James Cameron’un sıkıcı filmi “Avatar” dan sonra Panasonic kendisinden beklenmeyecek bir atiklikle ilk taşınabilir Full HD 3D kamerasını duyurdu. Yanda gördüğünüz gibi kamera çift mercekli. En önemlisi de Cameron’un filminde de kullanılan “Convergence Point Correction” sistemine sahip. Yani konunun uzaklığına göre lensler birbirlerine yaklaşıp uzaklaşabiliyor.
AVCHD formatında 1920*1080 Full HD ve dual stream kayıt yapan AG-3DA1 için aslında (optik sistemi hariç) iki adet HMC 151’den oluşuyor diyebiliriz.
Tahmini fiyatı 15.000 Euro olan kamera 2010 Sonbahar’ında satışa çıkacakmış. Şu anda ön talep alınmaya başlanmış.
Eğer bu kamerayı satın almayı düşünüyorsanız Başarı Yayıncılık’tan Ömer Kaşdarma ile görüşebilirsiniz. Ya da bunun yerine gidip kendinize bir araba falan alabilirsiniz 🙂
İlker kamera HMC 151’le çok da özdeş olmayabilir. Engadget’ta yazdığına göre iki adet 3MOS algılayıcı barındırıyor. HMC 151’se üç CCD’li bir kameraydı. Bu arada “Avatar”ın neresi sıkıcı?
http://www.engadget.com/2010/02/16/panasonic-goes-3d-crazy-with-ag-3da1-camcorder-and-ag-hmx100-vid/
Avatarin konusu banada sikici geldi, gorsel show yapicaz die biraz abarti buldum, “The Lovely Bones” izledim dun gece, avatardan daha cok begendim.
yaninda 3D gozluk geliyor mu? kac tane? : ))
:)) evet 3d basliginin altina yaziyoruz ama ben 3d olarak bakmamistim,sadece Temmuz’un yazisi uzerine bende pek begenmedigimi soglemek istemistim.
Yeni bir tartisma baslatmak istemiyorum ama hayatimda ilk 3d filme avatarda gittim, ilk basta biraz heyecan vericiydi ama acikcasi sonradan baymaya basladi..Belki filmin sikiciligindandir anlayamadim.
Handheld won’t be fun!
Bu arada bir düzeltme yapayım. iki adet 3MOS değil iki set 3MOS barındırıyor. 3MOS’un üç CMOS anlamına geldiğinden emin değildim. Öyleymiş. Bu da demek ki alet altı adet algılayıcıya sahip.
3DA1 iki adet (veya iki set.. farketmez) 1/4″ ebadında 2.07Mp çözünürlüğünde 3MOS sensör barındırıyor. Yani 3MOS sensör Panasonic terminolojisinde 3CCD’ye denk geliyor. Yani her 3MOS sette 3 adet MOS sensör var.
Evet HMC151 ile sensör tarafında ebat dışında bir benzerlik yok. HMC151 1/4″ CCD kullanırken full HD çözünürlük sağlamıyor haliyle. Çünkü 1/4″ CCD’ye 2+ Mp doldurunca S/N oranı alıp başını gidiyor. Halbuki MOS yerleşim itibariyle CCD’ye göre iki katı daha fazla ışığa hassas alan barındırdığından 2.07Mp çözünürlük mümkün olabiliyor.
Daha fazlası buradaburada
1/4″ yine de çok küçükmüş. Gerçi alan derinliği benim için çok belirleyici bir kıstas değil ama düşük ışık duyarlılığı meselesi benim için de can sıkıcı. V1’de de 1/4″ CMOS’lar var ve bildiğim kadarıyla onun da düşük ışık performansı daha büyük algılayıcılı Sony modellerinin gerisinde.
İlker hocam bu kameranın taşınabilir boyutta olması üzerine bi düşünmek lazım değil mi? Bundan sonra reklam filmleri, tv programları vs. 3 boyutlu mu olacak her yerde yani =)
Ã?lkemiz için çok kullanışlı bir kamera olacağını düşünmüyorum. Biz herşeyin cılkını çıkartmayı sevdiğimizden haberlerde bile belli kısımlar olur 3 boyutlu haber diye şimdi.
Özellikle Amerik’da sürekli 2. ve 3. sınıf filmler dediğimiz türler için işe yarar bir atılım olabilir taşınabilir ve nispeten ucuz bir kamera ama çok genel olarak bir işe yarayacağını düşünmüyorum.
Gözlük konusuna gelince rengi tutturduğunuz sürece paket kağıdıyla bile 3D film için gözlük yapailirsiniz, daha önce bunu denemiş ve başarılı sonuç elde etmiştik biz 3D fotoğraf düzenlemeleri yapmaya çalışırken =)
*bu gün t3 mart sayısını incelerken gördüm kamerayı ve İlker hoca bununla ilgili kesin bişey yazar haber versem iyi olur dedim o niyetle girdim siteye ama İlker hoca zaten bu işi benden çok daha iyi bildiğinden haberi girmiş =)
Paket kâğıdıyla gözlük yapma sadece RB sistemlerde işe yarar muhtemelen. Daha farklı 3B sistemleri de var ve yeni geliştirilen teknolojiler bunlardan farklı. Yapılan yayının türüne bağlı yani.
http://www.youtube.com/watch?v=SJ8vtGK03UU
Niye böyle iğrenç bir dış ses seçtiler onu bilemiyorum.
Amerika’da 24 saat 3b yayın yapacak kanallar bu sene yayına başlıyor. Yanılmıyorsam Superbowl’u da 3b yayımladılar geçen haftalarda. Bu ve türevi kameralar özellikle o kanalların çok işine yarayacak ama dediğiniz gibi, bize gelmesi her zaman olduğu gibi 10 15 seneyi bulur. Bize gelmesi derken belirli sayıda üretim yapılması anlamında. Diyorum ve kesin seneye 3 boyutlu bir Türk filmi çıkar :).
avatardan gözlükleri aşırdım ben bekliyorum evde gelsin diye, çocuğuma vercem gözlükleri 😀
Ömer bey bir de 2009 biterken başlığında sözünü ettiğiniz AG HMC2 kamerayla ilgili paylaşabileceğiniz bir link varsa iyi olur. Google’da aratınca karşıma bir tek bu blog çıkıyor. Benim şu an en çok merak ettiğim iki model o ve henüz dedikodu seviyesinde olan ve Canon’un geliştirdiği söylenen, aps-c algılayıcılı cihaz. İki alet de geleneksel video kameralardan daha büyük algılayıcıları olması ve fotoğraf objektiflerinin kullanımını desteklemeleri nedeniyle iyi olacakmış gibi duruyor.
AG-HMC2’nin henüz konsept olarak dahi lansmanı yapılmadığı için aslında adının burada bile geçmemesi gerekiyor. Sanıyorum Nisan ayında NAB’10 da anons edilir ve o zaman bu tür bilgiler de internete düşer. Kameranın Eylül ayı gibi pazara çıkmasını bekliyorum. Ama dediğim gibi micro four thirds lens yapısını kullanan 12MP 16:9 1MOS bir sensörden bahsediyoruz. Sanıyorum ki Lumix DMC-GH1’de olduğu gibi Leica M ve Contax G rangefinderlar için üretilmiş Leica, Zeiss ve Voightlander lensler de 2x faktörüyle kullanılabiliyor olacak.
Ben doğru yolun belli bir klasman için bu tür kameralardan geçtiğine inanıyorum. Canon’un da bu yönde güzel ürünler geliştirmesini beklerim açıkcası. Ne de olsa Canon’da da un var, şeker var, yağ var…
SONY boş durmuyor…
http://www.engadget.com/2010/05/02/sony-ex3-prototype-3d-camcorder-spotted-destined-for-retail-cha/