Canon bugün çok ilginç bir hareketle epeydir dedikodusu yapılan EOS 7D’yi duyurdu. (1699 USD)
18 MP lik APS-C algılayıcıya sahip EOS 7D (sıkı durun) 24, 25, 30 (1080p) ve 60 fps (720p) hızlarında video çekiyor!
Bu durumda EOS 7D genel özellikler ve fiyata göre EOS 5D MK II’nin altında bir model olmasına rağmen bu blogun takipçilerini ilgilendiren video konusunda şu anda en iyi DSLR oluyor. Alet başka bir takım yeni teknolojileri de içeriyor ve uzun yıllardır Canon tarafından yapılan en gelişmiş model olduğu iddia ediliyor ama en önemlisi bence video…
Böylece yine gol yemiş oluyoruz 🙂 Bu yeni durumda ya iki üç hafta içinde 5D MK II için firmware bekleyeceğiz ya da paşa paşa gidip EOS 7D alacağız. Tabi APS-C’ye dönmek üzücü ama video için değebilir.
video özelliklerini bilmem ama aps-c’de piksel artışı olayın fotoğraf boyutunda benim canımı sıkıyor. diğer taraftan çoklu af ve ışık ölçümü ise uzun zamandır hasret kalınan şeyler. vizörü de cam gibi maşallah.
Acaba video modunda diyaframa müdahale imkanı veriyor mu ? Yoksa yine 5DMark II’de olduğu gibi firmware ile bunu sonradan mı düzeltecekler ?
Veriyor.
Peki bu makina APS-C sensöre sahip. Dolayısıyla sensörü 5DMarkII’nin sensöründen daha küçük.Video kalitesi olarak Mark II’nin yine daha üstün olması gerekmez mi ?
Gh1 e kardeş (abi) geldi.. 23,9 24 ve 25 in farkında olanlar için çok iyi bir haber. İlk örnek video linki de benden olsun:
http://www
MK II’den FPS’yle ilgili firmware beklentisi bence artık hayal. Canon yetkililerinin de tutumu çok net. 7D’nin piyasaya çıkışı, MK II’nin 30 kare dışında video çekmeyeceğinin en önemli göstergelerinden biri.
Ben katılmıyorum. Canon her ne kadar artık işi iyice ticarete dökmüş olsa da 5d ve 1d serisi sahiplerine her zaman çok büyük önem vermiştir. Hatta daha yeni eski 5d için bir güncelleme çıktı. Çıkan güncelleme sayılarına baktığınızda aşağı modellere doğru bir azalma olduğunu göreceksiniz. Ben 5d Mark’ı aldığımda manuelden umutluydum 25p’den de umutluyum. Yapmazlarsa da bütün programlama bilgimi sonuna kadar sömürmeye hazırım 🙂
@anıl bu fikrinize katıldığımı pek söyleyemem. nikon’un temel sınıflar haricinde kendi sınıflarını belirleme ve bu yönde iddiasını sürdürme eğiliminin geç kalmış bir yansımasından başka birşey değil bu. önce alt sınıfta 2 makineyle yeraldı canon pazarda şimdi de yarı profesyonel tabir edilen sınıfa yeni bir soluk getiriyor. x0d serisi makineler firma tarafından yarı porfesyonel sınıfın en alt seviyesi olarak tanımlanıyor uzun zamandır, yarı profesyonelin üst kısmında ise malumunuz 5d mk II var lakin tam boyutlu algılayıcıya sahip olmadan biraz daha gelişkin özellikler isteyen bir kitle de mevcut. bu makine de yarı profesyonel sınıfın tam ortasında.
daha önce de söylediğim gibi orta sınıfta uzun süredir beklenen gelişkin bir otomatik netlik ve ışık ölçüm sistemi bence bu makinenin video özelliklerinden daha önemli.
kullanılan 2 adet imaj işlemcisini piksel kalitesini artırmak için kullanmışlar diye düşünmekten kendimi alamıyorum, yoksa 5d mk ii de gördüğümüz üzere bir adet digic IV video işini kotarabiliyor.
APS-C olduğundan 50d sınıfının tam video fonksiyonu ile cilalanmış hali gibi. Dört gün önce canon 5d mark ii almış biri olarak, haftasonu bir ‘ne oluyoruz’ demiştim ancak fotoğraf açısından herşey yolunda. 5d mark ii için resmi video framerate firmware’i eninde sonunda çıkacaktır, 7d’i biraz sattırdıktan sonra…
Benzer piyasa ikilemi 50d’den hemen sonra çıkan 5d mark ii’de de yaşanmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Eksi bir Nikon’cu olarak daha şimdiden Nikon’un sağlam duruşunu özledim.
@Schizo: Cift Digic saniyede 8 kare hızına yetismek icin gerekli. Ayni zamanda 60 fps video icin de ise yariyordur diye dusunuyorum. Digic’in dogrudan piksel kalitesini etkilemesi nasil olabilir ki?
Firmware konusunda cok tartisma var. Insanlar Canon’ a cok kizgin zira 2700 USD lik bir aletle 30 kare cekip 1700 dolarlik bir aletle 60 30 24 25 yapabilmek pek adil degil.
Firmware in cikmamasi icin teknik engel oldugu iddia ediliyor: 5D MK II full frame oldugu icin 25p de jello efekti daha belirginmis gibi garip bir iddia var ama tabi bunlar hep spekulasyon. Sonucta Canon’un yalan soyledigi cok acik: Manuel icin cok ugrastik dediler oysa hic bir problem olmuyormus. Digic 4 25p yi kaldirmiyor dediler oysa 7D de aslanlar gibi kaldiriyor.
Dedigim gibi Canon’un eline dusmusuz bir kere yapacak bir sey yok : )
@ilker hız konusuna birşey dediğim yok tabii ki, algılayıcıdan kayıt ortamına aktarılan görüntünün bir işleme tabii tutulması durumu da malumunuz.
50d’nin başa çıkamadığı yüksek adetli pikseli müdahalesiz bir 7d’nin kotarması bence çok olanaklı değil ki temelde aynı işlemciye sahipler. geriye makinenin kullandığı yazılım ve ihtiyaç duyduğu işlemci gücü geliyor aklıma, firma da imaj kalitesi ve asa performansını artırmaya yarar gibi birşeyler gevelemiş.
tabii teknik veriler olmadan birşey söylemek zor.
Evet tabi cift digic ile daha hizli noise reduction yapabiliyorlardir… Fakat RAW cekenler icin bunlar onemli degil tabi : )
@ilker canon onu da atlamamış tabii ki, boşluksuz mikro merceklerin kullanıldığını ve mercek-diod arası boşlukların azaltıldığından bahsetmiş : )9.
7d iden çok umutluyuz ama;
1. rolling shutter sorunu
2. merdiven etkisi
3. Ses düzeyinin manuel ayarlanmaması
4. jello efekti.
5. h264 kurgu sorunu
sorunları ne olacak, bu durumlar çözülmüş olmayacak sanırım bu alette de…
Bu 5 sorun devam ederken sağlıklı bir film çekilemez sanırım…
5d mark 2 almaya yeticek kadar parası olan ve mark 2 yi çoğunlukla video çekmek için kullanıcak birisi 7d mi almalı yoksa 5d mi ?
@alpgoksel: Görüntüleyicinin büyüklüğünün görüntü kalitesi ile aşırı bir bağlantısı yok. Çip boyu daha çok çarpanı etkileyen bir şey. Önemli olan objektif ve çipin kalitesi ve kaydedilen görüntüye uygulanan sıkıştırma ve bu sıkıştırmanın yöntemi.
Daha büyük olması daha keskin görüntü (daha doygun renk) vs. oluşmasında yardımcı olur ancak zaten sayısal sinemanin en büyük sorunu aşırı keskin olması, ona da şikayet etmem o nedenle.
@eylem caner : açıklayıcı bilgi için teşekkür ederim.
bu arada 7D ile ilgili bir inceleme daha :
http://televidyon.com/p/1629/canon-eos-7d
@Eylem: Chip’in buyuklugu dogrudan “gurultuyu” (noise) azaltan bir sey. Ozellikle dusuk isikta… Bu da aslinda goruntu kalitesini bir sekilde etkiliyor anlamina geliyor.
@eylem hatta şöyle oluyor, düşük ışıkta elektrik yükü artan diodlar ısınıyorlar bunun sonucu olarak çevre diodlara da etki ediyorlar. ne kadar geniş o kadar ferah bir o kadar da temiz gibi bir düz mantık kurulabilir.
Hocam canon 5d mark2, 7d ve hatta yeni çıkan nikon d300s (bu kamerada 24/25 fps özelliği de var bu arada) gibi video çekim özelliği olan modellerde pal ve ntsc durumlarına dair hiçbir bilgi okumadım duymadım. Bu modellerin vide çekimleri için pal , ntsc durumu nedir ?
O halde düşük ışıkta etkiliymiş görüntü kalitesinde, düzeltelim. Yanlış bilgilendirme için özür dilerim.
30 fps ise NTSC 24p ise sinema 25p ise PAL demektir.
Bu bilgiyi bilmiyordum, çok net ve güzel bir bilgi oldu benim için.O halde bazı kısa film festivallerinin pal çekim formatını istediğini düşünürsek, kısa film için 25p’yi tercih etmemiz gerekecek.
Tüm Avrupa PAL kullanıyor said, Türkiye’de de genelde PAL satılıyor zaten. Türkiye’deki tüm kısa film festivalleri PAL ise zira NTSC görüntüleri televizyonda izleyemeyebilirler. Günümüzde büyük bir sorun olmaktan çıkmaya başladı ancak yine de sorun yaratabilir.
Bu sorunun cevabı, internetin yarısının yanısıra Buradaki SSS bölümünde de mevcuttu zaten.
http://lmgtfy.com/?q=pal+ntsc
ilker abi merhaba. 5d mark 2 hakkındaki değerlendirmelerde mark 2 nin video özelliğinin bir sinema filmi için yeterli düzeyde olmadığını belirtmiş ve nedenlerini sıralamıştınız. bu yeni çıkan ürünle birlikte söz konusu sorunların giderildiğini görüyoruz – en azından öyle görünüyor- şimdi sorum şu: 7d’nin video özelliği, panasonic ve sony markalı kameralar da göz önüne alınınca, bir sinema filmi için sizce yeterli mi? yani sizce bu şartlar altında sony z5 mi panasonic hpx171, hmc151 mi… almalı yoksa 7d yi bekleyip onu mu almalı?
Bu tip makinaların öncelikle fotoğraf makinası olduğunu unutmamak gerek. Örneğin Mark 2 kullanıcı bir arkadaşım durağan görüntüler çekeceksen çok güzel ama kamera hareket etmeye başlayınca alet kendinden geçiyor ve uzun süreli çekimlerde ısınma sorunu var dedi. Ayrıca satır sayısıda ayrı bir konu, ben bu tip aletlerin video yönünden çok yüksek beklenti olmadan alınmaması taraftarıyım. Öte yandan 1700 dolarlık bir aletin sinema kameralarıyla kapıştırılamayacağını ise anlamak çok güç değil.
7 d videosu diye yazmışlar..
http://vimeo.com/channels/hd#6475938
müziğini beğendim…
yorum yazmadan “Notify me of followup comments via e-mail” yapmanın yolu yok mu hocam..
7d videoları düşmeye başladı.
@Aydin: Benim kullandigim plugin buna izin vermiyor sanirim ama arastiririm…
@Adli: Video sizin icin oncelikse 7D su an en iyi secenek…
@Zafer: Bu tur sorular cok geliyor. Kesin cevabi olmayan bir soru bu. Her film her kamerayla cekilir ve ayni zamanda da cekilmez : )
Yani bilmece gibi oldu ama her kameranin kendi avantajlari ve sorunlari var. Sizin filminiz nasil bir film olacak bunu bilmeden su kamerayla olur demek sacma.
7d’nin gece performansı (izlediğim kadarı için konuşuyorum) Mark II’nin bayağı bir altında gibi geldi bana. Daha ayrıntılı testler geldikçe göreceğiz bakalım..
Herkese selam, iki gün önce Mark II için siparişi vermeye hazırlanıyordum ki son anda -aslında uzun süredir takip ettiğim- İlker Hoca’nın sitesine bir bakayım dedim. O da ne! 7D için yazılanlar hemen aten kafası karışmaya razı olan bendenizin kafasını karıştırmaya yetti de arttı bile. Hayır bir de mevzuyu tam kestiremiyorum. Analog’dan vazgeçmemek uzunca bir müddet direndim. Dijital’e niyet ettik ama çıkamıyorum işin içinden. Mark II’yi de sırf İlker Hoca methetti diye alacaktım. Beklemek mi lazım acaba?
Şahsen hiçbir ürünün 1. neslini almam. Zira 1. nesiller deneme nesilleridir. Pek çok özellik kırpılmıştır veya henüz tam oturmamıştır/bitmemiştir, kullanıcı geri dönümü alınmamıştır, piyasa oluşmamıştır vs. vs.. Ipod’u örneğin 5. nesilde aldım artık tamamdır diye, sonra Ipod Touch çıktı, yine kapak oldu.. Iphone da almadım, 1 ay sonra 3G’si 1 yıl sonra 3G S’i çıktı, dahası da yolda.
1. nesiller için, söz konusu fotoğrafsa profesyonel veya zengin olunmadığı sürece alınmasını mantıklı görmüyorum. Bir arkadaş geçenlerde Mark II alıyorum sanırım dedi, 1. nesli alma dedim, 2 hafta sonra 7d duyruldu. O da beklemeye karar verdi. Daha pek çok marka ve model de duyurulacak.
Soru İlker hocayaydı ama ben de fikrimi paylaşayım, amacın fotoğrafsa gözünü kırpmadan al derim ama video ise beklemen daha mantıklı olacaktır.
Eyvallah sağolun cevap için. Şimdi benim yakın bi arkadaş var Amerika’da çok iyi bir okulda Editing okuyor şu an. Ödüllü Fotoğrafçı Fransız bi hocası var ona sormuş Mark II’yi adam yüzünü ekşitip “garbage” demiş 🙂 Aklım hepten karıştı.
Bu işler neden bu kadar zor. Soruşturmaya başladıkça içinden çıkılmaz bir hal alıyor. İlk hedef fotoğraf. Peki bir soru daha tavsiye edeceğiniz bir objektif var mı. 16-35, 17-40, 17-55, 24-105 şunlardan birini de alma niyetindeyim. “L” serisi Canon objektifler forumlarda pek övülmüş ama onlara da güvenmiyorum test edenler kötü birşey söylücem diye aklı çıkıyormuş gibi.
Şimdiden teşekkürler.
@eylem aldığın her ürün birşeyin takipçisi olsa bile hep birinci nesil olacak, 5. nesil ipod’da kendisi için birinci nesil aslına bakarsan. şöyle diyebilirsin o neslin ilk sürümü problemli olabilir, ikinci sürümünü bekleyeyim. bugün 5d mkII işini gördüğü halde almıyorsan alacağın 5d mkIII onun ikinci nesli olmayacak, sen de aslında bekleyerek işin için kullanacağın aracı ertelemiş olacaksın.
@sabit l serisinin kötü bir yanı var evet, o da etiket fiyatı. yazdığın lensler içinde 17-55 bence kesinlikle parasını hak etmiyor ayrıca ef-s olduğu için full frame için çöp. 17-40 birçok insan tarafından hor görülüyor ama 16-35 ile arasındaki fiyat farkı kadar performans farkı yok, ha f4 biraz yavaş ama o da fiyatının cilvesi. 24-105 sürekli makinen de taşıabileceğin güzel bir aralığa sahip lakin o da f4, o zaman 24-70 olabilir. bana kalırsa 17-40, 50 1.4, 85 1.8, 100 l, 135 2.0 l süper bir set olur ama senin ihtiyaçların ne bilemiyorum.
lens konusunda söylenecek tek şey var bence ef-s, sigma, tamron ve tokina’dan uzak durulması gerektiği.
schizophrenia tabii ki haklısın. Ben de bir yerden sonra aldım dediğim gibi, ama yine de en en ilk çıkanı almamaya gayret ediyorum.
Mark II’nin video özelliği 1. nesil olduğundan dedim. Yoksa fotoğraf için dediğim gibi gönül rahatlığıyla alınır. Wobble olayı aşılmadan video için Canon almam. Gerçi ben kamera da almam o kadar işim düşmüyor :). Kira veya ödünç benim için daha mantıklı.
Canon 7D, tipik bir ara ürün bence. DSLR pazarında gidişata göre Canon mühendisler lokaline acele siparişle (The Hudsucker Proxy) vidalattırdıkları bir cihaz sanki.
http://www.photographyblog.com/news/dslr_market_shares_gainers_losers/
Haberde görüldüğü gibi Canon pazar kaybediyor, acele hamlesini yapmış işte. Ã?ç ay sakince araştırdıktan sonra yeni 5D Mark ii almış biri olarak – ‘kendi standartlarımda’ aletin çakı gibi olduğunu söyleyebilirim, fotoğraf teknolojisi açısından kullanım amaçlarına uyuyorsa tereddüt edecek bir durum yok.
5D’ye de yılbaşına doğru 24-25p firmware’i gelir, sıkılacak birşey kalmaz. Büyük markalar ‘reputation marketing’ nedeniyle severler o dönemleri, beklentileri giderirler.
Ekim 7D ye biraz haksizlik etmissin. 7D bir cok acidan 5D den cok daha ileride bir alet. Ozellikle %100 ve 1X vizor, 19 cross type netlik noktasi, saniyede 8 kare, dijital su terazisi, daha iyi hava yalitimi ve tabi 24p olayı 7D yi cok onemli bir kamera yapiyor.
5D MK II’nin full sensor olmasi disinda bir artisi yok bu tabloda.
5D MK III’e kadar bekleyecegiz artik : )
Kastım, Canon 7d’nin bir High-end makina olmadığıydı. 5d mark ii ve 50d’den bir yıl sonra çıkan bir cihaz için bu teknik makyajlar kaçınılmaz. 5d mark ii sahipleri veya full frame makina arayanlar açısından marjinal bir durum yok bence. (24-25 kare opsiyon güncellemesinin olacağını varsayarak…)
Ben hala 5d mark ii’nin tek tek tozlarını aldığım için olayı rasyonelize etmeye çalışıyorum belkide. Esas bir ay içinde olmasını beklediğim bir MK ii fiyat güncellemesi (aradaki 1000 dolar fark manalı değil zira.) ile güzel bir darbe alacağım. Dediğiniz gibi ‘5d MK iii gelecek üzüntüler bitecek’ bu vakitten sonra.
@ekim 7d hi-end bir makine değil zaten öyle bir iddiası da yok, 7d yarı profesyonel sınıfın tam ortasında, 5d mkII ve 50d’nin arasında. teknik özelliklerinin gelişkin olması da diğerlerinde de buna benzer şeyler göreceğimize işaret etmekte.
fiyat konusuna gelince bu saatten sonra ancak 5d mkIII’ün gelmesi bir parça fiyat kırılmasına neden olur, zaten bu makinenin fiyat olarak etki edeceği tek makinede bence 50d ve takipçileri olacaktır.
canon aslında bir çakallık yaparak sınıfları birbirine yakınlaştırmış olsa da fiyatların kırılmasını önlemiş oldu.
bu ayın 29’unda canon’dan yeni birşeyler görebiliriz.
@schizo, 7d bir ara ürün diyerek böyle bir iddiası olamayacağını kastetmiştim zaten. High-end ürün ‘hype’ı sonrası kararsızları toplamak için çıkarıldı bence. Bunu Apple da çok sık yapar, iphone 3gs en yakın örneği. (Hatta mark ii vs. 7d ve 3g vs. 3gs arasındaki pazarlama korelasyonu neredeyse aynı.)
Bu nedenle Canon 5d mark ii’ciler için marjinal bir durum yok, yeni satın almak isteyenler içinse full frame +1000 dolar eder mi onu düşünecek günler başladı. (%100 vizör ve yeni auto focus sistemi dışındaki tüm güncellemeler opsiyon özellik, bir makinayı daha iyi olarak nitelemeye yetmez bence.)
Canon 5d Mark ii’de yılbaşına kadar Mayıs ayı düşüşü gibi bir fiyat güncellemesi bekliyorum. Canon, g11 abesliğinden de hissedildiği gibi yıl sonu satış istatistiklerine oynuyor bence.
bakalım ne zaman 5d M II güncellemesi gelecek.
9 dan bu saate “saat 2” okuyorum 5D MK II nin 20 kare üzüntüsünü an ve an yaşadım sonra okumaya devam ettim içim karardı ama her yorumu okudum
dedim olmicak gene sonra bu makinanın çıktını gördüm çok sevindim 24 kare diye amma gel gelelim bunada sallamışsınız,
gene mi beklicez budamı gol değil ha?
EOS 7D, her ne kadar 25p çekse de aslında NTSC öncelikli bir makina. Şöyle ki; 24p olarak geçen özelliğin asıl frame rate’i 23.976fps. Bu rakam da 29.97 kare NTSC’ye dönüştürülmek üzere belirlenmiş bir değer.(3.2 pulldown işlemiyle) 24 fps ise 25 kare PAL a dönüştürmek için ideal değer.
Canon, EOS 7D için bir 24p firmware’i çıkarır mı acaba?
23.976 ve 24p kayıtların filme aktarımında ve farklı
“23.976 ve 24p kayıtların filme aktarımında ve farklı”
bu bölümü silmeyi unutmuşum 🙂
Söylemek istediğim şey, ne gibi handikapları olabilir, filme aktarırken sorun olmuyordur herhalde? ve 23.976fps yi 25p yapmak ne derece mümkün gibi bişeylerdi.
Bir takım yerlerde 7d nin ısınan sensörü korumak amacıyla 4-5 dakika da bir kapandığından bahsediliyor.
7D yi kullanan birileri varsa bize bunun doğru olup olmadığını ve kendi tecrübelerini aktarabilir mi? Ek olarak Gh1 de böyle bir sorun hakkında dedikodu duyan var mı?
Isınıyor tabii, hem de deliler gibi.
Burada (http://www.eylemplani.com/yaktin-bizi-7d/) uzunca paylaşmıştım yaşadıklarımızı, daha sonra çok daha fazla şey de öğrendik tabii. Şu an tek kamerayla uzuna vs.ye girişmek çok büyük risk.
Ama Lucas’ın bu kameralarla deneyler yaptığı da biliniyor. Philip Bloom blogunda Skywalker Ranch’de yaşadıklarını anlattı güzel güzel.
HDSLR henüz tam oturmamış ve riskli bir sistem olsa da bomba gibi geliyor. Yalnız en ilginç tarafı, Premiere için yeni açıklanan Mercury yazılımı ve CUDA destekli kart ile 2 adet 4K RED görüntüsünü, birine key ve 3 boyutlu hareket de ekleyerek gerçek zamanlı izleyebilirken, aynı sistemde 2 adet 7D ve Mark II görüntüsünü takılmadan izleyemiyorsunuz. Böyle acayip sıkıştırmalar kullanıyorlar ve dehşet sistemlerde bile proxysiz çalışmak mümkün değil. Bu da bir problem, en azından daha amatör kesim için.
GH1’de ısınma sorunu kesinlikle yok (en azından benimkinde yok)
bir arkadaşın projesi için 10 – 12 saat boyunca kullandım. Net olarak 3,5 – 4 saat kayıt var, ısınıp kapanma gibi bir şey olmadı. (hem de oldukça sıcak bir ev ortamındaydı çekim). 2 saatin üzerinde bir panel de çekmiştim aralıksız (30. dakikada kapatıp açarak), onda da ısınma gibi bir şey olmadıydı. Daha once de kendi projelerim için 3-4 saatlik çekimlerim olmuştu, onlarda da sorun yaşamadım. Kısaca, bu konuda sorunsuz 🙂
O zaman video noktasında illede hdslr kullanacağım diyenler için, şimdilik 7d ikinci kümede oynamaya devam edecek gibi görünüyor.
Gh nin 1’nden sonra fullframe 2 modeli yolda gibi, hayırlısı bakalım.
Canon daha çok ısınacak galiba!
Ben 5D ile epey uzun cekimler yaptim isinma olmamisti. Bunu daha once de yazmistim.
7D deki durum ilginc.
Uzun planlarda ısınma olabiliyor, pek çok yerli yabancı forumda bunu okudum. Ama örneğin Philip Bloom bugün bir belgesel için röportajlar çektiğini ve neredeyse hiç durdurmadığını yazıyor:
http://philipbloom.co.uk/2010/01/23/is/
Isınmaya dair herhangi bir şey de dememiş. Şimdi en azından 1 saat sürüyordur bu röportajlar. Bunun muhtemelen 55dksında falan da kayıt yapıyordur, bir sorun yaşamamış.
Bu makine 2 arkadaşımda var, biri, bir kere değiştirmiş olmasına rağmen hâlen daha 10 15 dakikalık çekimde ısınırken, diğerinde hiçbir ısınma problemi yok. Yani bu konuda tüm olay şansa kalıyor sanıyorum. Ã?rünü garantili alırsanız ve kanıtlayabilirseniz değişiyorlar, arkadaşımınki abartısız 5dklık çekimde kapanıyordu. Benim yazıda bahsettiğim makine de oydu. Şimdi değişti, o kadar kötü olmasa da uzun çekimlerde yine ısınıyor. 720 çekerseniz çok daha çabuk oluyor bu.
5D’nin ise çok daha az ısındığı söyleniyor. 1D hiç ısınmaz artık, sonra da Mark III var yolda zaten. Onda da wobble azalsa cilloplaşma (!) son noktada olur artık.
7d’yi yakın bir zamanda satın aldım. detaylı inceleme imkanım hala olmadı. ama ısınma muhabbetini görünce bir denemek istedim. 35 dk kadar kayıt aldım makine kapanmadığı gibi hiçbir ısınma belirtisi de olmadı. ortam normal bir sıcaklık değerindeydi ve makine üzerine doğrudan ısı üfleyen elektrikli bir ısıtıcı vardı. 35 dk’da durmamın sebebi, denemeye başladığımda pil yarımdı ve ekstra pilim yoktu. tam pille tekrar bir deneme yapacağım.
bu arada, bilmiyorum bahsedildi mi ama makinenin hdmi çıkışından sıkıştırılmamış görüntü almak için bir araç çıkmış. o kadar uğraşmaya değer mi bilmiyorum, matrox kart ve bir yazılım satın almak şart bu yöntem için. ilgilenenler bkz. http://www.syndicate.se/Default.aspx?Id=299
Aslında değer ama normal görüntüyü bile kurgu programlarında kullanmak imkânsızken bunda hal ne olur merak ediyorum. Proxy şart yine. Nano Flash de aynı işi yapıyor ama HDSLRlara uyumlu mu bilmiyorum.
Şanslı çıkmışsınız, gerçi biz de ilk çekimi yaparken 2. saatin sonlarına doğru ısınmaya başlamıştı. Tabii kesintisiz kayıt yapmamıştık. Isınmaya dair işaret de ekranda çıkacak bir termometre işareti. Onu görürseniz ondan öteye zorlamayın derim.
Portre, coluk cocuk, bebek cekmek icin hangi lensi tavsiye edersiniz acaba?5D mark 2 aliyorum, onunla beraber baska ne almak gerekir? Dedigim gibi portre cekmek onceligim. Birde bina detayi cekmek istiyorum. Onun icin ne alinabilir lens olarak? 28-135mm isini gorur dediler ne dersiniz? Ben once makinayi alip gelistirmeye calisanlardanim, once tam ogrenip sonra makina alanlardan degil:) (cevaplarin sade dilde tutulmasi adina soledim):))
5D MK II alip ucuna 28-135 gibi ucuz bir mercek takmak cinayet gibi bir sey : )
onerim 550D almanizdir. Yok eger illa 5D MK II diyorsaniz 24-105 4L IS veya 24-70 2.8L tavsiye ederim.
@mujo 50 1.4, 50 1.2l, 85 1.8 usm, 85 1.2l ii, 135 2.0l, 24-70 2.8l portre için alınabilir. iç mekan için 14 2.8l ii, ts-e 17 4l ii, ts-e 24 3.5l ii, 16-35 2.8l ii doğru seçim.
makinem iyi, objektifim giriş seviyesi veya ortalama olsun mantıksız bir yatırım biçimi.
kiralık 7D ve objektif bulabileceğim bir site, bir tel, bir mail adresi araştırıyorum… bilgi çok sevindirecek… hocam, iki oldu böyle bir mesaj yazıyorum blog’unuzda ama en göz önünde yerlerden biri. sitemde böyle ilanlar istemem derseniz belirtin lütfen, tekrarlamayayım..selamlar..
Benim 3 arkadaşımda var 7D, bana ulaşırsanız sizi onlarla iletişime sokarım. Blogumdaki iletişim kısmından ulaşabilirsiniz.
550D için yurtdışına giden bir arkadaşıma siparişi verdim ancak lens konusunda benim de merak ettiğim bir takım şeyler var. Prime lens olarak EF 50mm f/1.8’i almayı planlıyorum. f/1.4’ü veya 1.2 için ne yazık ki şuan için bütçem el vermiyor 🙂
Gönül isterdi ki tamamen prime lens’lerden oluşan bir liste yapalım fakat bütçe meselesi yine engel olarak karşıma çıkıyor. Bu sebepten de hem geniş açı hem de tele’de işimi görecek bir zoom objektife ihtiyacım var. 28-135 düşünüyordum ama İlker Bey’in bu yorumundan sonra pek alacağımı zannetmiyorum 🙂 Öneri olarak koyduğu lens’lerin fiyatları da benim için epey pahalı. Bu noktada fiyatından dolayı diğer tercihim ise, Canon 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. Büyük ölçüde video ağırlıklı kullanacağım bir 550D için 18-135mm nasıl bir tercihtir?
@Aykut. ben 7D ve 18-135 ile bir iki kere cekim yaptim, taa ki L serisi 50mm ile biseyler cekene kadar aradaki farki anlayamiyorsunuz.Tabiki daha iyi bir lens oldugu icin tahmin edebilirsiniz ama ilker hocamin tavsiye ettigi L serileri suan canon’un en iyi lens serisi denebilir.Inanin L serisi bir lensle cekim yaptiktan sonra o 18-135’ide 28-135’ide yere vurup kirmak isteyeceksiniz:))
Benim merak ettiğim şey, acaba bir L serisi zoom lens (17-40 gibi) 50mm f1.4 yada 28mm f1.8 gibi Canon’un orta sınıf sabit odak uzunluklu lenslerinden daha mı iyi sonuç verir? Bilgisi olan var mı?
@engin sabit odak aralığına sahip objektiflerle değişken odak aralıklıları karşılaştırmak hata olur.
ancak şöyle bir kıyaslama düşünülebilir, 17-40 @28 ve 28mm gibi, bu durumda da 17-40’ın her aralıkta aynı performansı gösteremediğini kişisel tecrübelerimle söyleyebilirim, öte yandan bu durum istisnai birkaç objektif dışında bütün değişkenlerde aynı.
her sabit iyidir diye birşey de söz konusu olamaz.
seçim yaparken daha çok, yanınızda ne kadar objektif taşıyabildiğinize, konuya göre sık sık objektif değişirip/değiştiremeyeceğinize bakmak daha doğru olur.
@aykut eğer l serisi alamıyorsanız canon’un birkaç alternatifi söz konusu hemen hayal kırıklığına kapılmayın. ben açıkçası ef-s objektifleri genel olarak başarısız, başarılı ef-s objektifleri de gereksiz pahalı buluyorum.
28-135 fiyatına göre ortalama performansıyla oldukça iyi bir objektif, 400 tl’ye spot piyasada bulmanız olası, geniş açıdaki kayıp göz ardı edilebilecekse çok düşünmenize gerek yok. biraz daha derseniz 24-105 l size bakıyor olacak.
Ulaş,
L serisi bir objektif benim de hayallerimi süslüyor ancak dediğim gibi şuan için imkansız. O yüzden olanları da kırmak istemiyorum 🙂
schizophrenia,
Evet, dediğiniz gibi aslında bana çok fazla seçim şansı kalmıyor. Başlığı daha fazla kişisel sorularla doldurmak istemiyorum; Son olarak video ağırlıklı bir 550D’ye 28-135 / 18-135 ikilisinden hangisini tercih ederdiniz?
18-135
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=16792291
28-135
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=18276837
Hiç araştırmadan löp cevaba konmak istiyormuşum gibi bir görüntü olmuş 🙂
Bahsi geçen lens’ler ve diğer lens’lerle alakalı olarak sözlükte vermiş olduğunuz link’ler dahil, yerli yabancı bir çok sitede yaklaşık 6-7 saattir araştırma yapıyorum. Bir çok değerlendirme var ve bu değerlendirmelerde kimisi 5 yıldız verirken kimisi 1 yıldız vermiş vs. çok fazla bilgi kirliliği var ve insanın aklı karışıyor haliyle…
Ancak 18-135 ile ilgili yazdıklarınızdan sonra sanırım artık tek tercih 28-135. Tekrardan çok teşekkür ederim ilginize..
Aykut, neden 15-85 düşünmüyorsunuz? APSC bir makine almayı planlıyorsunuz, 15-85 lens bu mekinede 24-135 bir objektif haline dönüşüyor ve aynı zamanda makrosu da var. 28-135 almanız halinde objektifiniz 44-216 olacak ve geniş açınız olmayacak. Kulanmamış fakat fazlaca araştırmış biri olarak 15-85 lensi de incelemenizi tavsiye edrim.
@aykut kağıt üzerinde 3 aşağı 5 yukarı aynı sonuçlar.
24-70 > 24-105 > 17-55 > 28-135 > 17-85 > 18-135
24-70 ve 24-105 dışında bence hepsi neredeyse benzer performansa sahipler, 17-55’in gereksiz pahalı olduğunu düşünüyorum.
Engin,
EF-S 15-85’i inceledim ve hakkındaki yorumları okudum. Sanırım Japonya’da en çok tercih edilen lens’lerden birisiymiş. Hatta direk Japon sitesinden güzel örnekler buldum: http://tinyurl.com/y8svjuf
Canon’un en yeni lens’lerinden olması sebebi ile şuan ülkemizde ne yazık ki çok fazla bulunmuyor anladığım kadarı ile. Olanlar da 1000 TL üzeri. Benim şimdiki bütçem 2500 TL ile sınırlı. 1650 TL’yi 550D’nin gövdesine yatırdım. Geri kalan miktara da 50mm 1.8 + bir lens ve çanta, hafıza kartı vs. gibi detayları almayı planlıyorum.
Bütün bunlar nezdinde düşünürsek 2. bir lens için bana çok da fazla şans kalmıyor. Bu yüzden schizophrenia’nın da dediği gibi geniş açıda kayıp versek de 28-135 benim için en iyi seçenek gibi şu durumda.
Kısacası tipik bir öğrenci bütçesi ve kombinasyon zorlamaları 🙂
@Aykut 550D satışa çıktımı ki? (23/2/2010)
Şu anda 1000 liraya 15-85 var Türkiye’de.(sahibinden) 50mm bir lens 550d üzerinde 80mm oluyor. Tabiki gerekli bir değer ama sürekli kullanım için biraz fazla dar bir açı benim görüşüme göre.
Sürekli kullanım diyorum çünkü, sabit odak uzaklı bir lensiniz varsa zoom lensi pek fazla kullanmazsınız. Gerek fotoğraf kalitesi gerekse hızı sizi zoom objektifi takmaktan alıkoyar.
Bana sorarsanız, 2500 liraya 550d+15-85 bulabilirsiniz. 150-200 lira ek masrafla çanta ve hafıza kartını alırsınız. Sonuçta uzun süreli bir yatırım yapıyorsunuz. 200tl için beklemeniz gerekiyorsa bekleyin derim. Sonra da yavaş yavaş bir 28mm bir 50mm alırsınız. Son karar sizin tabi.
Engin,
15-85mm gerçekten APS-C sensörlü kameralar için alınabilecek en mantıklı zoom lens’lerden birisi olarak görünüyor ancak şuan için gerçekten benim sınırlarımı zorlayan hatta aşan bir seçim oluyor. Zorunlu çanta, hafıza kartı masraflarının üstüne bir de Glidecam ve DSLR omuz desteği de yaptırmayı düşünüyorum ki onları da eklediğimizde masraf gittikçe büyüyor.
28-135mm ve 550D ile aynı sensörü kullanan 7D’nin uyumunu araştırırken güzel bir video buldum. Daha tecrübeli olarak sizlerin yorumu ne olur bilmiyorum ama sonuç bence fena değil ve şu aşamada iş görür gibi:
http://tinyurl.com/yk6qbaf
Yukarıdaki adreste 550D’nin promosyon çekimi var. Videonun sonunda hangi sahnede hangi lens’in kullanıldığını gösteriyor. 550D ve 50mm 1.8’in uyumunu görmek açısından güzel örnekler mevcut. Özellikle de 2:15’deki görüntü çok başarılı.
Daha önce GH1 almayı planlıyordum. 50mm, GH1’de 100mm’ye denk geliyordu yanılmıyorsam. Onu da fikir alışverişinde bulunduğum bir kaç üstat kısıtlayıcı buluyordu. Lakin ikisinin uyumu üzerine onlarca örnek izledim ve o örnekler son derece güzeldi. Belgesel, kısa film ve diğer video prodüksiyon çalışmaları gibi kurgu ile şekillenen yapılar üzerinde çalışacağım için olası kısıtlamaların çekim öncesinde ve sonrasında aşılabileceğini düşünüyorum.
Uzun lafın kısası mevcut bütçem ile pek fazla da bir oyun alanı kalmıyor bana. Olabileceklerle en iyiyi çıkartmaktan başka şansım yok. Yine de çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler ve önerileriniz için 🙂
,ayrıca Steadycam Merlin’e de bir gözatın derim.
7D ve 550D yede param yetiyorsa, bitirme projemin çekimleri için hangi kamerayı alayım? Ã?zerine 50 mm 1.2 f objektifte alacağım. Tabi mikrofon bağlamakta istiyorum kameraya.
Şahsen ben 550D yi tercih ederdim, video için en geliştirilmiş makina olarak şu anda o duruyor hem fiyat açısındanda çok uygun bir seviyede.
Philip Bloom’un önincelemesi
http://philipbloom.co.uk/2010/02/26/first-thoughts-on-rebel-t2i-550d/
Test sonucunda sanki 550D daha üstün çıkıyor. Yanılıyor muyum ?
Son soru, 550D ‘yi çekim esnasında monitöre bağlamak için hangi aparatlar gerekli ?
Bu gün sabahtan akşama kadar bir 7d hırpalama imkanım oldu.
Öncelikle makina görsel açıdan oldukça kaliteli ve sağlam duruyor.
Elinize aldığınızda kendinizi çok önemli biriymiş gibi hissediyorsunuz.
: )
Ancak 7d oldukça ağır bir makine.Elde çekim yaptığınızda, 10-15 dakika içinde ağırlığını iyice hissettiriyor. İlk 5 dakika sonra netlik yaparken yorulduğunuzu hissediyorsunuz. Makinayı elimden bıraktığım zaman “oh be” dedim. Tabi üzerindeki 18-135 zoom lens faktörü de ağırlığı etkiliyor.
Deyim yerindeyse, Canon 7D ışıkla beslenen bir makine. Biraz açmak gerekirse ortamdaki en küçük ışık oyunlarını, karanlık-aydınlık geçişlerini doğal olarak normal bir video kameradan daha hassas bir şekilde algılıyor. Bu harika birşey…
Hepimizin bildiğini bir kez daha yinelemek gerekirse, Manuel netleme sorunu yüzünden Canon 7d ve benzeri HDSLR aletlerle plansız programsız çekim yapmak neredeyse imkansız. “Abi siz konuşmaya başlayın ben kayıttayım” türünden bir yaklaşım, malesef olmuyor.
Video çekimlerinde follow focus şart elde çekim yapamıyorsunuz mutlaka omuz aparatı monopod gibi destek ünitesi gerekli.
Kayıda başlamadan otomatik netlik yapabiliyorsunuz.
Ofis ortamında 18-135 bir lensle 50mm civarında, 30/60 enstantane, 4.0-5.6 diyafram değerlerinde çekimler yaptım. İstediğim sonuca 1600iso ile vardım.
Bilgisayar ve profesyonel tüplü monitörümde ciddi ciddi grenleri görünen bir sonuç elde ettim.
Gelelim herkesin merak ettiği rolling shuter sorununa.
Daha geniş açıda be 25fps çekerken kameraya yaptırdığınız her bilek hareketi size rolling shutter olarak geri gönüyor.
Ancak açı daraldıkça, ve kamera hareketlerini bilekle değil de kolunuzla ve/veya gövdeden yapınca (umarım açıklayabilmişimdir) rolling shutter gözle görülür derecede azalıyor.
50fps/720p modunda RS neredeyse hiç yok. ama 50fps, doğal olarak bayağı ışık kaybettiriyor. 50fps ile, Sinematografik kafadan/dokudan biraz uzaklaşıyorsunuz
Sonuç olarak, 7d beni çok etkiledi. Hah tamam dedim canon doğru yolda ama “yolun çok başında”.
Tabi ki lens faktörü de çok önemli…
Ben,
Şu an bir hdslr kamera alır mıyım?
evet 550d alırım zaten bununla büyük prodüksiyon yapmam
fiyatına gelince zaten canon hv30/40 fiyatı…
Extradan da fotoğaf makinem olur fena mı?
“7d alsaydım” dan arta kalan parayla da lens parkı döşerim…
Eğer fotoğraf çekiminden para kazanıyor olsaydım da; 7d alırdım
Extradan da video kamream olurdu..
Not: Öyle içimden geldiği gibi araştırma soruşturma kaygısı olmadan
7d ile ilgili bireysel ilk izlenimlerimi paylaştım. Umarım kitleleri peşimden sürükleyerek Canon 7d’ye satış patlaması yaşatmam ya da Canon firmasının çöküşüne neden olmam.
Sevgiler
Özgüç.
Merhaba Özgüç, 7D ‘de herhangi bir ısınma, kapanama vs. bir sorun yaşadınız mı? Tşekkürler.
ben kendi deneyimimi anlatıyım 7d ile, yogun video çekereken bu cihazla çok sık kAyda girmeme problemi yaşadım.
Yaklaşık 30 dk çekim yaptıktan sonra cihaz fazla isınıyor ve kayda girmiyor kendi kendine kayıttan çıkıyor. fakat kapanmıyor. İnternette çok sık söylenen kapanma sorunu sanırım kayıttan çıkma sorunu. Önemli bir röp. çekerken üst üste denedigimde en sonunda kayda giriyordu ve Cf kartı çıkarıp yeni kart taktıgımda ( kart aşırı ısınıyor) kapanma porblemi bir süreliğine ( kart yeniden ısınana kadar) erteleniyor.
Sanırım 550d de bu sorunları çözmüşler…
@Ethem, malesef size katilmak isterdim ama 550d’de ayni sekilde devam ettigi sogleniyor, gerci ben 7D ile hicbirzaman karsilasmadim bu tip sorunlarla ama yinede bir video camera olmadigini unutmamak, dolayisi ile bu tip uzun video cekimlerinde buna sasmamak lazim diye dusunuyorum..
Ben 7d ile henüz kesintisiz çekim yapamadım.
Kurcaladığım makine bir arkadaşımın ve 4gb kartı var. Bu kartla ve daha yüksek kapasiteli bir kartla da deneme yapacağım
@ahmett.
Selam, az önce 7d ile kesintisiz 3.16gb’lık bir çekim yaptım.
9 dakika 41 saniye sürdü. Herhangi bir aşırı ısınma ve/veya kapanma sorunu yaşamadık. sadece baş parmağımın altında ve lcd’de hafif bir sıcaklık vardı. çekimin son 1 dakikasına doğu görüntüde hafif bir atlama oldu. Ama çekime yansımamış.
Şimdi aynı olayı 1 saat boyunca tekrarlayın, kapanmalar başlayacaktır. Tabii ortam sıcaklığı ve şansınız da önemli, her gövdede yaşanmıyor bu sorun çünkü.
Ben de kendi 7D deneyimim ile ilgili izlenimlerimi aktarayım.
Geçtiğimiz Pazartesi ve Salı günü ABD’den gelen bir ekiple birlikte İstanbul’da bir belgesel çekimi gerçekleştirdim. Bir EX1 ve bir de Canon 7D kullandık. Ben 7D ile çalışmayı tercih ettim. L serisi lenslerden biri olan 24-70mm’yi kullandım.
Öncelikle, sonuçların son derece güzel olduğunu belirtmek istiyorum. EX1 ile karşılaştırdığımda, özellikle hava karardıktan sonra çekilen görüntülerde, 7D’nin çok daha başarılı sonuçlar verdiğini gördüm. “Rolling Shutter” problemini görebileceğim bir çekim yapmadık. Bu nedenle bu konuda henüz bir yorum yapamam. Isınma sorunu ile ilgili son derece iyi bir test gerçekleştirdik. Maksimum 4GB dosya boyutu olması gerektiği için, her 12 dakikada bir 2-3 saniye kesinti yaparak 70-75 dakikalık bir röportaj çektim ve hiç bir sorunla karşılaşmadım. Sanırım bu ısınma durumu her 7D’de aynı şekilde gerçekleşmiyor. Farklı serilerde kullanılan farklı parçalar etkendir belki, bilemiyorum…
en çok 7D ve 550D de karşılaşılan kapanma ( kayıttan çıkma ) problemini çözdüğümü düşünüyorum.
Sorunun birçok yönden inceledikten sonra ve forumlarda ortak dertleri dinledikten sonra 🙂 ufak bir kaç test yaptım ve şu neticeyi çıkardım.
Aslında cihazların kayıttan çıkma sorunu teknik bir hata değil. Tamamen kullanılan hafıza kartının yazma hızı ile alakalı bir durum. Yani düşük yazma hızı kullanılan bir kart kullanıldıgı zaman bir süre sonra makine ( ısınmayla da parelel ) verileri yazmakta atik davranamıyor. Fakat yüksek yazma hızı olan ( okuma hızı değil genelde ambalajda okuma hızları yüksek oldugu için daha büyük yazıyorlar ) kartlar, örneğin 20mb / sn de kapanma problemi yaşanmıyor. Özellikle Sandisk de son dönemde yeni çıkan kartlarında 90mb / sn veri yazma hızı var, Özellikle HD video için. Gerçi veri yazma hızı fazla olan kartlar da biraz daha pahalı ama…
Benim kayıttan çıkma sorunu yaşadıgım kartların yazma hızlar genelde 5mb /sn ve 6mb/sn 10mb idi. Ve kullanılan hafıza kartının tipi ( CF SD SDHC ) ne olursa olsun şayet veri YAZMA hızı en az 15-20 mb / sn ve daha fazlası olursa kayıttan çıkma ve kapanma problemi tarihe karışmış oluyor… Test edildi onaylandı 🙂
Şimdi ilk hedefimiz Rolling Shutter…
Ethem dediginiz pratikte dogru olabilir ama teorik olarak olmamasi lazim : )
soyle ki: Video icin gereken veri hizi: 40 Mbit/sec
Su anda piyasadaki en kotu kartin yazma hizi: 5 mB/s (buyuk B kucuk b ayrimina dikkat cekerim.)
dolayisiyla en kotu karti bile alsaniz videoya yetisememesi teorik olarak pek mumkun gorunmuyor.
Evet teknik olarak açıklamasını yapamıyorum fakat, kamera da yaşadıgım kapanma problemi, farklı makinelerde kullandıgım benzer tipde kartları kullandıgım zaman yaşadığımı farkettim. Bir çok kart ve birçok kamerada aynı hatalar tekrarladı.
Ama kaliteli ve veri hızı yüksek olan örnegin Class 10 tipi kartları ne zaman kullansam hangi makine olursa olsun uzun kayıtlarda hiç kapanma yaşamadım…Bikaç tip kart ve farklı cihazlarla denedim.
( ısınma uyarısı veriyor tabi yine de ve ısınıyor da, ama kapanmıyor ve kayıttan çıkmıyor. )
ve gene teknik olarak açıklayamadıgım ama bi şekilde algılamaya çalıştıgım yeni nesil SD ve CF kartlarda versiyon farkı var. SD v2.0 max 13 Mb/Sn yazmaya imkan verirken SD v3.0 ile 20 Mb/Sn hızlara ulaşılabiliyor… ve üst versiyon kartları almak lazım video çekenler için.Mimarisi daha farklı işliyor…
ve deneylerimin sonrası çıkarttıgım sonuç şu benim:
v3.0 destekleyen ve kaliteli bir SD veya CF kart ( Class 10 + ) ile kapanma ve kayıttan çıkma sorunu ile karşılaşılmayacak olmasıdır, ısınma devam ediyor tabi bi sorun olmuyor artık ama.
Yaptıgım birçok test ile, kendi makinemde ve çevremdeki cihazlarda çözdük artık bu durumu, herkes imkan bulup kendileri de denerse bu testin sağlamasını anca öyle yapmış oluruz… Umarım bi çözümdür…
Hiçbir forumda net yanıt alamadım; artık dedim meşgul etmek istemiyorum ama buraya yazmak tek çare oldu:
1) 7D dosyalarını premiere’de montajlarken; pro 2.0, cs3 ve cs4’te seçilmesi gereken setuplar (en başta proje oluştururken) tam olarak nedir?
2)Kayıpsız export ayarları nedir her üçünde de? Özellikle CS4’teki media encoder’da ne yaptıysam hep görüntü kayıplı exportta.. Ama pro 2.0 da mesela export->movide’den ne güzel kayıpsız export alıyorduk..
3)pro2.0 da (ve cs3’te) export movide; quictime-h264 dediğimizde makinanın kasıp exportu yapamaması normal midir? (core i7, 3 gb)
selamlar..
Tabi aslinda kartlarin uzerinde yazan dogru degilse ve ornegin 5mB lik kart aslinda 4.8 MB ise bir sure sonra takilmasi mumkun olabilir.
Her sekilde en hizli karti kullanmakta yarar var.
Bugün yataktan uyandığım anda 7D’nin neden ısınıyor olabileceğine dair teori ürettim. Demek ki neymiş, kafayı sıyırmama az kalmış.
Bugüne kadar ısınmanın hep çipten kaynaklandığını düşündüm ama bugün aklıma işlemci denen o meret geldi. Çok daha önceden düşünmüşsünüzdür ama işte bana anca böyle uykudan kalkarken geliyor.
Makineyi bu kadar ısıtan bu h.264 dönüştürme işlemi olabilir mi? Zorlayıcı bir kodek olduğunu bilgisayarda çalışırken görüyoruz zaten. Bu tabii dönüştürmesi de zorlayıcı demek değil ancak sanırım kullanım kılavuzlarında termometre işareti “gövdenin içi ısındığı zaman çıkıyor” diyormuş, yani ben hep “çip ısınıyor” demiştim bugüne kadar ancak asıl ısınan işlemci olabilir mi? Çip de ısınıyor ama bu kadar küçük gövdenin içinde işlemciyle iç içe dış dışa olunca daha fazla ısınıyordur belki.
Bilenler aydınlatırsa sevinirim.
Arkadaşlar benim de kurgu sorunum var canon7D den çektiğim 1920*1080 25fps görüntüleri için premier cs3 te hdv altındaki 1080p yi seçiyorum.Ama droplar atıyo görüntü kalitesini çok bozuyor ve boyutunu küçültüyor HD çıktı alamıyorum.
canon 7d’de kullanmak üzere bir hafıza kartı almam gerekiyor fakat bu aktarım hızları vs… çok fazla bilgim yok. 1920-1080 video çekerken saniyede 15 mb aktarım hızı olan bir hafıza kartı kurtarırmı beni?
7d ile bilgisayardan nasıl capture alabiliriz? hdmi kabloyla bağladım fakat görüntüyü bilgisayara veremiyorum. bilgisi olan varsa yardım edebilirmi?
USB ile baglayip EOS utility programini calistirmalisiniz.
ilker hocam hdmi ile bağladım ama görüntü bana gelmiyor. usb ile bağladığımda sadece fotoğraf çekiyor..
http://www.syndicate.se/Files/Misc/7d/UserGuide7DHDMI.pdf ve googlede ararken şöyle birşeyle karşılaştım maalesef ingilizcem yine yetmedi.
Yasir genelde boyle seyler soylemem ve soyleyenlerden de haz etmem ama lutfen bununla ugrasmayin.
gercek bir vakit kaybi.
CF a cekin : )
http://img593.imageshack.us/i/slaptopwcubevlc.jpg/
http://img52.imageshack.us/i/jonandclay.jpg/
İlker hocam, mazur görün ama lcd ekranlar çok pahalı. elimdeki labtopu bu şekilde kullanabilirmyim onu deniyorum.
http://nextlevelpictures.squarespace.com/ gerçi direk linki neden vermedim ona şaştım şimdi.
sonuç : zaman kaybı !
yüksek kare çekilmediği müddetçe ihtiyaç yok. bence de zaman kaybı.
yukardaki son mesajım eksik oldu. yanıltıyor kullanıcıyı düzeltiyorum. Amaç sadece kameradan laptop’un hdd ye kayıt ise gerçekten zaman kaybı. ama yüksek kare çekim gibi hızlı kayıt yapılması gereken durumlarda ki, bu dslr ler için şuan gereksiz 60p içinde cf yeterli.
ama kamera laptop ikilisini kullanmak derseniz, adobe onlocation programı ile etkin çekim planlama, hesaplama vb. bir çok artıları var.
http://www.adobe.com/products/premiere/onlocation/features/
adobe onlocation ile bağlatı kuramıyoruz. hdmi bağlantı ile mümkün değil en azından. fireware kablo gerekmekteymiş. bizim dslr’de ise firewire kablo çıkışı yok. bir takım adaptörlerle belki öyle birşey yapılır ama öyle bir cihazada raslamadım araştırırken. yinede araştırmakta gerekebilir kesin konuşmayayım. onlocation ile dslr’sini bağlamayı başarabilen birisi olursa paylaşırsa sevinirim.
Bu ayki ASC’yi aldım okudum Black Swan da 7D kullanmış matthew libatique metro sahneleri için.24mm ile 1600iso da.7D ve Mark II yi test etmişler ve 7D nin daha fazla DoF a sahip olduğunu anlatıyor matthew.
http://img258.imageshack.us/img258/2846/matto.png
Aydın Ketenağ’ın sorusu benim içinde önem taşıyor. Yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa yapılması gerekenleri paylaşabilirler mi?
1) 7D dosyalarını premiereâ??de montajlarken; pro 2.0, cs3 ve cs4â?²te seçilmesi gereken setuplar (en başta proje oluştururken) tam olarak nedir?
2)Kayıpsız export ayarları nedir her üçünde de? Özellikle CS4â?²teki media encoderâ??da ne yaptıysam hep görüntü kayıplı exportta.. Ama pro 2.0 da mesela export->movideâ??den ne güzel kayıpsız export alıyorduk..
3)pro2.0 da (ve cs3â?²te) export movide; quictime-h264 dediğimizde makinanın kasıp exportu yapamaması normal midir? (core i7, 3 gb)
Teşekkürler.
arkadaşlar merhaba , yazılanları olabilidiğince okumaya çalıştım , gerçekten güzel bilgiler içeriyor , emeği geçen herkese çok teşekkürler , bir sorum olucaktı…
Şuan bir 7D incelemekteyim fakat tum ayarlarını kurcalama ma rağmen video çekimi sırasında otomatik odak yapmıyor ilk odaklagım noktada kalıyor , manuel focus yapmak gerekiyor ,bu durum tum dslr makinelerde boyle mi ? , video sırasında netlik ayarını manuel el ile mi yapmak zorundayız ? Var ise bir ayarı kullanan ardaşlardan yardım rica etmekteyim , syg.
7d makinamı ilk aldığım zamanları hatırlıyorum bu sitede pek bir popülerdi dslr kameralar. şuan ise dslr’lere karşı pek bir ilgi kalmamış gibi. ilk etapta bir devrim gibi algılanan dslr’ler artık unutuldumu acaba? 🙂
son olarak gh2 ile piyasa biraz kıpırdadı onun dışında ses seda yok. birde Black Swan’de kullanılmasından ötürü biraz konuşuldu. neyse uzatmadan, nereye kayboldu bu dslrciler? 🙂
7d’ye son konuşulanlardan sonra 2-3 tane güncelleme gelmiş. içerik olarak fazla birşey yok. sadece ufak tefek hataları gidermişler ve bazı yeni lisanlar eklemişler. 600’ye bile koydukla ses kontrollerini hala eklememiş olmamaları çok can sıkıcı.
Yasir bey, bahsettiğiniz firmware 1.2.5 mi yoksa bundan da yeni bir firmware mi çıkıyor yakın zamanda? Teşekkürler…
1.2.5 en sonuncusu. bende geçenlerde farkına vardın kayda değer bir yenilik olsa duyardık zaten. ama audio gain kontrol gelirse iyi bir haber olacak diye umuyorum. birde kablosuz kontrol aparatı çıkarmışlar oda bir yenilik sayılabilir. iphone ile exposure control vs. sağlıyormuş falan filan. 5dm3’tende ses yok. sanırım dslr’lerin direnişi kısa sürecek.
Dslr’leri kameraya çevirmek için üretilen modifiye ürünlerinin fiyatı kamera fiyatlarına ulaşınca sanırım tüketiciler kameralara yoğunlaştı. yinede çok şükür memnunum şahsen makinemden. yinede umudumuz var herşeye rağmen insanlarda dslr ile birşeyler yapma eğilimi devam etmekte. üreticiler (özellikle canon) önemli yenilikler sunarlar bize diye umuyorum. ayrıca yan ürünlerde de daha makul fiyatlar söz konusu olursa iyi olacak. özellikle kodek konusunda yenilikler bekliyorum açıkçası. ilk etapta kulağa hoş gelsede, dosya boyutu ve kodeklerin işlenmesindeki zorluk önemli bir sıkıntı olmaya devam ediyor. 2 yılı aşkın bir süreci aştık ve aynı yerde olmamız can sıkıcı.
benim kişisel düşüncem şu yönde;
red ve canon dijitale ”BÃ?YÃ?K SENSÖR” kavramını getirdiler,bu iki ürün çıkmasaydı,diğer firmalar bu işe yönelirlermiydi kestiremiyorum açıkçası…bence eski tas eski hamam bir takım upgradelerle devam eder giderdi…
Ama şu var artık,sony’de panasonic’te iki büyük kamera üreticisi ve dev bir marketleri var…onlar resmi gördüler,beklediler ve ortaya çıktılar (f3 ve af101)
benim tahminim,bu iki firmada yeni modellerinde,bence ortada kimseyi bırakmazlar…
Bunun iki nedeni var,kendi teknolojilerini ve medyalarını kendileri üretiyorlar…ikinci nedende video bu markalarla dünyaya yayıldı…
Kodek kısmı bu işin en zor yanı,mükemmel bir sensör yapabilirsiniz,ama nereye kaydedeceğiz…daha öncede yazdım…dananın kuyruğunun koptuğu yer burası…
canon enerjisini ve yatırımını kodeğe harcamaz gibime geliyor,çünkü canon yalnız ve yalnız fotoğraf ve lens üreticisi (kıyıda köşede kalan kameralarını saymazsak)
kasım 2010’dan bu yana af101 ve F3 birer fenomen oldular…philip bloom gerçek bir hdslr tutkunu olmasına rağmen ve dslr’dan vazgeçmeyeceğim demesine rağmen,bloglarını bu iki kamera oluşturuyor artık…
F3,indiefilmmakers’lara S-log imkanı sunuyor artık,bu ne demek 13.5 f/stop latitude demek…
aksesuarlara gelince,iyi mal her zaman pahalı…çünkü torna tesfiye kalıplarındaki işçilik ve maliyet her zaman yüksek bir maliyet…
CANON 5D,7D bu gruptaki DSLR’lar film markette yeni bir kapı açtılar,artık ucuz maliyetle,expensive gözüken işler herkesin hakkı ve expensive look için artık bizim çok büyük paralar harcamamız gerekmiyor…
Türkiye’de genel fotoğraf şu an itibarı ile hala çok pahalı maliyetlerle bu işi çözme eğiliminde…
Ama siz bir barajdan gelen suyu,nereye kadar kapatabileceksiniz…bir süre sonra tekniğe daha az para verip,tamamen kullanıcı kalitesine bağlı olan işler göreceğiz…
Biz,bu sene af101 ile bir uzun metraj filmine servis verdik…kalan bütçeyle mesela grip çözüldü,kalan bütçeyle ışık grubundaki ekstra HMI’lar çözüldü…
Sonuçlarmı ??? online’dan sonra herkes bizlere bir kere daha hak vereceğinden eminim…
Osman Abi, bütün yazdıklarında sana katılıyorum. Özellikle canon 5dm3 çıktıktan sonra dslrinin ne yönde ilerleyeceği konusunda bize bir referans gösterecek diye düşünüyorum. Red one ise halen fenomen olma özelliğini koruyor bence. daha çok ekmek yer o kamera.
Aslında kodek konusunda birazcık yardımcı olsalar tüketiciye bence çok kullanışlı olma özelliği kazanırlar. yazılımcılar ellerinden geleni yaptılar dslr’ler için. avid, premiere, final cut, after vs.. dslr’ler için ellerinden geleni yaptıklar fakat halen o büyük ve haşin dosyaları işlemek için bilgisayarlar güçsüz. güçlü bilgisayarlarda epey pahalı olmuş oluyor. yani lens, yan ürünler ve iyi bir bilgisayar maliyeti ortaya çıkıyor. bütün bunlar üst üste konulduğunda büyük bir dezavantaj söz konusu oluyor.
bir diğer konuda yan ürünler.bence, bu sektörde çin piyasası fazla kendisini gösteremedi. çin, ilerleyen zamanlarda devreye daha fazla girerse tüketiciye epey bir kolaylık sağlar diye düşünüyorum. kalitesiz fakat iş gören ürünler konsepti fazla oluşamadı.
Lens konusunu aslında ben ucuz yollu şekilde aştım. Olympus zuiko lensler topluyorum piyasadan 100-150 liraya ve bir çok alternatif mevcut. eski manuel lensler aslında birer hazineymiş bunları farketmiş olduk.
özetle dslr kameralar son günlerde dediğiniz gibi son zamanlarda af101 ve f3 ile yarışacak durumda değiller. yinede ümidi kesmek yerine 5dm3’ü bekleyip ondan sonra karar vermek kanaatindeyim. bir sonraki tercihim dslr’mi olacak yoksa gerçek bir kamera mı? buna mark3’ten sonra karar vermek istiyorum ben şahsen.
yaklaşık 3 aydır d7000 ve 7d üzerine yazılar okudum ve son olarak burada yazılanları okudum ve anladığım kadarı ile 7d şaşalı bir makina görünürde ama aslında o kadarda abartılacak yanı yok?! iki marka ve modeli baz alma sebebim ise ikisinden birinde karar kılıp almak.Gelecek soruları biliyorum deneyim,amaç ve bütçe.Kısa ve öz şunu söylemek/sormak istiyorum,fotoğraf çekiminde sorun yaşamadan,kaliteli bir fotoğrafı kendi üzerindeki 18-105/18-135 lensler ile hangi marka/modelde alabilirim?
Yasircim;
Çin malı malzemeler konusunda GENUS diye bir marka var..sitesine bakın,rental ekipmanı olarak kiralamak zor olsada bağımsızlar için fevkalade bir ürün yelpazesine sahip diyebilirim…
Bu arada olympus zuiko ED serisi t2.0 zoom lensleri bana göre af101’ler için excellent solution..
yine samyang adlı bir uzakdoğu menşeiili lensler var,onlarada excellent diyorum çünkü 4 lens 1500 küsur euro ile inanılmaz başarılı o fiyat kategorisinde…
Osman Abi, teşekkür ediyorum. Genus firmasını daha önceki yazılarından öğrenip sık kullanılanlarıma eklemiştim. samyang marka lensleri inceleyeceğim ilgimi fazlasıyla çekti.
Ayrıca dslr’ler için glidecam ve steadicam’ler mevcut. Hayyam da bir firma ithal ediyordu benim bildiğim. Fiyatları da 500 liradan başlamaktaydı ilgilenenler için hatırlatmak gerekebilir. af101 ve f3 için bile iyi sonuçlar alınabilir diye düşünüyorum bu aletlerle. bir de 40 liraya shoulder pad isimli bir alet çok popüler. philip bloom’un aletleri kadar dayanıklı olmasa bile iş görme konusunda fena değil. 2-3 proje sonunda parçalanmış olsa da 40 liranın hakkını verdi diyebilirim.
Osman Abi, yorum için submit demeden “zuiko ed” lenslere baktım fiyatları yüksek gibi geldi bana. referans almak için bir şey sormak istiyorum. bu zuiko ed lensleri, canon L serisi lenslere veyahut o denklemdeki lenslere tercih etmemiz doğru olur mu ? fiyat performans açısından değerlendirirseniz sevinirim.
“mavi” isimli arkadaşımızın sorduğu soruya da değinmek istedim çok yüzeysel ve karışık olmuş soru yinede cevaplamak gerekirse; her iki makine ve lensle iyi sonuçlar alırsınız ama ne düzeyde sonuç almak istediğinize bağlı. iyi kelimesi biraz göreceli olduğu için çok fazla yorum yapamayacağım.
Sevgili yasir doğan,yorum için teşekkür ederim.
Aslında çokda karışık değildi ama sorun değil,demek istediğim özünde bu iki makina arasında kaldım anlaşıldığı üzere ve bilen kişilerden seçim konusunda bilgi almak.7D ‘de karar kıldım ama burda yazılanlarıda dikkate alıyorum,tamam iyi bir kasa uygun lensler ile iyi/güzel/kaliteli? sonuçlar alınır ama bu giriş seviyesi kasalar içinde söyleniyor,bu makinanın seriliğinden,video çekimlerinden ve kasanın hava koşullarına dayanıklılığından bahsediliyor ama bir o kadarda ısınma sorunundan da ( ki kart sorunu deniyor) ne bileyim bu kadar parayı başka bir cihaza yatırın vs. diyenlerde olmuş.
ısınma sorunu güncellemelerle ortadan kalktı. zaten en son 2-3 güncellemede cf kart hatalarını giderdiler sadece. ben sorunsuz kullanıyorum. d7000 mi, 7d mi derseniz ben 7d derim. iki makineyi de tecrübe ettim. bu makine alma işi her zaman can sıkıcıdır. benim tavsiyem karar verin ve alın. fazla düşünmeyin derim ben. sonuçta d7000 ve 7d’den bahsediyoruz. ikiside pişman edecek makineler değiller.
eğer bütçeniz kısıtlıysa, İlker Hocanın ve sitedeki diğer insanların genel kanaati giriş seviyesi makine ve kaliteli lensler yönünde.
canon L serisi için açıkçası çok fazla bilgim yok ancak,şunu diyebilirim lems t2.0 ve bu çok başarılı bir rakkam…MTF star adlı lens ölçüm cihazından çıkan RGB Ve contrast değerleri çok pahalı lenslere yakın bir eğri veriyor..
osman abi, teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. muhakkak inceleyeceğim tavsiyelerini.
bir gün çay çorba içmeye beklerim dükkana…
Osman Abi, iletişim bilgisi verirsen muhakkak uğramaya çalışırım.
Osman Bey öncelikle teşekkür etmek istiyorum paylaştığınız kıymetli bilgiler için . Canon 7D kullanıcısıyım standart 28-200 mm lens ile birlikte.Makine gerçekten video kalitesi olarak çok üst seviyede , video modunda diyaframa müdahale etmememize imkan sağlamasıda cabası + cihazın çok seri olduğunuda söylemek istiyorum.Fiyat performans penceresinden baktığımızda doyurucu bir cihaz.Bu ürüne muadil , fiyat olarak daha uygun bir slr arıyorum , öneriniz varmı ? uzakdoğu pazarı yahut bilindik markalarda olabilir.Teşekkür ediyorum.
Canon EOS 7D firmware v2
Canon yarı profesyonel DSLR sınıfının giriş seviyesinde yeralan gövdesi EOS 7D için yeni bir firmware güncellemesi yapacağını duyurdu. Sıradan bir yazılım güncellemesinden daha fazlasını beraberinde getiren yazılımın beraberinde getirdiği bazı özellikler ise şöyle:
15 kareden 25 kareye artan ardıl RAW kayıt hızı
Canon GP-E2 GPS alıcı desteği
Elle ayarlanabilen ses kayıt seviyesi
ISO 6400 seviyesine yükseltilen otomatik ISO ayarı
Dahili olarak RAW işleme yetisi
Dahili olarak Jpeg dosyaları yeniden boyutlama
Dosya adı özelleştirebilme
Büyütülmüş fotoğraflarda daha hızlı hareket
Oynatma ekranında daha kolay kontrol
Canon EOS 7D için hazırlanan bu yeni yazılım Ağustos 2012â?²de indirilebilir olacakmış. Böylece 7Dâ??nin raf ömrünü uzatan Canonâ??un bu firmware güncellemesinin bir benzerini EOS 5D Mark II için yapıp yapmayacağı ise merak konusu.
http://www.3ayak.org/yazi/canon-eos-7d-firmware-v2/
detaylı inceleyemedim ama ciddi bir güncellemeye benziyor.
http://www.dpreview.com/news/2012/06/28/Canon-EOS-7D-firmware-v2-major-update