Sonunda Panasonic de Full HD trenine bindi. Dün duyurulan Lumix DMC GH1 (Daha önce büyük umutla bahsettigim G1 in yeni sürümü) Full HD kayıt yapıyor. Hem de AVCHD formatında ve üstelik 24p hızında (Canon daha uyusun… Belki birlikte balığa gideriz uyandıklarında)
Daha bitmedi yeni Panasonic istenirse 720p de 60 kareye çıkıyor! PAL/NTSC seçeneği de var ve hepsinden önemlisi video seçeneğinde diyafram ve örtücü hızı elle (manuel) kontrol edilebiliyor! kameranın gövde ağırlığı sadece 385 gr.
Bu hareketle Panasonic gönüllerde taht kuruyor. Her ne kadar full frame bir algılayıcısı olmasa da sonuç olarak APS-C bir algılayıcı için çok iyi… Canon’un bilerek yapmadığı her şeyi bile isteye yapan Panasonic’i hararetle kutluyorum!
Daha ayrıntılı bilgi şurada.
Hot shoe’ya takılı mikrofon çok manidar olmuş…:D
şu lens olaylarına da bir çozüm bulsalarda… bir makina alsak artık..
LCD’si sabit değil. Ayarlanabiliyor. Bu da çok önemli artılarından.. Helal!
Evet ben onu atlamisim… Ramazan bu sistem micro 4/3 diye geciyor. Epey lens secenegi var aslinda fena degil. istenirse sanirim baska lensler de uydurulabiliyor…
lens değişebiliyor mu onu anlamadım?
RED One sensor 24.4×13.7
Panasonic GH1 18×13.5
Sony EX1 6.97×3.92
Çok ilginç bir durum bence…Artı:
-İki adet CPU sahibi Venus Engine HD görüntü işlemci
-Dolby Digital Stereo Creator ile yüksek kalitede ses kayıt
-Yaratıcı seçenekler ile manuel çekim ayarları
-1080p
-Değişebilir çok yönlü SLR obj.
ve lensi ile 2000$ altı fiyatı var…
Ne güzel kameralarla mutlu mutlu yaşıyorduk…Şimdi neolucak peki fotograf makineleri ile film mi çekicez…
Dpreview da 1080p olduğuna dair bir ifade göremedim. AVCHD native olarak 1080i kayıt yapar diye biliyorum. Ama yanılıyor olabilirim.
ilk paragraf:
The new DMC-GH1 is called a CREATIVE HD HYBRID because it records not only high-quality photos but also high definition 1080/24p or smooth 720/60p HD (High Definition) movies in AVCHD* format. Continuous AF can be used while recording movies, to further boost operating ease.
Micro 4:3 sisteminde lensler degisiyor evet. Yalniz kendi mercek seti var (image circle daha kucuk. Ayna olmadigi icin mercek algılayıcıya daha yakın yapılabiliyor. bu da daha kucuk ve hafif mercekler yapmaya yariyor)
istenirse standart SLR mercekler de takiliyor ama tabi odak uzakligi degisiyor o durumda…
Valla bravo, Panasonic den yine güzel bir hareket,her zaman kullanıcının işini kolaylaştırmıştır elinden geldiğince,artık Canon da firmware ile şu 24-25p işini çözer herhal,(procoder 3 ve cineform neo marifetiyle hallettik o işi gerçi ama yine can sıkıyor)
Bu AVCHD formatı post sırasında nasıldır acaba? Bilen, tanıyan var mıdır? Pek post dostu olmadığını duydum, doğru mudur?
bir lens ceviricisi satan ‘poor man’s leica m8’ i demiş fakat nikon slr lensleri olmuyor demeye çalışmış heralde..?
çunkü bahsettiğiniz odak uzaklığı değişiyor.
zaten böyle aparatlar daima bir görüntüde bozukluk yapabilir diye biliyorum.. yanlış mıyım yoksa?
ben pek anlamadım bu lens işini…
biraz daha çalışmak lağzım heralde..
bu arada, h264 çıktı almak için fena değil benim bildiğim..
micro four thirds sisteminde aynanın ortadan kalkıp elektronik bakaç kullanılmaya başlaması objektifin arka elemanı ile algılayıcı arasında olan mesafeyi 40mm’den 20mm’ye düşürüyor. algılayıcı boyutu aynı olmasına karşın objektif yuvasının 6mm küçük olmasından dolayı eski four thirds objektifleri direkt kullanamıyorsunuz. dmw-ma1app sayesinde 9 olan bağlantı noktasını 11’e çıkarıp four thirds objektifinizi micro four thirds gövdenizle kullanmanız mümkün, çarpana gelince aparat size 20mm kazandırdığı için 2x olarak kalmaya devam ediyor, uzatma tüpü ve optik çeviricilerle kullanamamak gibi bir deazavantajı mevcut. fiyatı ise 140$ civarında geziniyor amerika’da.
makineyle çekilmiş pma 2009’dan bir video var şurada[mp4 uzantılı direkt dl].
Ayrıca Leica M mount adaptörü de var.
Şimdi bu aynanın ortadan kalkması durumu bence DSLR dünyasında bir ileri aşama. Bir avantajı da tasarım itibariyle film düzlemine çok yaklaşan ve SLR makinalarda aynanın kapladığı yer sebebiyle kullanılamayan, sadece rangefinder, Hasselblad SWC gibi makinalarda gördüğümüz Zeiss’in Biogon tasarımını kullanmaya da olanak kılıyor olması. 21mm f2.8 Biogon mesela 42mm olarak çalışıyor.
aslına bakarsanız aynanın kalkması makineyi slr olmaktan çıkarıp slr-like yapıyor, elektronik bakaç birçok kimse tarafından gecikme ve yapısı gereği görüntünün direkt objektifden gelmemesi nedeniyle hoş karşılanmıyor.
benim asıl merak ettiğim şimdilerde orta format gövdeler için algılayıcı üretimine yoğunlaşmış kodak’ın four thirds için olympus ile yaptığı ortaklıktan sonra micro four thirds’te yerini niye panasonic’e devrettiği ve panasonic halihazırda 2 adet örnek{g1 & gh1} üretmişken video sektöründe yetkin olmayan olympus‘un ne yapacağı.
Daha once de yazdigim gibi bence aynanin kalkmasi iyi bir sey. Hardcore analog severler bu islere kizsa da eski 40D si 9500 karede shutter dagitmis biri olarak bu ayna-ortucu meselesine felaket uyuzum.
Bu 20. yy teknolojisi, 21. yy ekipmaninda yeri yok aynanin…
Fotoğrafçılar Leica M serisini yıllarca kolye gibi sırf caka satmak için dolaştırmadılar boyunlarında(bazıları öyle yapsa da),aynalı makinalar zahiri görüntü üretirler aslında,objektifin, makinanın iki misli büyümesi ,omurgamızdaki hasarların yarısı bu ayna belasındandır,şimdi bir sürü adam yok abi ben o ayna sesi olmadan zevk almam diyecek ama işin erbabı meseleyi bilir,panasonic e selamını yollar,5d mark II almasam ilk gün alırdım bu gövdeyi(ikisinin yeri ayrı tabi ama bütçe meselesi).
@cmurat bahsettiğiniz gibi bütçe meselesi, bende bir leica ile ayna sesinden feragat etmek isterdim, ağırlık, boyut, azalan titreşimden bahsetmiyorum bile. four thirds ve micro four thirds’ün bence en kötü yanı algılayıcı boyutunun 35mm’nin yarısı boyutunda olması, geniş açı kullanmadıkça çok büyük dert değil gibi, gerçi samsung nx aynı boyutları aps-c boyutlu algılayıcı ile sundu ama o da samsung. samsung’un slr pazarına pentax gövdeler üzerinden açıldığını düşününce yakında pentax’ın böyle bir makineyle ortaya çıkması k200d üretimi durmuşken çok şaşırtıcı olmaz herhalde.
benim kalbimde yatan aslan ise bir hassy ama s2‘nin de çok cezbedici olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.
gercekten cok guzel,canon ve nikon tekelinden biraz da olsa kurtulup rekabet olmasi fiyatlar acisindan da umarim indirim olarak yansir butun firmalara 🙂
canon mark 2 almayı düşünen bir arkadaş için araştırma yapıyordum. Bu ürün canona kıyasla epey gelişmiş duruyor, ama bir kaç sorum olacak:
1- canon’un sezon finali yazınızda, shutter üzerinde tam hakimiyet olmadığından bahsetmiştiniz. Lumix’le ilgili verdiğiniz linki okuduğum ama emin olamadım, hem shutter hem diafram üzerinde normal pro kameralar gibi tam hakimyet var mı?
2- AVCHD codecle ilgili bir kaç yazı okurken, onun 4:2:0 renk sıkıştırmalı bir codec olduğunu iddia edenlerle karşılaştım. AVCHD 4:2:2 sıkıştırmalı diye biliyordum, yanılmıyorum değil mi?
3- canon’da ses üzerinde kontrol olmadığını duymuştum. Bu lumix’de ses kayıt kontrolü var mı? yoksa lumix’de dat gibi ses kayıt sistemlerine mahkum mu? (ya da bilmediğim başka bir yöntem?)
4- Amazon’dan baktım ama bu lumix henüz piyasaya çıkmamış sanırsam. Ne zaman satışa başlar, bir fikriniz var mı?
——-
@schizophrenia: linki verdiğiniz videoyu indirdim ama bir yandan pan yapıp bir yandan zoom yapıyor kamerayı hafif titretiyor ve ilk başta da netlik tam yok ondan fikir edinmek biraz güç o videodan..
1 – Evet hem shutter hem diyafram uzerinde tam kontrol soz konusu.
2 – AVCHD normalde 4:2:0 calisiyor fakat AVCHD Intra adi verilen daha gelismis bir turevi 4:2:2 calisiyor. Lumix Intra kullanmiyor.
3 – Ses kontrolu hakkinda bir sey ben de gormedim ama olabilir diye dusunuyorum : ) Panasonic mutlaka onu da yapmistir Canon’a inat.
4 – Sanirim yaz basina dogru cikar.
@özgür evet o zaten ilk biz tarzı bir kayıt, detaylı bir inceleme yayımlanmadı daha diye biliyorum. bu da öyle bir kayıt.
Sonuçta bu ürünü tavsiye edermisiniz.Yada ürün tavsiyeniz varmı aynı video çeken özelikte
Su anda urunu deneme sansimiz yok ama kagit ustunde bence cok iyi. Biraz pahali ve mercek secenekleri canon veya nikon kadar degil ama yine de bence kendine has bir alet.
bence alinir.
500d mi yoksa gh1 i mi tavsiye edersiniz
Video cekmek oncelik olacaksa GH1 su anda cok daha iyi bir secenek… Gerci GH1 in performansini bilmiyoruz ama 30 kare sacmaligi ve sadece otomatik kontrole izin vermesi 500D yi (ve tabi 5D yi de) aslinda ani videosu ceken kamera haline getiriyor…
philips bloom bir, iki video eklemiş.
14-140mm ile gövde 1499$ a satışa çıktı amerika’da.
ben de yeni farkettim satışa çıktığını, haber vereyim dedim ama schizophrenia benden önce davranmış 🙂
fiyat inanılmaz iyi bence, 5d mark2’nin neredeyse yarısı.. vergilerle türkiye’de %kaç daha pahalıya satılır acep?
bir de doğubanka ne zaman düşer, tanıdığı olan rica etsin hehe 🙂
panasonic euro ile satılıyor sanırım türkiye’de, %20-30 kar ekleyelim üzerine de %18 kdv, yaklaşık 2200 euro civarında olur tahminim.
yani şu anda net cevap alamıyoruz sizlerden sanırım GH1 mi yoksa 500D mi alacaz biz sizlerin görüşünü bekliyoruz şimdiden teşekkürler.
avrupa satış fiyatı 1550â?¬ olarak açıklanmış. http://www.dpreview.com/news/0905/09050601panasonicgh1price.asp
Türkiye’de kdv ile birlikte 1830â?¬’ya satılması gerek. (ortak pazar muhabbetine, avrupa birliği dışından gelen ürünlerde tüm ortak pazar ülkelerinde aynı vergilere tabi)
schizophrenia, bazı markalar senin dediğin gibi abartı fiyatlandırmalar yapıyor malesef. örneğin mac türkiye.. 8 çekirdekli mac pro almanya satış fiyatı 3000â?¬, türkiye satış fiyatı 11.000 TL, (yaklaşık 5200â?¬) kim niye 3000lik mala 5200 versinki.. vergiyle falan alaksı yok, direk açgözlülük..
canon eos 5d mark2’lerin US satış fiyatı 2700$ türkiyede 8000TL (5100$).. ama doğubankta ve hayyamda, amerika fiyatından da ucuza 2650$’a bulabiliyorsunuz : ) sonra niye kayıt dışı ekonomi var, niye bavul ticareti yapılıyor 🙂
umarım fahiş fiyat koymazlar da efendi efendi dükkandan garantili alabiliriz..
Yanit gayet acik: 500D almayin 😉
iyani gh1 i bekliyeceğiz ve onu alacağız.Teşekküler ilker
bu makine neden compac sınıfına giriyor sensör boyutu compac lara göre çok büyük.
@ayhan bu makine kompakt sınıfa girmiyor nedeni de bahsettiğiniz algılayıcı boyutundan ziyade objektifinin değiştirilebilir olması. slr tanımına aykırı bir noktası da bulunmamakta lakin bugüne kadar alışılagelen ayna ve prizma yerine ayrı bir algılayıcı ile elektronik vizör kullanmakta. bu makine ancak küçük boyutları nedeniyle kompakt dslr olarak anılabilir, diğer yandan fotoğrafa yönelik özellikleri giriş veya ileri amatör olarak anılmasına neden oluyor.
aslında İlker ben şunu öğrenmek istiyorum bumakineyi diyelimki aldım bir D90 – 500D gibi kaliteli fotoğraf çekilirmi çünkü bunun sensör boyutu 17… diğer ikisi veye başka slr lerin boyutu 23-24… mm gibi aradaki fark bir fotoğraf kalitesi düşüklüğü yaratırmı? Cevapların için çok teşekkür ederim.
Bu aletin mercek kalitesinin Nikon veya Canon’un ust sinif mercekleri kadar oldugunu sanmiyorum. Nikon icin konusamam ama Canon’da L serisi merceklerle normaller arasinda daglar kadar fark var.
Sensor buyuklugu de mutlaka dusuk isikta fark yaratir ama butun bu dediklerime ragmen sunu unutmamak gerek: Bu baska bir sinif kamera. bahsettigini modellere gore cok daha kucuk ve hafif.
o bakimdan bu karsilastirma cok dogru degil.
ilker’in de dediği gibi parayı basınca kaliteyi alıyorsunuz mercek söz konusu olunca, panasonic duyurduğu adaptörlerle leica m ve r serisi objektifleri micro four thirds için kullanılabilir kıldı bu da ayhan’ın sorusuna yanıt olur sanırım.
Evet, lens demişken yukarıda da bahsetmiştim. Sanıyorum ki GH1, bir adaptör yardımıyla da olsa, ilk ve tek Biogon lens kullanabilen dijital makina olma ayrıcalığına sahip. (Digital Back’li bir Hasselblad SWC veya 6:9 ve üstü ebatlardaki teknik kameralar hariç). Biogon lensin özelliği de ilginç tasarımı itibariyle barrel/pincussion, vignetting, chromatic abberration falan gibi hatalardan neredeyse arınmış bir haldeyken çok yüksek çözünürlük ve kontrast değerlerine ulaşabiliyor olması. Tek dezavantajı abinin ebay’de bile $1K falan olması.
Evet Omer ve Shizo haklisiniz ancak o lensler kullanildiginda bir carpan faktoru olacak sanirim. Yaniliyor muyum?
yep, 2x ile tokatlayacak lensleri malesef. four thirds işinden büyük ve orta formata yoğunlaştığı için yerini panasonic’e devrettiğini tahmin ettiğim kodak da olmadığına göre bu sınıfın amaçları doğrultusunda daha büyük algılayıcı boyutları görmek şimdilik uzakta sanırım.
Haliyle… Sanırım x2 gibi olsa gerek.
Bu arada 21mm Zeiss Biogon dışında daha da geniş açı isteyen güzel arkadaşlarımız için… $4K Adorama fiyatıyla ($3.5K ebay) “hayvanıl” olarak tabir ettiğimiz Zeiss Icon 15mm f2.8 ve $420._’lik insaflı fiyatıyla Voightlander Heliar 15mm f4.5 seçeneklerimiz de mevcuttur..!
Ben ciddi ciddi bu alet üzerine karar verdim de, yan parçalardan bir türlü emin olamadım
LENS: Ben aletin üzerindeki lensi telesi zayıf olduğundan çok tutmadım. 200’lük hatta 300’lük bir lens tercihim. G1 serisinin 2 lensi var, biri 200’lük: http://www.letsgodigital.org/tr/20122/panasonic-45-200mm-lens/ G1’in bu lensleri GH1’le de uyumlu çalışır, değil mi?
bu bana gayet yeterli gibi geldi ama yakın fiyatlarda daha iyi bir öneriniz varsa (özellikle 300’e giden) ona da bakabilirim..
SES ADAPTÖRÃ?: resimdeki kameranın üzerinde sevimli şekilde duran boom mikrofonla diyalog çekmek muhtemelen intahar olur. Bu sebeple makinaya, gerçek anlamda boom/yaka bağlamak için xlr girişe olanak veren bir ses adaptörü şart diye düşünüyorum. Hangi ses adaptörünü önerirsiniz?
Teşekkürler
G1/GH1’in biri hariç diğerleri “geçiniz” değerinde olan 4 adet autofocus lensi var. Beğendiğim ultrawide olan, 7-14mm f4 lens. (tabi teknik değerlerinin hiçbirisini bilmiyoruz) Diğerleri yavaş (f4-5.8 benzeri gibi değerleri var), sıradan, tam tüketici için yapılmış 10x zoom falan gibi laflarla satılan lensler. Berbat bir lens topluluğu. GH1 0-18Ev hassasiyetindeki autofocus devrelerinin lensler bir de polarize filtre ile kullanıldığında ne sonuç vereceğini merak etmemek elde değil. Allahtan manuel focus çalışmak isteyen insanlar için Leica M mount lensleri kullanabiliyoruz. Evet bu iyi. Ben olsam sadece 7-14mm f4 lensi alırım gerisini manuel kullanırım. Aslında ben bu kamerayı belki de hiç almam demeliyim.
Fotoğraf makinasıyla video çekme işi benim sinirimi bozuyor. Bu konuda çok ağır bir yazı yazacağım yakındır. Bu arada AG-HMC41 AVCHD video kameramız da 10.6Mp fotoğraf çekiyor. Bu düğün çekenler veya miting izleyen polisler için bir anlam ifade ediyor haliyle.
Bence çok profesyonel işler dışında video çeken kişinin kullanacağı HD kamera AG-HMC151’dir fotoğrafçının kullanacağı kamera da Sony Alpha 900’dür.
🙂 Sevgili Omer, temel isi video kamera satmak olan biri olarak bu soylediklerinizde “conflict of interest” aramak durumundayiz : ))
Saka bir yana neden fotograf makinasiyla video cekmeye karsi oldugunuzu duymak isterim.
Profesyonel bir video kameranin yerini tutamaz elbette ama dusuk isiktaki performanslari inanilmayacak derecede basarili…
Ben bu işin ustası değilim ama olmak istiyorum sizin gibi bu konuda tecrübe sahibi kişilerin şunuda bildiğini düşünüyorum eninde sononda video çekemeyen makine kalmayacak bu 5 sene olur 10 sene olur bilemem
Video kaydetmek sorun değil… cep telefonu da video çekiyor. Ama bu konuda bir karara varmadan önce profesyonel bir video kameranın üzerinde kameraman kafasına estiğinde bassın diye kaç tane basma butonu, seviye butonu, levyeli ve çevirmeli seçme anahtarı, kaç adet video kaç adet audio kaç adet kontrol sinyali kaç adet enerji, time code ve daha niceleri için ayrılmış giriş çıkış konnektörü var önce onlara bakmak lazım. Bunları insan kullanacak diye de yerleştirmeleri de önemli gerekiyor… GH1’i EOS %D yi ele alıp da bunun şu bu konnektörü yok mu? “Şu konnektör tam çekimin orta yerinde bizim asistan arkadaş hafifçe çekivermiş de yerinden çıkıverdi” diye sızlanmak şu bu… Ben demiyorum ki HPX3700 alınsın… Ama video çekileceği zaman video camcorder kullanılmalı. Ne zaman ki Canon EOS 5D Mk.II üzerine XLR konnektörler koyar, şunu kor bunu kor, dediğim eksikleri tamalar efendi gibi, o zaman misler gibi kullanılır. Ancak o zamana kadar camcorder üreticileri (ki bunlar Panasonic ve Sony) zaten gerekeni yaparlar (bir alt paragraf).
2010 Londra olimpiyatlarında hepimiz AVC-ULTRA formatı ile tanışacağız. Nedir bu? 1080 24P 4:4:4 veya 1080 60P 4:2:2 veya dual channel 1080 30P 4:2:2 (3D için) kayıt anlamına geliyor. Bu AVCHD, AVC-Intra ve AVC-Ultra başlıkları altında bazı gelişmelerden daha sonra bahsetmek istiyorum.
Öte yandan tabi ki teknik önemli ancak içerik daha önemli. Siz böyle klipler çekin de neyle çekerseniz çekin. 🙂
kusura bakmayın ama sizin gibi uzmanları bulmuşken sorayım diyorum şimdi bu gh1 ile mesela nikon D80 aynı kalitede fotoğraf çekimi yaparmı veya fotoğraf aklitesi olarak hangi makineyle gh1 i kıyaslarsak daha iyidir veyahut aynıdır (DSLR sınıfıyla yapılan karşılaştırmada)Teşekkürler.
Sevgili Ayhan umutsuzca kesin cevaplar ariyorsunuz ama zor bu sekilde sonuc almaniz : )
Bence siz kendi amacinizi belirleyin oncelikle. D80 ile GH1 baska tur aletler. Eger hafiflik ve video sizin icin onemliyse GH1 alin.
Mercek destegi ve fotograf kalitesi onemliyse D80 alin derim.
tabi bu benim gorusum…
Evet kesinlikle İlker’e katılıyorum. GH1 lens konusunda Nikon’a göre zayıf. D80’in yaninda Nikon’da D90 var bir de; GH1 gibi HD video çekebiliyor.
ozaman şöyle diyebilirmiyiz gh1 video çekim kalitesi yüksek fotoğraf çekiminde dslr ler kadar kalite aramayalım
@ayhan isterseniz biz şöyle diyelim, gh1 giriş seviyesi/ileri amatör bir makine, sahip olduğu algılayıcı boyutu nedeniyle fotoğrafları da vasatın üzerinde olsa da iş para kazanmaya gelince teknik kısıtlara sahip, objektif parkı dar ama adaptörler sayesinde yüksek meblalarla kaliteli objektif alabilirsiniz, video işine gelince teknik kısıtları diğer gövdelere göre daha az.
fotoğraf çekmek istiyorsanız, daha makul fiyatlara daha yüksek kaliteli optik tercih nedeninizse ama video işini şimdilik amatör olarak götürecekseniz diğer markalara buyuracaksınız.
şuan hiç bir şirket hem tam teşekküllü video hem de fotoğraf makinesini manevi{$} nedenlerle üretmek hevesinde değil. red diyeceksiniz ben de ucuz mu olacak diyeceğim uzayıp gidecek.
makine ne kadar dört dörtlük olursa olsun ortalama veya üst seviye bir objektif neredeyse giriş seviyesinde bir gövde parası, e ucuz objektifle idare ederim o zaman çözme gücü düşük bir optik elemanı iyi bir gövdeyle kullanıncaya kadar giriş seviyesinde bir gövdeyle iyi bir optik edinin.
ömer beye bazı noktalarda katılıyorum, şuan her iki işide iyi yapmak istiyorsanız tek potada eriten bir çözüm zor gibi ya da varolanlar çok uğraştırıyor, ama fotoğrafta sony alpha tercihe katılamıyorum.
Ben hem kaliteli fotoğraf çekmek istiyorum hemde video çekmek istiyorum.
@ Ömer: “G1/GH1â?²in biri hariç diğerleri â??geçinizâ? değerinde olan 4 adet autofocus lensi var. Beğendiğim ultrawide olan, 7-14mm f4 lens.” demişsiniz ama o 4 lensten sadece birini söylemişsiniz (7-14mm). Rica etsem diğer 3’ünü de artı ve eksileriyle belirtir misiniz?
Size kameranın genel olarak hak veriyorum “video çekileceği zaman video camcorder kullanılmalı.” ama alternatifleri hem 2-3 kat daha pahalı, (ki foto lens kullanmak istenirse çok daha artıyor bu oran) hem de 3-5 kat daha kötü görüntü kalitesi var (özellikle düşük ışıkta). haliyle tercihim bu yönde oluyor.
Ama ses olayı beni gerçekten çok korkutuyor o sebeple yanına alınacak ses adaptörü bu alet için çok kritik. Sanıyorum bu makine üzerinde kulaklık girişi bile yok! O sebeple XLR adaptörünün kulaklık çıkışı bile olmalı. Bi sürü yan malzeme peşinde koşturuyor. Gayet sevimsiz.. Ve ben de bir türlü bulamıyorum nasıl bir adaptör almalıyım diye.. Bu sebeple fikri olan öneride bulunursa çok sevinirim.
@Ayhan: GH1 sizin kameranız
teşekkürler
teşekkür ederim ÖZGÃ?R ama kafam karıştı niye dersen başınızı ağırtacam ama anlatayım şimdi compac makinem var 1/2.3-inch sensör boyutu Sensör tipi CMOS şimdi anlayan arkadaşlara sorduğumda kücücük sensör bu istediğin kalitede fotoğraf vermez diyorlar ee gh1 i inceliyorum sensör boyutu 17.3×13.0mm tamam diyorum bu iyidir hem makine küçük her çeşit objektif takar kullanırım diyorum sonra yav bunun tek farkı diğer compac lardan objektifi ayrılabilir olmasıynı diğerinden farkı yokmuş eee peki hani küçücük sensörden dolayı kaliteli foto alamıyorduk bununki sensör boyutu 1/2.3-inch lik compac makinemden hemen hemen üç katı bunda niye alamıyoruz efendim bunun adı compactı falan fşlan kafam karıştı gitti hem bunun sensör boyutu dslr makinelere daha yakın anlamıyorumki kıyaslama hiç alakası yok denip duruyor bir gerçek hikaye dinlemiştim adam istediği özeliklerde hiç bir kamera bulamıyor zenginde vatandaş didiniyor uğraşıyor bir makine tasarlıyor ve üretilmsini sağlıyor ve seri imalat yapıyor şu an çoğu pro filimci o makineyi kullanıyor bu makinenin ismi red miydi öyle birşey sizler biliyorsunuzdur şimdi bende diyorum vercekler imkanı makinenin üzerine herşey koycam mp3 çalsın tv izlensin tel konuşulsun:)) kafayı yedim işi cıvıttım kusura bakmayın şaka yapıyorum üff nebiliim sanki bu işi haledince rahatlıycam gibi gerildim elimdeki makineden soğuttular beni.beni dinlediğiniz için teşekkürler başınızı ağırttım.:)
eğer hem kaliteli fotoğraf çekmek istiyorum hemde video çekmek istiyorum dersen hem kaliteli video çeken makina alacaksınız sonrada kaliteli fotoğraf çeken makina alacaksınız. bukadar basit yok öyle 3 kuruşa 5 köfte 🙂
emin çok yardımcı oldun teşekkürler senin tavsiyenden sonra dediğini yapayım en iyisi :))
Özgür : Şimdi 4 adet lens çıkarmışler. Bu 7-14mm f4 lens dediğim gibi içlerinde en iddialı olanı. Ancak diğer üç lens Canon 5D, Nikon D3x / D700 veya Sony A900 kullanacak fotobünyelerin ellerinin altındaki muhteşem seçeneklerin yanında gerçek birer çöpten başka birşey değil. Ancak GH1’in en kuvvetli tarafı çoğu prime olan Leica M lensleri hatta ve hatta belki de Contax G lensleri (Zeiss) kullanabilecek bir potansiyele sahip olması. Şayet ben manuel focus bunları kullanabilirim dersek o zaman olay bambaşka. Ancak AF olarak 16-35mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8 300mm f2.8 veya eşlenikleri olacak lensler yok işte GH1 aleminde. Buna en yakın 7-14mm (14-28mm) f4 var. Diğer lenslere gelince
1) 14-140mm f4-5.8 bir lens var. Bu bana Tamron 28*300mm f3.5-6.3 lensi hatırlatıyor. Bir lens alayım da her işi görsün dahiyane fikrinin bir ürünü gerçek bir çöp. Bu lensi alan kişinin alacağı makina 10D veya 350D falan gibi en ucuz DSLR klasmanına ait olandır. Pentax *istD falan.
2) 14-45mm (28-90mm) f3.5-5.6 : Gerçek bir stok lens. Ã?zerindeki OIS olmasa (ki bu OIS olayını aşağıda irdeleyeceğim) $50._ falan eder. Geçiniz.
3) 45-200mm (90-400mm) f4-5.6 : Bu bana Tokina 80-400mm f4.5-5.6 lensi hatırlattı. Yine proların asla tercih etmeyeceği yavaş klasmanda bir lens. CPL ile tele tarafta çalışması çok zor falan. Kötü…
OIS : Panasonic neden kafayı taktı bu OIS olayına anlamadım. Yapsana işte sensör üzerinde image stabilization Sony gibi Pentax gibi. Leica M mount lensler yapıldıklarından beri ilk kez bir IS yüzü görsün… “Panasonic Canon gibi Nikon gibi lens üreticisi mi..? Lens üzerinde IS olayını kollayarak kol gibi fiyata lens satarak mı para kazanıyor? Sen de sensörde görüntüyü stabilize ederek insanlığa yararlı olsana” demek istiyorum.
Ömer Bey, ricamı kırmayıp detaylı açıklamada bulunduğunuz için çok teşekkür ederim.
iyi günler
gh1 in umutla karşılaştırmalarını bekliyorum (diğer dslr lerle)
arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, birkaç konuda danışmak istiyorum sizlere, umarım bayıltmam:(
yurtdışından gh1 almaya karar verdim (sanırım japonyadan almak en uygunu görünüyo-fiyat bakımından) philip bloomun çektiği örnek görüntüler gayet tatmin edici geldi bana.fakat lens konusunda soru işaretlerim var, video ağırlıklı bir ekipman oluşturmayı düşündüğüm için manuel lens seti uygun görünüyo bana(doğru mudur acep?) fakat hangi lensler bu makineye uyumlu ve hangi adaptörlerle en uygun (fiyat/performans açısından) sonucu alırım bilmiyorum, bu konuda ayrıntılı bilgi nereden bulabilirm, leicaları gördüm ama şu an param yetmeyecek anladığım kadarıyla:(
hazır yurtdışından sipariş veriyoken temel ekipmanları da oradan aldırmayı düşünüyorum -şu an hiç ekipmanım yok, sıfırdan başlıyorum- ilk başta neleri mutlaka almalıyım ve bu makineye en uygun olanlar nelerdir acaba? (çanta,filtre,hafıza kartı,vs.) tripod için de video çekimine uygun pan/tilt performansı iyi ama mümkünse 100 tl civarı ne önerirsiniz?
kamera dışında aksesuarlar için ilk başta sanırım 300-400 tl civarı bir bütçe ayırabileceğim, çok fazla şey sordum farkındayım, umarım bunalmam, kusura bakmayın, tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler!
@gökay şurada 4/3rds için mevcut lensleri bulabilirsiniz, fiyatı nedeniyle zeiss değil belki ama adaptörle voightlander kullanmanız da mümkün.
tripod mevzusuna gelince 100tl’ye çok iyi alternatifler bulmanız biraz zor, açıkçası bir kafa fiyatı bile değil. ortalama bir ayak üzerine giriş seviyesi bir ball head işinizi görebilir.
schizophrenia, öncelikle ilgin ve yardımın için teşekkür ederim, ben uygun fiyat ve çeşitliliği nedeniyle canon ef lensleri de düşünüyodum -doğru bi seçim mi sizce de!?- ancak voightlander de gerçekten iyiymiş,yavaş yavaş prime set kurmayı düşündüğüm içim için baştan seçimimi yapıp ilk yatırımımı-adaptör,vs. gibi- ona göre yapmak istiyorum ince eleyip sık dokumam ondan.sonuçta hangi lens serisine ve markaya yatırım yapacak olursam oluyim anladığım kadarıyla bir adaptör şart peki bu adaptörler diyafram kaybına neden olacak mı, uygun fiyatlı en iyi adaptör/ler hangisi acaba,lenslerle ilgili kafamın karıştığı bir noktada 3/4 lensleri direk kullanabiliyo muyuz yoksa micra olduğu için onlarda da adaptör gerekiyo mu? cehaletimi mazur görün lütfen, baştan tam anlamaya çalışıyorum ki doğru malzemeye yatırım yapiyim, ilerde değiştirmek zorunda kalmiyim.bir de bu çarpan mevzusu var mesela ben şimdi voightlander 21mm aldım bu gh1 de 42mm olarak mı işleyecek yani?
ballheadlere de biraz baktım ama bunlar video çekiminde pan ve tiltte akıcı ve yumuşak bi hareket sağlıyo mu?
gerekirse bütçenin daha fazlasını tripoda aktarabilirim başka yerlerden kısıp,yeterki işimi görecekbişey aliyim,marka ve model önerebilirseniz sevinirim!
teşekkürler, gökay
Schizo’ya yetismek mumkun degil 🙂
Ball head video da kullanilmaz yalniz… gokay in dedigi gibi pan tilt yapilamiyor onlarla. o yuzden gercek bir video kafasi gerekli.
Alet cok kucuk oldugu icin buyuk bir tripoda gerek yok. 100 tl ye bulamazsiniz belki ama sanirim 200 – 300 dolara iyi bir tripod bulunur.
Ben de tam şimdi bu karşıma çıkan ilginç lensle ilgili İlker’e mesaj atmıştım ki baktım yardıma ihtiyacı olan birisi çıktı karşıma. Hemen onun derdine ilaç olayım. GH1 için şöyle çok lazımlı bir ultrawide lens var. Yani ben olsam yemez içmez bir iki yıl için yatırımlarımı kısar, çocuğu paralı okuldan alır devlet okuluna veririm ama bu lensi alırım. Ama sıfırı bulunmuyor mecbur ikinci elle idare edeceğiz. Fiyat mı? $10,000._ düz…
Amacınız video çekmekse bir AVCHD camcorder almanızı tavsiye ederim.
Ben f/8 görünce tüylerim dikiliyor.
Benim çocuk özel okulda kalsın : )
@gökay micro 4/3rds için çarpan 2x, bu 4/3rds için de geçerli.
4/3rds lensi micro’da kullanmak için adaptör şart, panasonic tarafından yayımlanmış bir adaptör mevcut. ball head mevzusuna gelince ilker’e katılmam lazım galiba, video işlerinden zerre anlamıyorum zira, manfrotto‘ya bakabilirsiniz. canon üzerine kurduğunuz bir seti micro 4/3rds üzerinde kullanmanız şuan için kullanmanız mümkün değil ya da şöyle söyleyeyim ben böyle bir adaptör görmedim ve işitmedim.
Aslında ultrawide lensler genellikle mimari ve manzara çekimlerinin tercihi olduğundan ve özellikle de autofocus kullanılmayacaksa, hız (geniş diyafram) özelliğine hiç ihtiyaç göstermezler çünkü nerdeyse tüm çalışmalarda f16 ve ötesi kullanılır. Bunun şimdi aklıma gelen şöyle üç sebebi vardır.
1) Düşük vignetting değerleri : Diyafram kısıldıkça “image circle” büyüdüğünden köşelerdeki kararmalar azalacak fotograf üzerinde düzgün bir aydınlık dağılımı sağlanacaktır. Açık diyafram çalışmalarda ise aynı etkiyi yaratmak için göbeği ND2 falan (lense göre değişiyor haliyle) olan kenarlara doğru GRAD bir center filter kullanmak gerekir.
2) Görüş açımız o kadar geniştir ki (ve öyle olması istenmiştir) görüntünün içine çok yakınımızdaki çakıllar, bitki örtüsü, zemin çatlakları (kuraklık fotoğrafı) türünde objelerin dahi girmesi kaçınılmazdır. Bunların tamamının arka plandaki şelale veya dağ ile birlikte net olması gerektiğini düşündümüzde korkunç bir netlik derinliği ihtiyacımız oluşur. Ve bu ihtiyaç çoğunlukla oluşur.
3) Diyafram açıldıkça, sıfır netlik derinliği ihtiyacımız olan bir tuğla duvarı çekiyor olsak dahi kenarlardaki keskinlik şiddetle ve tahammül edilemez derecede düşmektedir.
Benim bildiğim en sofistike ultrawide lenslerden Rodenstock Grandagon olanlar f4.5 Schnedier Angulon XL serisi ise f5.6 iken Zeiss Biogonlar f4.5. Bu lensler genellikle teknik kameralarda kullanıldığı için ground glass üzerinde bir şeyler görüp kompozisyon yapabilmek adına bu olabildiğinde açık diyafram değerlerine sahip olsalar dahi ben pozlama aşamasında hiçbir zaman f16’dan daha açık kullanıldıklarını duymadım.
Yukarıda bahsi geçen $10K lık hayvan ise zaten bir rangefinder lensi olduğundan ve ayrı bir vizörden kompozisyon yapıldığından f8 olmuş olabilir. Olsun kimin umrunda. 🙂
schizophrenia, desteğinin devamı için de müteşekkir olduğumu belirterek başlamak istiyorum, ben böyle bişey gördüm de o yüzden sordum;
http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-lens-to-Panasonic-G1-GH1-micro-4-3-adapter_W0QQitemZ350201470018QQcategoryZ30059QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/Adapter-CANON-FD-Lens-%2F-to-PANASONIC-G1-micro4%2F3-GH1_W0QQitemZ190309588249QQcmdZViewItemQQimsxZ20090523?IMSfp=TL090523123004r12268
zira canon un ürün gamının zenginliği de cezbedici geliyo bana açıkçası, bi de bu adaptörler bi ışık kaybına neden olacak malesef değil mi?
manfrotto konusunda haklısın ama sanırım şu an benim bütçemi aşacak, o ikinci bahara kalmaya mahkum görünüyo:(
umarım bi an önce alabilirim şu makineyi de elimizde denemeler yaparak somut sonuçlar üzerinden de paylaşımlarda bulununabilir ve sadece şu “gavur”ları takip etme mahkumluğundan kurtuluruz:)
başlıkta eşzamanlı gelişen 10klık tatlı mercek konusunu ilgiyle izliyorum bu arada;)
özür dileyerek ekliyorum,adaptörlerle ilgili asıl ve derli toplu olay burda;
http://docs.google.com/View?docid=dx428wg_10fdvsmtd7
@ gökay: japonyayı bilmiyorum ama amerikadan alma, bazı özellikler yok orada satılan makinede:
Audio Video Output Stereo Type, NTSC / PAL, NTSC only for North America
*Check the website of the Panasonic sales company in your country or region for details on the products that are available in your market.
http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/gh1/specifications.html
bir iki fark daha vardı menu dili değiştirilemiyor gibisinden. ondan hiç sıkıntı yaşaşamamk için iyi araştır. Ben o sebeple, amerikadan gelen arkadaşlar olduğu halde getirtmedim makineyi, avrupada piyasaya çıkmasını bekliyorum. (ucuza almak istiyorsan ve imkanın varsa singapura bak, avrupa ile aynı özellikler doğubank singapurdan temin eder elektroniği, ama avrupa pazarı kadar güvenilir olmaz, yine araştır derim.)
lens konusunda da yukarıda Ömer Bey’in bahsettiği 4 lensten başka herhangi bir lens alırsan yine bazı özellikleri kullanamazsın ki bunun başında continues AF, ve face recognition geliyor.
özgür çok sağol, bende bi haftadır bu menu, dil,vs. olayını araştırıyorum aynen dediğin gibi riskler var, japonyada eng. menülüsü bulunabiliyomuş.singapurdan tanıdığım,güvendiğim biri yok malesef:(
af ve face recognition bana gerekli değil zaten, orta vadede hızlı manuel prime lenslerden oluşan bi set kurmak istiyorum, o yüzden baştan iyi araştırıp tüm yatırımımı şimdiden o lens serisi ve adaptöre yapmak istiyorum, çünkü zengin değilim ama hayallerim var:)
özgür ayrıca verdiğin adreste full hd progressive çekmiyo görünüyo malesef:( bazı kaynaklarda ise çekiyo diyo!?
full HD çekiyor canım, çekmese bu aletin olayı ne o zaman 🙂
AVCHD NTSC [Full HD] 1,920 x 1,080, 60i (sensor output is 24 fps) (FHD: 17 Mbps)
[HD] 1,280 x 720, 60p (SH: 17 Mbps, H: 13 Mbps, L: 9 Mbps)
PAL [Full HD] 1,920 x 1,080, 50i (sensor output is 25 fps) (FHD: 17 Mbps)
[HD] 1,280 x 720, 50p (SH: 17 Mbps, H: 13 Mbps, L: 9 Mbps)
sade body satışı henüz yok bildiğim kadarıyla, şu an hep kit lensle birlikte satıyorlar. kit lens tek satılsa 250-300 $ arası bir şey olur tahminimce. kit lensiyle birlikte alma avanajına. Lens serisine yatırım yapmadan önce deneme yapabilme olasılığının olması daha iyi seçim yapma şansı sağlar sana diye düşünüyorum.
bir de ekipman için bütçene steadycam/figrig/omuz aparatı veya türevi bir stabiliser da ekle, çünkü handycam gibi takip sahnesi çekmen mümkün değil bu makineyle. handy ile de çekmek kötü oluyor aslında, herhangi bir handy için de almalı bi stabiliser:)
ses adaptörü, hafıza kartı, boom mikrofon, boom çubuğu, bağlantı kabloları, çanta, yedek batary, tripod, stabiliser vs.. bi sürü yan malzeme var, önce bunları topla sıkıntı yaşama. istersen beni bekle, temmuz ortası piyasaya çıkacak avrupada, o zaman alıcam. sonuçları paylaşırım.
arkadaşlar yav bu makinenin foto kalitesinden bahseden yokmu hiç kağıt üzeri olsada bi fikriniz olur anlıyorsunuz neticede video özelliğiyle ilgili youtube de birsürü video var ordan onu anlıyoruz o kısmı iyi bide fotodan bahsedin günde 30 sefer bloğu kontrol ediyom biri bişey yazmışmı diye .
ayhan, bi fotoğrafçı iddiam yok ama bence bu makine fotoğraf merkezli ilgilenilecek bir makine değil zaten, başlangıç seviyesi bir slr düzeyinde olmakla beraber filmlike video görüntüye en kolay ve ucuz yaklaşan makine olması ön planda bence, bu yüzden de video özellikleri daha çok dikkat çekiyor, sadece fotoğrafla ilgilenenler bu makineye ayıracağı bütçeyle daha performanslı seçeneklere ulaşma şansına sahip gibi geliyor bana, ama dediğim gib bu benim yorumum, bu alanda tecrübe ve bilgi sahibi arkadaşlar daha doğru yorumlar yapacaklardır muhakkak. aşağıdaki linklerde birkaç örnek ve karşılaştırma görebilirsin;
http://www.dpreview.com/gallery/panasonicgh1_preview_samples/
http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCGH1/DMCGH1A.HTM
http://www.photographyblog.com/articles/panasonic_gh1_photos_and_video/
http://www.flickr.com/photos/retroleum/sets/72157617161875761/
http://reviews.cnet.com/2300-6501_7-10000866.html
Ayhan bu GH1 konusu sizde saplanti oldu anladigim kadariyla 🙂
Duymak istediginiz su mu: “GH1 5D MK II kadar iyi sonuc verir!”. Duymak istediginiz buysa yanit ne yazik ki hayir 🙂
ama is gorur mu? EVET!
İlker hocam teşekkür ederim fotoğraf kalitesi olarak hayır diyorsunuz sanırım gerçektende saplantı oldu yahu
birde 500d mi gh1 mi 500d nin de oynar lcd si yok ne talih bee
@ayhan oynar lcd olmasa da olur fotoğraf için.
bu yaştan sonra yere yatıracaksınız beni:)
ozaman 500d daha iyi diyorsunuz
Ayhan bence siz GH1 alin. Fotograf degil video oncelikliyse kesinlikle gh1 daha iyi secim olacaktir…
foto öncelikli ama videoda çekiyorum
@ayhan bu işin sonu yok, birisinin eksisi diğerinin artısı, aslında eş ama farklı yönleri ağır basan makineler. ticari işler peşinde koşmayacaksanız hangisinin sizi mutlu edeceğine sizden başka kimse karar veremez.
Dostum merhabalar…Canon SX1IS…bu alet 🙂 Panasonic GH1’e rakip olurmu..ne dersin.selamlar…
Alicim Canon’un hic bir compact kamerasi bununla basa cikamaz. Bu baska bir sinif…
yeni haber yokmu bu makineyle ilgili ?
En son haberler için : http://www
sort:newest/format:thumbnail
Foto kalitesiyle ilgili haber i kastetmiştim
91 yorum var, ve hepsini okudum. amacım bir yorumda benden olsun değil. bir yerden sonra iyice kafa karıştırıcı oluyor yazılanlar. aslında tüm korkuları bir cevapla en aza indirgemek mümkün. nette yaptığım araştırmada gördüğüm kadarıyla, herkes bu makineyle canon 5 md sini kıyaslıyor.
bir karar vermek için tüm yorumları okudum. iyice kararsızlaştım :)))
sevgili ilker bey,
ben yanımda taşıyıp, arada bir kısa film çekmek istediğim de lensleri değişen, filmlook’a yaklaşabildiğim kadar yaklaşabileceğim, çekim öncesi fotograflarla bir çekim stili oluşturmama izin verecek
uygun fiyatlı bir kamera dersem, limux gh1 yoksa canon mu olur cevap?
Cevap: Lumix 🙂
5D hantal bir kamera. Oyle her an yaninizda tasiyabileceginiz gibi bir sey degil. Ozellikle iyi mercekler de alirsaniz iyice agirlasiyor.
Sozunu ettiginiz amaclar icin Lumix bence cok uygun.
ilker bey bu linkteki değerlere göre tavsiyeniz ne olur
http://macro-photography-blog.com/2009/04/15/canon-eos-500d-or-nikon-d5000-not-making-comparison-is-futile/
🙂 Ayhan sizden rica ediyorum artik alin bir kamera : )
Saka bir yana bu konuda soylenebilecek baska bir sey kalmadi bence…
🙂 İLKER hocam okadar mı bıktırdım yav vallahi farkında olmuyo insan her bir şey soruşumda sanki yeni soruyomuşum gibi geliyor:) aslında makinem var compack SX1 IS bu makineden memnunum ama artık işi biraz öğrendim yetrsiz kaldığını düşünüyorum bunun özelliklerini taşıyan daha pro bişeyler almak istemiştim ama ama ama ……..:))
🙂 Bikma degil ama sonu yok ki bu işlerin… Bir sekilde karar verip almak gerekiyor. “En iyisi” diye bir sey yok yani…
ayhan yeni soru sorucakların da önünü kesti:)))))
ilker hocam red1 mı alayım yoksa rıdvan mı alayım? yoksa balığa mı çıkayım?
nesli bundab soracaklarınız varsa sorun ben halen bekleyiş içerisindeyim ben artık utanmaya başladım bari sizleri takip edeyim:))))
Bence Ayhan alana kadar daha iyisi çıkacak (ki zaten var), yine başlayacak bu muhabbetler :). Bu konuda biraz akıntıya kapılmak lazım, gözünü kapayıp alacaksın, ağlaması sonra :).
Eylem Caner benim gibi bi adama daha iyisi var iması yapılırmı kardeşim uyku girmicek gözüme hagisnden bahsediyo diye :)))) bu arada dijital danışma bloğunu sitcom a dönderdimya bana helal olsun ilker hocam seni böyle şeylere mağruz bıraktığım için kusura bakma.teşekkürler herşey için.
🙂 Yanlis anladiniz. Somut bir soru varsa her zaman sorun ama “sunu mu alayim bunu mu?” benim cevaplayabilecegim bir sey degil. Sizin ihtiyaclarinizi ben bilemem ki!
Sanırım Türkiye’de GH1 alan yok henüz. Var ise de bir şekilde nette boy göstermiyor. Bir haber bülteninde 5000 adet üretildiğini okumuştum.
Dipnotunda “This video was shot with a Panasonic Lumix DMC-GH1 Ser.No. FS9DA002240” yazan bir videoyu az evvel izledim.(http://www
bu da demek oluyor ki, yumurtanın sarısı gitti gh1 in yarısı!
Eğer ikinci bir parti üretim olmayacaksa tarih Gh1 in Türkiye’de satılmadan bittiğini yazacak. İlker beyin dediği gibi makina çok iyi görünüyor ama burada soran yada yazanlardan biri kullanıp düşüncelerini paylaşıncaya kadar bu sayfalar sükun bulacağa benzemiyor.
Ben GH2 yi bekleyenlerdim. 21 MP bir algılayıcı ile 5D ye kafa atarsa şaşmayın.. Duyum mu? Hayır:Beklenti!
@ahmet bu boyutta bir algılayıcı da 21 milyon görmek bence piksel kalitesini düşürmek olur, zaten giriş seviyesi için adamların başka planları var. ortada dönen bu lakırdıların hepsi çok yakın gelecekteki teknolojiyi baz alarak yapılıyor tabii ki, lakin optik çözme gücündeki gelişimin algılayıcıdaki kadar hızlı olmadığı da aşikar.
@ayhan bey siz makineyi aldığınız anda yeni bir neslini duyuracaklar muhtemelen, bence bunda da üzülecek birşey olmayacaktır. tonla para döküp nikon d3 alan ama ihtiyaçlarını d700 ile karşılayabilecek olanların halini düşününce şirketlerin ar-ge çalışmaları için teknolojiyi eş zamanlı taşıyan finansörlere de ihtiyacı var : )9.
Schizo hakli. Fazla MP her zaman iyi bir sey degil. Bundan sonra baska seyler olacak… onlari da yakinda yazacagim : )
dpreview incelemiş ayhan gözün aydın.
teşekkürler schizo
http://blog.abelcine.com/2009/07/17/the-lumix-gh1-hotrod-pl-mount-adapter/
gh1 icin pl mount adaptorunun videosu. 🙂
Selamlar,
Bugün ilk kez elime gh i alıp bişeyler çektim. Bulmak o kadar zor oldu ki, Türkiye de benden başka 1-2 kişide daha var olmalı en az. İlk gözüme çarpan lowlight performansının el kameraları ile aynı seviyede olduğu ve asla 5d ile yarışamayacağı yönündeydi. Belki adaptor ve f-1,4 gibi lenslerle iyi hale gelecektir. 24p nerden çekiyor hala bulamadım, sitesinde 1080i gibi bir çıkış verdiği ayzıyor. Neyse biraz daha kurcalayımda yazarım. Elimde hem 5d hemde gh1 oldu. Belki yakında bir karşılaştırma videosu yükleyebilirim vimeo ya.
Herkese sevgilerle. Yazmaya devam edeceğim ilgilenen oldukça.
ilgiliyim çalışmalarınızı takip edeceğim 🙂
Merhabalar, bende de var gh1 ama daha hala tam iş akışını oturtmadığım için bir şeyler yazmamıştım.
Şimdilik artıları:
– Stok lensinin düşük f değerine rağmen İnanılmaz iyi düşük ışık performansı. (mark 2 kullanmadım ama ex1, hvx200a ve bir çok kameradan çok aşırı üstün. Mark 2 ile gh1 karşılaştırması yapmayı düşünürsen f değerleri aynı olan lenslerle yapmadan tam kıyas olmaz sanırım.)
– 2x Çarpan etkisi. 14-140mm stok lensi 28-280mmâ??ye dönüyor makinenin çarpan etkisi sayesinde. Muazzam bir tele gücünüz oluyor. 28 mm de film falan çekerken gayet iyi bir geniş açı değeri. Fazlası görüntüde bozulmaya yol açtığından kişisel olarak sevmiyorum.
– â??Abi ne çekiyonâ? diye kimse gelmiyor yanınıza 🙂 kamerayla çekim yaptığımda en az 3-5 kişi birikirdi hangi kanalda yayınlancak diye.. foto makinesi olduğundan kimse ilişmiyor çalışmak kolay oluyor 🙂
– Hafifliği. Kolay taşıyorsunuz yük olmuyor. (bütün gün sırtta taşıyınca yarım kilo bile mühim fark oluyor.)
– Adobe cs4 ile direk çalışabiliyorsunuz.
– harddisklerinin ucuzluğu. (p2lerden yaklaşık on kat, compact flashdan yaklaşık 2 kat daha ucuz)
kısaca harika bir görüntü kalitesi var. Fiyatının çok çok üzerinde performans sahibi.
eksileri:
– kodec olayı. AvcHD (veya h.264-mpegâ??ler) iyi bir saklama/izleme kodeci ama kurgu için çok iyi değil benim açımdan. Çalıştığım yerler fullHD çözünürlükte photo-jpeg veya motion jpeg kodek ile istiyor videolarımı. Bu sebeple çıktımı â??Photo-jpegâ? veya â??motion jpegâ? almak istiyorum ve direk olarak avcHDâ??den photo-jpegâ??e dönüştürecek bir çevirici bulamadım. (macâ??de compressor yapıo bi ama pcâ??de imtoo, sorenson falan yapmadı) o sebeple after effectste saatler harcıom çevirmek için. (yöntem öneren olursa çok sevinirim)
– 1080i olayı. Çoğu sitede 1080p çektiği yazıyor aletin ama 1080p özelliği yok, 1080i çekiyor. (50i). Çok aşırı sorun değil ama yani aleti alırsanız sürpriz olmasın.
– AvcHD 720p çekmek isterseniz, direk 50p (fps) çekiyor. 25â??e ayarlama şansınız yok. (henüz bunu denemedim sırf 1080i çalıştım ama bu özelliğin kötü yanı ihtiyacınız olmadığı halde 2 kat veri kaydedeceğinizden gereksiz harddisk kaplayacaktır.)
– Bazen kare tekrar ediyor. Kare tekrarından kastım mini-dv kameralar drop attığı gibi bu da drop atmıyor da kareyi tekrar ediyor 3-5 frame, sonra 3-5 frame ilerden devam ediyor. (birkaç frame eksiğiniz oluyor.) Bu çok ciddi bir sorun aslında benden mi makineden mi kaynaklandı çözemedim henüz. Firemire updateâ??ini yeni yaptım, sonra bi daha karşılaşmadım bu sorunla ama gene de tam geçti mi emin olamıyorum.
– AvcHD ile ntsc çekemiyorsunuz, motion-jpeg codeci ile de pal çekemiyorsunuz. (saçma bir karışım). Motion-jpeg codeci koymuşlar ama sadece 720p çekiyor, 1080p çekmiyor maalesef.
Kısaca kurguda çok uğraştırıyor. Uzmanlaşmak zaman alacaktır.
şimdiye kadar bir video falan yüklememenin ya da yorumda bulunmamamın nedeni de hala uzmanlaşamamış olmam ve kimseyi yanlış yönlendirmek istememem. İleriki günlerde video da yüklerim.
İyi günler..
Sevgili Ozgur 1080i demek progressive cekmiyor demek degil.
1080i sinyalin icine progressive goruntuleri gommek mumkun. Boylece 1080p olmayan TV lerde de dogru oynatilabiliyor.
Yani kameraniz 1080p cekiyor merak etmeyin.
MErhaba, pc ye gh1 in videolarını aktarıp baktım 1080 25p görünüyor. İnterlace yok. Fakat sensörünün 50i çekebilen bir sensör olduğu ve bunun bir dizi ilemle 25p ye çevrildiğini okumuştum yanlış hatırlamıyorsam. 5d kadar keskin görüntülere sahip değil. Belkide bu nedenledir.
Hala tam anlayamadım renk açısından gündüz geçkimleirnde 5d i daha iyi yoksa gh1 mi. BUgün karşılaştırmalı testler yapacağım ve vimeo ya yükleyeceğim umarım
Bir fotograf makinesinde interlaced sensor kullanacaklarina hic ihtimal vermiyorum. Bahsettiginiz yazinin link ini verirseniz inceleyebiliriz…
Vimeo’daki örneklere “rolling shuter jello” sorunlarıyla ilgili bir iki karşılaştırma örneği konmuş ( http://www
) Hvx 200 yada ex1 gibi kameralarda da bu tip sorunlar yaşanıyor mu yoksa bu durum sadece video çeken dslr’e mi ait bir sorun? Biraz da Vimeo’nun flash altyapısından da kaynaklanabileğini düşündüğüm bu yatay hareketlerdeki kırılmaların gerçekte ne düzdeyde olduğunu sanırım Gh1 kullanan arkadaşlar daha iyi bilecektir.
valla kullanım klavuzunda 1080p diye bir sey hic yok hep 1080i ve 720p. benimde ilgincime gitti niye interlace yapmislar diye..
ornek bir klip yuklemistim bir arkadas icin rapidshare’e, isteyen indirip bakabilir.
http://rapidshare.com/files/289117802/00110.MTS.html
cok iyi cekilmis bir video degil, biraz hizli cektim falan ama sag taraftaki iskeleye dikkatli bakin. epey detay var. normal bir kamerayla cekseniz ters isikta o kadar detay gormeniz pek mumkun olmazdi siluete duserdi.
izlemek icin de bulabildigim en iyi program “splash lite”. bi tek avchd yi iyi oynatio baska oynatimlarda kotu, vlc de oynatiyor ama biraz takiliyor..
daha guzel videolardan bir klip yaparim bi kac gune..
ama allah rizasi icin AVC’den photo-jpeg yapabilecek bir program onerin bana 🙂
http://gizmodo.com/5163657/hands-on-panasonic-lumix-gh1-1080p-hd-video-shootin-micro-four-thirds-camera
@ahmett: Senin de tırnakladığın gibi jelo olayı rolling shutterla alakalı bir şey. Rolling shutterı olan tüm kameralar/foto makineleri bu soruna sahip olma potansiyeline sahip. Kameranın işlem gücü ve sıkıştırma tekniği (codec) önem kazanıyor o noktada. Örneğin RED de rolling shutter kullanıyor ancak onda böyle bir problem yok zira görüntüleri yeterince hızlı işleyebiliyor.
Bildiğim kadarıyla henüz bir istisnası yok, tüm CMOS sensörlü kameralar Rolling Shutterlara sahip.
Rolling shutter nedir diyeceksen de Google cevabını hazırlamış diye haber gönderdi.
GH1’i P2 kameralarla; mesela HVX201 veya HPX171 ile karşılaştırmamalı. GH1 genel tüketici pazarında artık standart HD codec olan ve long GOP h.264 tabanlı AVCHD kullanmaktadır. P2 karta kayıt yapan kameralar her zaman Intraframe (h.264 tabanlı AVC-I da I Frame only) codecler kullandığından kareler arasındaki hareket bilgisinden kaynaklanan gürültüleri barındırmaz. Bu durumda illaki karşılaştırılacaksa AG-HMC151 ile karşılaştırmak gerekir.
Öte tarafan ucuz CMOS ve benzeri sensörlerin doğasından kaynaklanan rolling shutter veya wobbling bilmemne gibi abuk subukluklar firmware’de bulunan bazı filtrelerle olabildiğince bastırılmaya çalışılsa da yine de varlar. Kayıt formatları ile ilgili değil bu konu. Paraya kıyıp da CCD kullanan bir kamera alırsanız bu tür hataları dert etmiyorsunuz.
Bu video alemlerindeki bilgi kirliliği beni illet ediyor. İnsanlara HD Ready ve Full HD diye bir kavramı kabul ettirdiler ya, ben daha artık herşeyi beklerim. Öncelikle satır sayısı verip de i veya p demekle bitmiyor iş. Saniyede kaç kare çekiliyor onu da bilmeli. Şimdi 720P hd ready imiş de 1080p (aslında 1080i o da) full hd imiş. Şimdi gelin hesaplayalım. Aslında 720 50P denmesi gereken ancak 720p denen HD standardında (by definition) saniyede 1440x720x50=51,840,000 adet pixel bilgisi elde ediyoruz. 1080 50i de ise 1920x1080x25=51,840,000 adet pixel işliyoruz. Demek ki neymiş..?Bantgenişlikleri, yani içerdikleri bilgi aynı. Farkı..? Farkı fiyatı. Ama hangisi bu HD formatlarının daha işimize uygun. Bana göre her zaman 720 50P… en azından 1080 50P çıkana kadar. Neden? Çünkü 720 50P standardında statik çözünürlük artışının (PAL deki 720×576 dan 1440×720’ye) yanısıra dinamik çözünürlük de artıyor (saniyede 25 kareden 50 kareye) Dinamik çözünürlük çok önemli çünkü özünde hareketin kaydedildiği video işinde (movie) motion blur piksel sayısını arttırmakla değil kare sayısını arttırmakla azaltılabiliyor. Demek ki amaç hareketli birşeyler çekip de netliği de arttırmak ise piksel sayısının yanında kare sayısı da artacak. 1080 50i de dinamik çözünürlük arttırılmadığı için 1080 50i kötüdür. Şimdi biraz daha iyi anlayalım…
Mesela yıllar yıllar önce Panasonic AJ-PD900 diye bir DVCPRO 50 kamera çıkartmıştı. Standart definition ama “Progressive..!” Nasıl yani? Yani şöyle… Adamın CCDleri progressive; yani 625 satırı birden aynı anda pozlandırıyor. Yani ardışık iki “field” aynı anda pozlandığından bizim elimizde 25 adet tam kare oluyor. Kasete yine field şeklinde kaydediliyorlar haliyle ama ardışık fieldlar (1. ve 2. field, 3. ve 4. field vs) aynı anda pozlandığından statik çözünürlük (yani bir fotoğraf makinesinin çözünürlüğü) artıyor. Şimdiki terminolojiye uyarladığımızda 625 25P olarak ifadesi mümkün. Haliyle bildiğimiz PAL (625 50i) sinyali üzerinden iletimi yapılıyor. Bu işte bugün ifade edilen 1080 50i HD standartı üzerinden iletilen 1080P (1080 25P) ile aynı şey. Aslen 1080 25P, 1080 50i ile eşit miktarda bilgi içeriyor. Bunu 24 kare çalışan film sistemine benzetebiliriz. Statik çözünürlük yüksek ancak sadece 25 kare çekildiğinden shutter 1/25 çalışırken motion blur, daha yüksek hızlarda çalışırken de gözle hissedilebilir titreşime açık bir teknik. (filmde kamera pan yapıca gördüğümüz titreşimden bahsediyorum burada) Ama film ve sinema yüzyıldır falan saniyede 24 kare kullanıyor. Bu durumda 1080 25P ve 24P özelikle yapılan kayıt filme basılacaksa halen geçerli. Onun dışında evlerimizdeki plazma, LCD display ve projektörler, tüplü TV setleri gibi interlace doğası olan ürünler değiller. Hepsi progressive doğaya sahip yani tüm pikselleri aynı anda yükleyip boşaltabiliyoruz. Bu durumda ekrana gelen sinyalin de progressive olması ve tercihan saniyede 50 kare gelmesi doğrusudur. 720 50P iyidir.
Fotoğraf makinası görünümlü video kameralarına gelince şunu bilmekte yarar var ki sensörleri progressivedir. Yani CCD olanlar zaten sorunsuz da, CMOS olanlar tüm satırlar aynı anda pozlayamasalar da işte interlace gibi girişimli (birer satır atlayarak) değil en azından. Bu durumda GH1 1080 25P çekebilir, ki çekiyor da bildiğim kadarıyla.
Teşekkürler.. Bir fotograf makinasina sinematik anlamda fazla anlam yükleyenlerden biri değildim taa ki son iki yıldaki gelişmeler olana kadar. Sanırım ortalığı velveleye veren Red idi. Fakat yılan hikayesine dönen scarlet i beklemekten usananlar için GH1 7D gibi makinalar hala heyecan verici… Şimdi ortalıkta Gh1 den sonra full frame bir makinanın yolda olduğu söylentisi dolaşıyor.. Yukarıda belirtildiği üzere lens sensor vesair bileşenler ne kadar iyi olursa olsun eldeki 25 kare görüntüyü videoya dönüştüren süreçteki hantallık yada cimrilik her makinanın ve sınıfın durduğu yeri gösteriyor. Şimdi Nikon bir “açılım” yapar mı diye bekleyenler için D3S Oct 2009
12.1 mp (FF)
51 point
9.0 fps,
130 frames *2
3.0″ 922K pixels + Live View
720p gibi bir sonuçta ayrıca karşımızda duruyor..
Keşke beklentileri konuşacağımıza bir makina yapıpta sonuçları konuşa-bilseydik..
gh1 ile bir amerikan kanalına istanbuldaki balıkçılar ile ilgili çektiğim 3 dakikalık bir videoyu paylaşayım sizlerle:
http://www
iş akışı daha bilindik olduğundan 720p motion jpeg codekle çektim. (30 frame)
sesi m-audio microtrack 2 ile aldım.
microfon Rode NTG-2 shot gun
kurgu premier pro cs4
son çıktısı 3 gb kadar bir şeydi. vimeo için ilk önce 150 mb’ye düşürdüm, sonra da vimeo 48mb’lik kendi formatına çevirdi.. ona rağmen görüntüler gayet iyi..
makineyi gerçek anlamda ilk kez aktüel çekimde kullandığım için çok salladım, fakat herhangi bir rolling shutter problemi ile karşılaşmadım..
Merhaba, gh1 in 5d den ve bir çok kameradan daha iyi hale geldiğini iddia ediyordu ünlü bir bağımsız yönetmen. Araştırınca gh1 in kırıldığını ve 50 mbit 1080 p kayt yaptığını ve ptools ismi verilen crack programı sayesinde hem ses kalitesi hem 24&25 dğeişiminin başarıldığını okudum. Ben progrmaı indiridm gerekli işlemleri yaptım ancak oldukça karışıktı. Sonunda makinemde bir dğeişme olmadı. Ve son update numarasınız ezberlemek gerekiyormuş. Ben bunu kaydetmemiştim. Yani anlayacğaınız hacking maceram baya bi bumnalttı ve artık play yapamıyorum kamera içinden. BU yazılımı kullanmış ve başarı şekilde update etmiş arkadaşlar varsa lütfen iletişime geçsinler. Mailim miraclebrain(at)gmail.com
selamlar, o kadar karışık olmamalıydı süreç o ekstra programı (ptools) kullanıldığını hiç duymamıştım crack yaparken.. şahsen ben crack yapmadım, tam bilemiyorum sorununun kaynağını ama tek bir şey diyeyim hafıza kartlarının hızı 50mbs hızı destekliyor mu? kayıtta bir değişiklik olmamasındaki sorun onla ilgili de olabilir dicem ama player’ı niye etkilesin onu bilemedim..
karışık değildir muhtemelen, video tutorialleirni sonradan buldum. Ve iş işten geçmiş oldu. Ama pek çok kişi şu anda 50 mpbs çekebilen 24&25 fps değişebilen ayarları ve daha pek çok özelliği ile hack edilmiş bi gh1 in şu anda en iyi kamera olduğunu savunuyor forumlarda. Youtubede onlarca uzman videosu var konu ile ilgili. Ama türkçe forumlarda hiç bir şey bulamadım.
evt ben de o yorumları okumuştum başta ama biraz çekinirim öyle şeylerden.. yok işlemciye ve/veya ram’e overclock yaparlar fln.. gereksiz bir risk gibi gelir bana.. 🙂
50mbs motion jpeg olmasa bile, 720p motion-jpeg başlı başına bir güç.. Eğer crackten vazgeçip fabrika ayarlarına dönersen sana önerim avc’den uzak dur ve 720p motion-jpeg çek.. intra frame codec çok ama çok şey farkettiriyor.. özellikle (cg diliyle) “motion blur” olan sahnelerde avc dağılıyor.. arkadaşın 5d’si ile de çekim yapıp denedim, 5d de (sadece h.264seçenek var) hareket çoksa ve hızlıysa fotoğraflar saçmlayabiliyor.. 1 ay önce blue screen çekmiştim ve 5d’nin görüntüleri çok üzelerek çöpe gitti.. (modelin hızlı hareket ettikleri, durağanları kullandım tabiki..)
ayrıca şunu ekleyim forumlarda nedense pek bahsedildiğini görmedim ama motionjpeg çekersen, shutter 2’ye kadar düşebiliyor.. (diğer türlü minimum 30).. 2 shutter ile geceleri çekim yaparak çok ama çok eğlenceli çok enteresan pek rakip tanımayan görüntüler elde edebiliyorsunuz..ayrıca 2 shutter sayesinde daha az ışıkta daha düşük iso değerleriyle çalışabiliyorsunuz..
ama gene de 50mb olayını çözebilirsen aber eyle 🙂
Merhaba Özgür. Sanırım blog u takip ediyorsun ve sendede gh1 var. Fabrika ayarlarına geri dönmek nasıl oluyor bilmiyorum. Fireware i güncellediğin için bu dosya siliniyor sanırım. Ve eskiye dönmek artık mümkün dğeil. Manudeki reset settings sadece menudeki genel ayarları ilk aldığın hale çeviriyor sanırım. Fireware i ilk haline geri getirmiyor. Eski fireware i yeniden yüklemek istersen oınuda kabul etmiyor. Daha üst sürümü yüklü zannederek.Çok iyi anlayan biri olmadıkça bu işte yada video tutorial i çok iyi analiz etmedikçe girmemek lazım. Fakat 50 mbps ye yükseltince daha detaylı ve net görüntüler elde edilmiş, hareketli sahnelerde zaten fark muazzam ölçüde büyük.. İnsanı çekiyor açıkcası. Şİmdi tr de panasonic kamerasını firewareini resetletebilecek bi yer bulabilirsme yapcam. Bilgisi olan avrsa haberdar ederse sevinirim. Benim msn; fxmesaj(at)hotmail.com eklemek isterseniz deneyimleirmizi paylaşırız.
aslında konu lumixten açılmışken bu dslr furyasının flaş markası canon bu kadar ön plandayken dikkatleri üzerinde toplayabilen tek dslr sayılabilcek makine gh-1. onun dışında pentax ve nikonda full hd video çekiyor. nikon d90 ve d300s ile biraz bişeyler yaptım fena değiller ama pentax ve nikon ile ilgili deneyimi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Özgür bey makinanızı hala satıyor musunuz
Ben satıyorum. Ptools sorununu çözdün. İSter kendi fireware ile orjinal. İsterse hacklenmiş olarak verebilirim. Yeni gibidir. Mailim miraclebrain(at)gmail.com
buradan mesaj atmanız komik olmuş 🙂 sahibinden de cvp yazdiim icin ayri bir cvp yazmiom buraya..
Uzun süre cevap alamayınca, ilanı kontrol etmediğinizi düşündüğümden buraya da not bıraktım. Komikten kastınızı anlayamadım. Burası zaten takip ettiğim bir blogdur.
erdem bey cameranız hala duruyormu
video görüntülerine bakarak söylüyorum hackli bir gh1 550D-7D-5Dm2 ye video konusunda halt ediyor
halt ediyor derken?
lumix’in çıkardığı yeni GH-2 ile ilgili biraz bilgi alabilirmiyim. GH-1’den farklı olarak yeni özellikler var mı ? GH-2’de 720p’de 60 kare çekebiliyor mu ? Birde codec konusunda 4:2:0 mı yoksa 4:2:2 mi ? Bildiğim kadarıyla 4:2:0’da sıkıştırma yüzünden renklerde bozulma oluyor. Alıncak olsa hangisi tercih edilmeli ?