihtiyacımız vardır.) 4:4:4 formatı ancak 1080/25p (24 ve 30p dahil)formatlarını seçtiğimiz durumda geçerlidir. ikincisi ise yayın sistemlerinde çift kablo kullanılmasında oluşacak muhtemel arızalar oluşmaması için tasarlanmış ve tek kablo ile bant genişliğini ikiye katlayacak yenilik olarak 3G çıkış ile sağlarız. (Ayrıca 3G standartı 3D için geliştirilmiştir) Şimdilik kameralarda maalesef bulunmamaktadır. Özetle High Speed dediğimiz 50/60 kare çekim durumunda formatımız dual-link 4:2:2 olacaktır. Eğerki 4:4:4: high-speed istendiği durumda bize 4 adet 4:4:4 25p çıka ihtiyacımız vardır. Ya da Dual-link 3G çıkışa.
bebeğim…başkasının ellerinde geziyor şuan 🙁
selamlar
sanırım sensörler konusunda biraz kafalar karışmış.
kısaca izah edeyim.
f35 12MP tek ccd dir. ve RGB olarak her bir pixel i 3 parçaya böler.RED hesabıyla 1920×1080 12milyonx3=36milyon pixsel.
F23 2,2MPX3 CCD dir.her bir renk için bir ccd kullanır.toplamda 8,8MP demektir buda.
RED ,ALEXSA ve F3 de cmos bayer patern ışık kutusu olduğunu biliyoruz zaten.resim 4K olsada bayer paternden dolayı daha ışık kutusunda kırmızı ve mavi, lüminansın yarısı kadar sıkıştırılmıştır.debayring işlemi yapılarak bu sıkıştırmayı açtıklarını söylemektedir üreticiler. bir sonraki yazımda 880mbit açıklaması olacak.
sony f3 kamerada sxs karta kayıt yaparsanız eğer 35mbit/sn veri taranfer hızı ile yaparsınız.bu alexa ve red dede böyledir.f3 kameranın dual link HDSDI çıkışını kullanırsanız 4:4:4 resim elde edersiniz. (ki f3 lerde option board gerektirir.)alexa ve D21 de de aynı çıkışlar vardır ve SR vtr ile kullanılabilir.bu arada 880mbit veri transfersahızı dece sr vtr lere özgübir durumdur( ve maalesef oda option boarddır.)yani kameraların kapasiteleriyle ilgili bir durum değildir.
Sony F3 ile 5D Mark II’nin düşük ışık karşılaştırması. F3 ciddi manada ezmiş 5D Mark II’yi. Bu arada önümüzdeki aylarda çıkacağı söylenen Mark III’ü de acaip merak etmeye başladım..
Selam Aykut,
Sanırım Canon’un MarkIII konusunda resmi bir açıklaması hala yok? Bahsettiğin önümüzdeki aylar tahmini olsa gerek :)?
aralık 2011 diye okumuştum bir yerde mark3 için.
Selamlar Ahmet,
Ordaki kritik kelime “söylenen” 🙂 Sadece forumlarda okuduklarımdan yola çıkarak yazdığım izafi bir öngörü sadece. Nisan ayındaki NAB 2011’i beklemek lazım. Belki oradan bir kaç ipucu çıkar..
Bu arada arkadaslar f3 kamera ilkson stoklarinagirdi ilgillenenlere
ilkson,digital cinematography’de türkiyenin en önde gelen kiralama sirketlerinden…asistanları ve bol yedekleri ile sizi asla yarı yolda bırakmaz…
Sony, şunun prototipini birkaç ay önce göstermişti. Şimdi üretim sürümünü de duyurmuş.
http://www.sony.co.uk/biz/content/id/1237480587665?en_GB=
Cinedeck…Fiyat düştü hücum…
http://www.nextlevelpictures.com/blog/2011/4/19/nlp-shoots-the-worlds-first-footage-with-the-sony-f3-s-log.html
ben af101 den sonra F3’ümü geçen hafta satın aldım…ilk projemide mehmet övünç yönetmenliğinde tamamladık…
fikirlerim aynı hala,af101de çok başarılı bir gamma..ama f3’te sony’nin son yıllardaki en ”HİT” ürünlerinden biri..
f3 için söyleyeceğim tek şey sette,bu kamerayı kullanmak gerçekten çok zevkli…keşfedilecek bir sürü gamması var ve dizayn olarak her zaman panasonic’in önünde..
ama af101’in dynamic range’i f3’ün çok çok üstünde…
Merhabalar,
Bir kisa film cekimi icin F3 kamera bulmaya calisiyoruz. Acaba Turkiye’de (tercihan Ankara’da) kiralayan kimse var midir bildiginiz? Tesekkurler.
Pinar
email:osmansiewertsen@medietek.com size yardimci oluruz…