Yaklaşık 1.5 aylık kullanımdan sonra 5D MK II hakkında son yoruma geçebilirim:
** Yanınızda fotoğraf makinası taşırken aynı anda video özelliğine sahip olmak gerçekten çok iyi.
** Manuel Nikon ve Zeiss merceklerle ufak bir video çekimi yaptık. Bu yöntemle diyafram kontrolü ele geçirilmiş oluyor. Bu saçma durum (Canon’a Nikon mercek takmak) tabi ki kabul edilemez ama yine de ciddi bir şey çekmeye kararlıysanız denenebilir.
** Follow focus takmayı denedim ama EF merceklerle bu pek iyi sonuç vermiyor. Netlik halkası sonsuza kadar döndüğü için işaret almak imkansız. Yani follow focus takılacaksa mutlaka manuel mercek gerekli.
** ND filtreyle diyafram kontrolü yöntemi ne yazık ki her zaman işe yaramıyor. Örneğin 70-200 4L IS takılıyken ne kadar ND koyarsanız koyun 5D mutlaka yüksek örtücü hızı seçmeye çalışıyor.
** 5D Mk II nin netlik sistemi 40D’den kötü: Daha yavaş ve daha zor netliyor. Bu açıdan 40D açık farkla ileride.
** Nikon D700 ile çekim yapmadım ama elime almışlığım var. Yapısı 5D Mk II den daha iyi ne yazık ki. Çok daha sağlam hissi veriyor. 5D’ de aynı his yok. Web deki testlere bakılırsa ASA açısından da 5D Mk II Nikon’ların gerisinde kalıyor.
** Video çekimi yaparken 5D yi kutudan çıktığı gibi kullanırsanız iyi sonuç almanız zor. Picture Style menusünden mutlaka kontrastı ve doygunluğu düşürmek gerekiyor. Ne yazık ki nette buna uyulmadan yapılmış testler çok.
** Full HD video dosyalarını okumak ciddi bir problem. Ekran kartımı yükseltmeme rağmen Quicktime ve VLC devamlı kare atlıyor. Bu konuda tek bir okuyucu istediğim sonucu verdi: KMPlayer
** Fotoğraf konusunda 5D beklendiği gibi gayet iyi. 6400 ve üstü ASA lar biraz yalan dolan ama bu konuda yapacak bir şey yok. 21 MP’e ne gerek var diyenler yanılıyorlar çünkü yeniden çerçeveleme gibi amaçlar için çok iyi.
** AF Micro adjustment özelliği çok yararlı. Bendeki mercekler -1 ve +7 arasında kaymış çıktılar.
** 30 kare konusunda dedikodular sürse de Canon’dan hala resmi açıklama yok. Yine ürkütücü bir Japon inadıyla karşı karşıyayız. Bu konuda umudumu kaybettim diyebilirim. 5D Mk II yi NTSC bir kamera olarak kabullenmek zorundayız gibi görünüyor.
** Kurgu konusunda doğrudan H.264 kurgulayan bir yazılım aradım ama bulamadım. Bir süre beklemek gerekecek gibi görünüyor. O zamana kadar can sıkıcı transcode süreçlerinden geçmek şart.
** Aletin üzerindeki HDMI çıkışı aslında sıkıştırmasız çıktı veriyor. Ama Canon ekranın ortasına koyduğu dikdörtgen focus göstergesinin kaldırılmasını önlemiş. Bunu kaldırmanın hiç bir yolu yok. Sadece “face detection” seçeneğinde bu kutu kalkıyor ama o zaman da ilk insan yüzü gördüğünde tekrar beliriyor!
** HDMI çıkışı kayda girince 480p ye düşüyor. Ne yazık ki aynı anda hem HDMI hem LCD görüntü vermiyor. Bu da film çekimini zorlaştıran başka bir problem. Yönetmene ayrı monitör verme şansınız yok.
Genel Sonuç:
Bu kadar iyi bir aletin Canon tarafından bilerek sakat bırakılmış olması insanı deli etse de fiyat, performans ve özellikler açısından rakibi olmadığı için kamera almak isteyen herkese 5D MK II’yi öneririm.
Cineform, Neo Scene diye bir nane çıkartmış. 5D MK II’yi de ilgilendirdiği için buraya kopyalıyorum. Belki işinize yarar…
Neo Scene for Mac; How It Works
Neo Scene for Mac is a new software product for users of AVCHD and HDV camcorders, plus Canonâ??s 5D Mark II, that offers accelerated editing performance and higher visual quality than editing native camera sources. Neo Scene improves a userâ??s editing experience by converting highly-compressed video sources into easy-to-edit and higher quality CineForm QuickTime (MOV) files. CineForm MOV files are compatible with most QuickTime applications, including Final Cut Pro, iMovie, Motion, Premiere Pro and After Effects, to name a few.
During file conversion, Neo Scene can optionally convert source material into 24p (NTSC) or 25p (PAL) CineForm Mac Codec files for projects that desire a cinematic look. This capability is significant â?? while most cameras can record in 24p, users cannot edit in 24p because of the way the data is organized in the native compressed file. Neo Scene provides users with the only tool for effectively editing 24p content and enabling them to capture the cinematic quality they strive for.
Ilker Bey zeiss ve nikon lenslerle yaptiginiz cekimi gorebilme sansimiz var mi acaba? beachtek in xlr audio adaptoruyle ses konusu da cozuluyor sanirim shotgun mic baglamak icin.kamera artik biraz kulustur kalsa da sony vx2000 icin dxa4 adaptorunu kullaniorum,5 d mark2 icin yeni dxa-5d adaptorunu cikartmislar.
5d,eos600 ve L serisi lensleri calinan ve fotograf cekmeyi birakan biri olsam da 5d mark2 ve tespitleriniz gercekten cok basarili,elinize saglik
müthiş bir iz belirleme tebrik ederim… devamını bekliyorum..
* bir forum konusuna yazdığım yazının bir kısım cevaplarını burada buldum. Teşekkür ederim..
canon bir alt sınıftaki gövdesi 7d ile 1080p @29.97, 25, 23.976fps video kaydını sundu, bellenim güncellemesi yakındır.
karar verin artık video çekmek için bu aleti alalım mı almayalım mı 🙂 önceki yazılarınızın birinde video için almayın diyordunuz.
son güncellemeden sonra alınabilir.orta ölçekte amatöre yakın işler için.
arkadaslar House’un sezon finali cekildi bu aletle. Hala amator isler falan demenin bir anlami nedir anlamiyorum.
Hic kimse icin karar veremem ama ben zaten ciktigi ay almistim bu aleti : ) ortada bir kararsizlik yok sanirim.
Monitörden izlemeyeceksek eğer, nasıl bir yöntem kullanabiliriz?
BU ciddi bir sorun değil mi?
Aslında değil hdmi monitörler kullanılabilir. Denemedim ama hdmi çoklayıcılar var onlarla görüntü dağıtılabilir.