Panasonic AG-AF100Panasonic AG-AF100

NAB hızlı başladı. Panasonic bugün dünyanın ilk profesyonel Micro 4:3 kamerasını duyurdu. AG-AF100 adındaki bu alet Micro 4:3 algılayıcı ile AVCHD codec kullanacak ve fotoğraf mercekleri ile uyumlu olacak. Ne yazık ki aletin veri transfer hızı biraz düşük (24 mbps)

Şekli şemali yandaki gibi çok kötü bir ilüstrasyonla verildiği için pek bir şey anlaşılmıyor ama yine de AG-AF100 türünün ilk örneği oluyor ve böylece Pandora’nın Kutusu sonunda açılmış oluyor.

Bundan sonra Sony’yi bekliyoruz.

Ayrıntı şurada.

40 Responses to “Panasonic AG-AF100Panasonic AG-AF100


  • Hepa dedi ki:

    Değişik bir ürün tasarım olacak çok acaip, kullanışsız bence.Duyuruyu görünce hemen buraya gelip ileteyim dedim ama siz benden daha önce davranmışsınız:)
    Lens takılması güzel, Sony’den değilde 5D performansında bi video kamera güzel olur Canon’dan.

  • Ahmet dedi ki:

    Ha gayret olacak bu iş lol

  • Emir B dedi ki:

    ust tutma kolunu kadir gorunce cok sevinecek 🙂

  • shad dedi ki:

    Hayatımda gördüğüm en kötü tasarım! cidden..
    Kıçına lens geçirilmiş bir tost makinasına benziyor.
    Kameraların renault’u..

  • Dylan Pank dedi ki:

    @ilker “Ne yazık ki aletin veri transfer hızı biraz düşük (24 mbps)”
    HDMI out – plug it into one of these: http://www.aja.com/products/ki-pro/

    @shad. It doesn’t matter what the CAMERA looks like, it’s what the FOOTAGE looks like! Problem is CMOS. Image skew – yuck.

  • ilkerc dedi ki:

    Hey Dylan : )

    Nice to see you here!

  • mustafanadir dedi ki:

    çalıştığım aylık gazete için nab show 2010 yazısını 15 gün önce bastım ama bir türlü basamadıkları için yalan oldu.. panasonic bir süpriz yapacak duyumunu aldığımı yazmıştım.. zamanında yayınlansa kaynaktan gelen haber boşa gitmeyecekti.. ama yarın ki toplantı/konferanslardan birinde daha yeni ve bomba bir ürün duyurulacak bilgisi var bari onu yazmış olayım =)

  • temmuz dedi ki:

    Valla Kadir Bey’i bilmem ama üst tutma kolunun beni çok mutlu ettiği kesin. Tasarımı da beğendim. Zaten Renault’da severim. Gerçekten can sıkıcı tek sorun veri aktarım hızının düşüklüğü gibi görünüyor. Peki bu bir bellenim güncellemesiyle yükseltilemez mi? Eğer bu yapılabilirse, aşağı yukarı şu Canon XF’lerdeki 50 Mbps seviyesinde bir veri aktarım hızı bize yeterli olmaz mıydı? Yani iki adet 64 GB kapasiteli karta on iki saat kayıttansa, bu hızda yaklaşık beş saatlik kayıt kapasitesi bence yeterli olacaktır.

  • shad dedi ki:

    it does matter… for a fetishist!

  • Dylan Pank dedi ki:

    Ah ha – I’m often lurking around here, thanks to the wonders of translate.google.com

  • ilkerc dedi ki:

    oh god. google translate does terrible job with Turkish : ) kolay gelsin…

  • osman siewertsen dedi ki:

    değerli filimci arkadaşlar..

    yıllardan beri sony kullanıcısıydım…taaa 537’den başlayıp 900R’a giden bir yol öyküsüydü…

    taa ki,iki sene önce sheperton’da ki panasonic p2 workshopuna katılana kadar…

    ilk olarak hpx3000 ile tanıştım…low light’larda ve kelvinin karışık olduğu yerlerde kendini inanılmaz derecede toparlayan bir kameraydı..

    diğer RGB kameralarda ben bu refleksleri asla göremedim…panny ENG stillerin içerisinde gerçek anlamda 1 numara…

    küçükler HVX200 veya 171 doğru referans monitörleriyle sizi fazlasıyla mutlu ediyor..

    bu alete gelince,mutlaka panny doğru bir iş yapmıştır gibime geliyor,çünkü mühendisliği fazlasıyla başarılı bir marka…

    fotoğraf makinesi lensi takılması,kendine ait bir medyası olması…DSRL’lere karşı ”GÃ?VEN”verecek bir alet olacağına kuşkum yok…bu anlamda alman p+s tecnicniğinde işini zorlayabilir..en azından mini35, bu ürünle ilgili orta vadede satış sıkıntısını yaşar gibi geliyor…zaten avrupanın önde gelen kiralama şirketleri mini35 lerini used eqıpment bölümlerinde sergilemeye başladılar bir süredir…

  • Ulas dedi ki:

    HD-SDI’dan uncompressed kayit imkani veriyor..

  • Emir B dedi ki:

    ulas bu dedıgın gercekse şaka gibi mükemmel

  • ilkerc dedi ki:

    Niye yahu ayni isi yapan cok kamera var : ) Saka degil yani.

  • Kemalettin dedi ki:

    AVCHD,H264,ProRes vs codec kusucağım artık 😀
    Arri’de Compressed kaydedicek Alexa ile…RAW istiyoruz kardeşim !!!!

  • Emir B dedi ki:

    yok ilker abi lens degişmesi 4:3 lük bir algılayıcı cf modul duydum güzel birde isteyen sıkıştırmasız kayıt alabilecekse bu insanlar ucuza red e yakın birşey yapabilirler bence manasında şaka gibi demiştim.

    çok sacma ve devrik olabilir ama duygulandım 🙂

  • Mehmet Şahin dedi ki:

    Sensör CMOSsa çöpten başka bişey değil atın direk çöpe.Zaten sensör küçük bi de rolling shuttera katlanılmaz.Cmos+harbi shutter(35mm filmli kameralardaki gibi) veya CCD olmalı gerisi bi kaka yaramaz.Uzaktan açık diyaframla koşan adamı portre kompozisyonunda takip ederek çekiyorsunuz arkadaki flu binalar karton gibi yatıyor böyle saçmalıkların bu işlerde yeri yok.Geniş açıyla sabit kompozisyonda koşan adam çekin kafası ayrı yerde bacağı ayrı gövdesi ayrı yerde.Titreyen bi motorlu araca sabitleyip video çekin satır satır bölünüyo herşey.Cmos video olayı başlı başına büyük bi facia büyük bi yanlış.Ve aynen tekrarlıyorum Problem is CMOS.

  • ilkerc dedi ki:

    Dunyada calismadigim az kamera kalmistir. iyi kotu senelerdir film islerindeyim. hic bir zaman bu tur fikirleri anlayamadim.

    Mehmet bey siz CMOS lu kameranizi cope atin ben onu alir reklam falan cekerim.

  • dslredo dedi ki:

    bütün 2010 NAB, DSLR için ekipman ve yan ürünler üzerineydi bu sene, CMOS u çöpe atın ne demek, daha yeni başlıyoruz…Rolling shutter da yakında çözülecek… 🙂

  • Ulas dedi ki:

    Mehmet bey bu bahsettiginiz seyler hangi CMOS sensorlu kamerada gerceklesiyor? Bilelimde bizde uzak duralim.RED,EX,Panasonic olmak uzere bircok cmos sensorlu kamera ile calistim ama bu bahsettiklerinizin hic birini goremedim.Omuzda helikopterde cekimde yaptim 260 derece fast switch-panlerde yaptim, evet dikkatli olmazsaniz wobbing efekt gorevilirsiniz ama sanirim siz bunlari cekerken baya sarhostunuz, lakin kameralari bu tip operate edenler icin bi espiri bile dogdu piyasada,”drunken cameraman”.Eger 2 sise jack daniels icip kamera basina gectiyseniz tabiki olacaktir bunlar,yinede bahsettiginiz sekilde olmayacaktir.35mm sinema kameralarinda nasil oluyor dersiniz?Ole kafaniza gore pan tilt, garip garip kamera hareketlerinde o kamera bile size istediginiz goruntuyu vermeyecektir.Lutfen American Cinematographer kitabina goz atmanizi rica edicem,hangi shutterde hangi acida kac saniye pan yapabileceginiz zaten matematiksel olarak belirtilmistir.CMOS olayinida o sekilde dusunebilirsiniz.Tabiki sizin dusundugunuz gibi “COP” degil, ama bunca insan bunca kameraman bunlari nasil basariyor dersiniz.Insanlar bunlari bile bile binlerce dolarmi veriyor?Koskoca Panasonic broadcast division, sizin burda ortaya attiginiz seyleri kestirememiste, hatali bir uretimmi yapmis yani?Yoksa dahada paranoyaklasirsak, hepimizi duduklemeyemi calisiyor bu adamlar..CMOS ve global shutter harika, bu tip kameralarda var piyasada, ama unutmayalimki kamera sadece chip ve shutterdan olusmaz, marketing strategy ve hedef kitle diye bisey vardir.Panasonigin 50k kamerasida var 500$ kamerasida var..

  • Kemalettin dedi ki:

    Tamam DSLR fanlığı güzel bişey bende DSLR sahibi sayılırım ama NAB’ta tüm herşey DSLR üzerineydi demek yanlış değilmi 🙂 Epic,3D ve Alexa neydi?DSLR’mış 🙂

  • Oğuz Namlı dedi ki:

    Herkes tasarımı eleştirmiş, doğru, ilk bakışta çirkin görünüyor ama gelecekte kameralar bu şekle benzeyecek gibime geliyor…

  • dslredo dedi ki:

    hayal bu ya Canon XL35 diye bir kamera yapsa, XL2 nin aynı kasası içine full frame ( rolling shutter sorunsuz ) bir sensör koysa, XLR ses çıkışı, HD 25p, değiştirilebilir objektifli 4-2-2 bi kamera çıkarsa fiyatı da 3000-4000$ civarı olsa olamaz mı… olabilir sanki… :)doyamadan XL1’e teknoloji geliişti ya…

  • hobarey dedi ki:

    galiba kötü bir şaka yapıyorlar diycem ama kaynak güvenilir…(bir türlü ne siteyi ne de pdf dosyasını açabildim. alternatif link verebilecek varsa lütfen eklesin(pdf)

  • hobarey dedi ki:

    arkadaşlar dpreview aynı pdf’yi mirrorlamış bilginize…
    http://mirror.dpreview.com.s3.amazonaws.com/AG-AF100.pdf

  • pekin azer dedi ki:

    24 mb/s cok dusuk…. Ben DVC Pro 100’ü bile düsük buluyorum…. Derken Sony EX3 max. 35 mb/s ve millet cok mutlu…. 5D MK II ile cekilen görüntüler de süper…. EEEe o zaman 24 mb/s green screen icin yetmez ama düz cekimler icin bence süper…. Ben mutlaka alicam… Eee elimdeki 10-100 zeiss PL mount lensi bundan daha iyi bir yöntemle kullanamazdim…. Ama umarim 100 mb/s P2 card version piyasaya cikar ( degil mi Ulas??)

  • pekin azer dedi ki:

    Benden sonra kimse yazmamis…. bakin size süper bir cozum…

    ag af 100 kamerayi alip 1:1 hd-sdi out’una nanoflash baglarsaniz…

    280 mb/s yani 35 MB/s MXF, QTiME VS. FORMATINDA KAYIT YAPIP SÃ?PER BLUEBOX/GREENBOX CEKiMLER YAPABILIRSINIZ!!!!

    ag af 100 ve nanoflash super bir ikili olucak….. 24 mb/s nerde 280 mb/s nerde…..

  • Kemalettin dedi ki:
  • Ulas dedi ki:

    Pekin dogru sogluyorsun nano-flash baya olayi degistirecek. Check etmedim am nano flash 10 bit kaydediyor sanirim, af 100 ise malesef 8 bit cikis vericek sanirim.Beni bozmaz ama dedigin gibi post islerindeki elamanlari hayal kirikligina ugratacak gibi geliyor.

  • pekin azer dedi ki:

    yok abi blue screen / green screen icin super!!

  • cenk dedi ki:

    Bu kamerayı Türkiye’den kaça alabiliriz ve Türkiye’de şu an var mı?

  • pekin azer dedi ki:

    Tabii… Heryerde var….
    PL mount adaptor almak bu ülkede zor… internetten almak lazim… hot rod isimli bir firma en iyisini yapiyor…
    Ben esasinda zeiss slr lensler ile kullaniyorum… mini bir adaptor ile…

    http://www.basari.tv den fiyat alabilirsiniz… Selamimi söyleyin…

  • osman siewertsen dedi ki:

    convergent design GEMİNİ onboard recorder’ı size iftiharla sunarım..

    temmuz ayından itibaren hem satış hem kiralama ile size hizmet vereceğim…

    bu arada kaproduction ömer kaşdarma,NAB2011’de fevkalade bir ürün bulmuş,af101’lerinizi direk PL MOUNT’a çeviriyor..

    bu arada,tornacım mtf’i replika etti,gerçeğinden daha güzel almak isteyen benle irtibat kurabilir,150 euro cezası var..

  • osman siewertsen dedi ki:

    AF101 GREENBOX’ta maalesef zayıf kalmakta…iyi bir green,RED MX’le çekilmeli,

    ama AF101 PRİME LENS’lerle sizleri çok mutlu ediyor,garanti verebilirim bunu…

    AF101 kesinlikle dikkatli bir kullanıcı istiyor,özellikle prime lenslerle çalışırken asla LCD’yi baz almayın focus in red kesinlikle baz değil…bu arada BBC HD approved af101 and f3 with external recorder up to 50mbps…

Leave a Reply

Social Media

Visit Us On TwitterVisit Us On Youtube