Epeydir yapmak istediğim bir karşılaştırmayı sonunda yapabildim. Yukarıdaki kareler geçen ay çektiğim bir reklam filmindeki bir sahnenin 16 mm telesinesi (1), 5D MK II videosu (2) ve son olarak yine 5D MK II RAW dosyasından (3) geliyor. Telesine Sinefekt’te Spirit sisteminde SD olarak yapıldığı için hepsini 720*576 olarak karşılaştırdım.
Tahmin edileceği üzere 16 mm ile RAW renk düzeltme konusunda çok başarılı ve özellikle cilt tonlarını başarılı şekilde üretebiliyorlar. 5D MK II nin videosu 16 mm’den daha keskin olmasına rağmen renk düzeltmeye uygun değil. Kızın yüzündeki aşırı doygun sarıyı yok etmek neredeyse imkansız. Yine de çekim sırasında daha ince WB yapılırsa bu sorun kısmen aşılabilir.
5D’nin RAW dosyası bence en başarılısı ama tabi video için kullanılamıyor. Her şeye rağmen 16 mm’nin de ayrı bir havası olduğunu kabul etmek gerek sanırım 🙂
PS: Garip şekilde telesinede ne kadar zorlasak da arka planda veri bulamadık. Oysa 5D MK II’de hem videoda hem RAW da arka planda veri vardı. Pozlamadan kaynaklı olabilir diye düşünüyorum. Yine bir not olarak telesinede sarıdan kurtulmak için epey zorlanmışız ki adamın gömleği magenta olmuş. RAW daki gömlek en doğru renk ve tonda…
İlker, burada erkeğin arkasından verilen ışıkla kadının arkasından verilen ışığın renk ısısı çok farklı gibi duruyor. Yoksa adamın arkasında gün batımı (3200K) falan mı var?
Güzel bir karşılaştırma olmuş, özellikle 5D sahipleri için paha biçilmez :). 5D ile renk düzenlemesi yaparak doğal renge ulaşmak biraz zor. Onun için sanırım başlangıçta yapılacak wb çok önemli.
Keşke şu raw, videoda olsa ama sanırım o zaman bu paraya alamazdık :S. Bir de şimdilik canondan birşeyler istemeyi bırakalım da şu 25p olayını yapsınlar artık.
Ilk iki kareye istinaden nacizane gorusum, M2 ile cekilen karenin cok daha “film” gibi durdugu. Sarinin baskinligi ilk karenin agir magenta tonundan daha kabul edilebilir gorunuyor. Agir magenta ton 16mm yi cok daha sentetik kilmis.
@omer: evet iki isik farkli. bu da aslinda zor bir durumda performans olcmek icin iyi diye dusunuyorum.
Ilk iki kareye istinaden nacizane gorusum, m2’nin başına buyruk, kontrol edilemez bir makina olduğudur.
16mm negatifin hangisi olduğunu öğrenebilir miyim?
Fuji fakat tam kodunu hatirlamiyorum. Yukaridaki kare telesine kasetinden uncompressed alinmis tga. Yine de gercek bir karsilastirma icin tabi ki yeterli degil.
Bu karalerden yola çıkarak fikir yürütmek ne kadar doğru bilemiyorum ama, sanırım 16mm’nin görünen en büyük avantajı sonradan yapılabilecek fikir değişikliklerine açık olması. 16mm telesine sonucu diğerlerine oranla ciddi bir renk değişimi içeriyor. Önde kullanılan sarı-kırmızı ışı neredeyse magenta’ya dönmüş. Şık da olmuş.
Derinlerde detay almak istediğinizde Vision3 serisine tutunmak en iyisi sanırım. 250D ve 500T bugüne kadar gördüğüm en telesine dostu filmler. Hararatle tavsiye ederim:-)
Picture Style Editor’le 5D MK IIâ??nin gamma eğrisiyle oynayıp, ışık şartlarını da MK II’ye göre hazırlasaydınız RAW’a daha yakın – 16mm den daha iyi bir sonuç almanız mümkün olur muydu sizce?