İlkercanikligil.com’dan büyük yarışma! Yukarıdaki üç kare RED, Panasonic HPX171 ve Sony EX1 ile cekildi. Acaba hangisi hangisi? Cevaplari asagi bekliyoruz. Kazanana ne ödül verileceği belirsiz şimdilik 🙂
Orijinal boyut görebilir miyiz? (en azından 1920 x 1080)
ya da %100 crop.. : )
Gri skalaya bakınca, ortadakinin kontrast aralığı daha dar gibi görünüyor.. ama colorspace’i RedSpace’e benziyor…
“Consumer kameralar her zaman daha satüredir” atasözü burada da geçerli mi?
3 kamerayi da gormeyen biri olarak quize katilmam ne kadar dogru bilmiyorum
Fakat objektif farkindan dolayi tuzak gibi gozuksede yine de 1 hpx 2 Red 3 ex1 bence 🙂 scarface
Muratin yuzundeki ifadeye bakilirsa bir ex1 iki red uc hpx..yanliz eger ki ikincisi red ise murat ve al pacino biraz sismanlamis olabilir mi..red in boyle bir ozelligi zarsa hulya avsar show icin baska kamera arayislarina girmek gerekebilir.
Çok teşekkür ederim 🙂 gerçekten mini cooper’a ihtiyacım vardı böylelikle miniyi satıp bir red ayarlanabilir :))
Tahminimi daha önce yaptığınız HMC151 – EX1 – HC1E kıyaslamalarını inceleyip EX1’in nasıl görüntü kaydettiği hakkında belirleyici neden oldu.
1 nci resim EX1 olmalıydı çünkü renk paletinde renkler daha doygun ve keskindi, HMC151 testinde de fark edilen bir unsurdu.Modelin yüzüne etki eden ışığı ise diğer çekimlere göre daha yetersiz olması karar vermeme neden oldu.
2 nci resimde ise renklerin algılanması diğer sınıf kameralarından ayrın önemli bir neden olabileceğini düşündürdü ve merdiven ayağının arka kısmında ki profilin flu (bulanık) olması alan derinliği oluşturması RED olabileceği düşüncemi güçlendirdi.
3 ncü resimin ise EX1 ile benzer renk tonlarında fakat ışığı algılamada daha yeterli olduğu için HPX171 olabileceğini düşündüm.
bende çok basit bir ön yargı ile yaklaşıp olayı çozdum 😛
bir dslr deki raw + jpeg deki sonuç raw ve jpg ye (aynı kare için) arka arkaya 1 saniye içinde bakarsanız, demek istediğimi anlatabilirim. ten rengi bariz olarak belli raw olanda.
birde ikisinden farklı olan bir tek o. ayrıca tarama f aralığında başlıyor bariz. falan filan işte..
pekı bu 3 kamera ile çekılmiş görüntülerın 35mm’ye aktarımında bır sıkıntı çıkar mı?yanı bunlarla çekilmiş ülkemizde uzunmetraj var mı?benım bıldiğim mustafa filmi belgesel var birtek.
Her kamerayla cekilen goruntu 35 mm ye aktarılır. Bu konuda bir kısıtlama yok sonucta :). Blairwitch Project Hi8 kameralarla cekilmisti. Oturup seyrettik, bir sıkıntı da olmadi!
Ama tabi 35 mm ye aktarılacak goruntulerin progressive cekilmis veya sonradan progressive e cevrilmis olmasi sart.
peki,ilker bey filmi digital olarak çektıkten sonra online offline kurgu dedıkleri işlemler tam olarak ne?bu işlemlerden sonra mı 35 mm ye basılıyor çektiğimiz digital görüntü?selamlar…
Offline dusuk kalitede malzemeyle ön kurgu yapmak demek. Online bu düşük kalitede yapılmış kurgunun gerçek kalitede yeniden yapılması demek…
Filmi videoda bitirdikten sonra Sinefekt veya benzer bir sirkete veriyorsun onlar hallediyor 35 mm baskı işini. Epey teknik bir iş olduğu için herhangi birinin yapması soz konusu degil…
Pahali bir islem… Gerci simdi biraz ucuzlamistir ama ilk ciktiginda bir uzun metrajın ilk kopyası icin 50 bin dolar gibi paralardan söz ediliyordu.
Yani sırası şöyle mi?
1-bizim digital olarak filmi çekişimiz2-offline kurguyu bızım hatta kendimizin adobe,vegas gibi programlarda yapmamız3-online kurgu için bu offline kurguyu sinefekt veye vs ye teslim etmemiz4-sinefekt veya vs yerde 35mm ye aktarım, doğru mu?selamlar…
Evet DVC Pro HD kurgu yaparsaniz elinizdeki kurgu online sayilir. Ama online in baska anlami da efekt meselesi. Renk duzletme ve efektler bittikten sonraki haline online denir genelde. Yani ozetle ornegin DVCOPro HD cekip kurguladiginiz bir sey dogrudan efekt ve renk islemlerine hazir online kalitesinde bir kurgudur.
ama ornegin 35 mm cekip DV ye aktarip kurguladiysaniz offline dir. Kurgu kararlarinin tekrar yuksek kalite olarak yapilmasi gerekir.
renk duzletme yani color straightening..renk kanallarinin 150-167 arasinda sabitlenmesi ile esit hale getirilmeleri ve duzlenmeleri .. son donemlerdeki reklamlar color straightenerlar tarafindan dusuk contrast ve renk doygunluklarina kavusturulmaktadir.
naçizane cevabım yukarıdan aşağıya EX1 – RED – HPX171
bende katılıyorum yukarıdaki cevaba.. 🙂
Bilmiyorum..
Orijinal boyut görebilir miyiz? (en azından 1920 x 1080)
ya da %100 crop.. : )
Gri skalaya bakınca, ortadakinin kontrast aralığı daha dar gibi görünüyor.. ama colorspace’i RedSpace’e benziyor…
“Consumer kameralar her zaman daha satüredir” atasözü burada da geçerli mi?
Yukarıdaki cevaplara katılamıyorum:
Bir : Red
İki : HPX171
Ã?ç : EX1
Yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim.
3 kamerayi da gormeyen biri olarak quize katilmam ne kadar dogru bilmiyorum
Fakat objektif farkindan dolayi tuzak gibi gozuksede yine de 1 hpx 2 Red 3 ex1 bence 🙂 scarface
Muratin yuzundeki ifadeye bakilirsa bir ex1 iki red uc hpx..yanliz eger ki ikincisi red ise murat ve al pacino biraz sismanlamis olabilir mi..red in boyle bir ozelligi zarsa hulya avsar show icin baska kamera arayislarina girmek gerekebilir.
Veee kazanan: TANER!!!!
Taner i tebrik ediyoruz (tabi Ramazan’i da) Alp i etmiyoruz cunku o zaten biliyordu cevabi!
Taner nasil bildiginizi duymak isteriz…
Odulunuz 2009 model bir mini cooper desem ne ilginc olurdu degil mi?
Çok teşekkür ederim 🙂 gerçekten mini cooper’a ihtiyacım vardı böylelikle miniyi satıp bir red ayarlanabilir :))
Tahminimi daha önce yaptığınız HMC151 – EX1 – HC1E kıyaslamalarını inceleyip EX1’in nasıl görüntü kaydettiği hakkında belirleyici neden oldu.
1 nci resim EX1 olmalıydı çünkü renk paletinde renkler daha doygun ve keskindi, HMC151 testinde de fark edilen bir unsurdu.Modelin yüzüne etki eden ışığı ise diğer çekimlere göre daha yetersiz olması karar vermeme neden oldu.
2 nci resimde ise renklerin algılanması diğer sınıf kameralarından ayrın önemli bir neden olabileceğini düşündürdü ve merdiven ayağının arka kısmında ki profilin flu (bulanık) olması alan derinliği oluşturması RED olabileceği düşüncemi güçlendirdi.
3 ncü resimin ise EX1 ile benzer renk tonlarında fakat ışığı algılamada daha yeterli olduğu için HPX171 olabileceğini düşündüm.
bunlar ham görüntüler mi?
Ben degisiklik olsun diye tersten yorum yapmistim ama belirtmeyi unutmusum 🙂
Tebrikler Taner.
bende çok basit bir ön yargı ile yaklaşıp olayı çozdum 😛
bir dslr deki raw + jpeg deki sonuç raw ve jpg ye (aynı kare için) arka arkaya 1 saniye içinde bakarsanız, demek istediğimi anlatabilirim. ten rengi bariz olarak belli raw olanda.
birde ikisinden farklı olan bir tek o. ayrıca tarama f aralığında başlıyor bariz. falan filan işte..
(2. bilene bari mini chopper olsaymış keşke 🙂 )
pekı bu 3 kamera ile çekılmiş görüntülerın 35mm’ye aktarımında bır sıkıntı çıkar mı?yanı bunlarla çekilmiş ülkemizde uzunmetraj var mı?benım bıldiğim mustafa filmi belgesel var birtek.
Her kamerayla cekilen goruntu 35 mm ye aktarılır. Bu konuda bir kısıtlama yok sonucta :). Blairwitch Project Hi8 kameralarla cekilmisti. Oturup seyrettik, bir sıkıntı da olmadi!
Ama tabi 35 mm ye aktarılacak goruntulerin progressive cekilmis veya sonradan progressive e cevrilmis olmasi sart.
peki,ilker bey filmi digital olarak çektıkten sonra online offline kurgu dedıkleri işlemler tam olarak ne?bu işlemlerden sonra mı 35 mm ye basılıyor çektiğimiz digital görüntü?selamlar…
Offline dusuk kalitede malzemeyle ön kurgu yapmak demek. Online bu düşük kalitede yapılmış kurgunun gerçek kalitede yeniden yapılması demek…
Filmi videoda bitirdikten sonra Sinefekt veya benzer bir sirkete veriyorsun onlar hallediyor 35 mm baskı işini. Epey teknik bir iş olduğu için herhangi birinin yapması soz konusu degil…
Pahali bir islem… Gerci simdi biraz ucuzlamistir ama ilk ciktiginda bir uzun metrajın ilk kopyası icin 50 bin dolar gibi paralardan söz ediliyordu.
Yani sırası şöyle mi?
1-bizim digital olarak filmi çekişimiz2-offline kurguyu bızım hatta kendimizin adobe,vegas gibi programlarda yapmamız3-online kurgu için bu offline kurguyu sinefekt veye vs ye teslim etmemiz4-sinefekt veya vs yerde 35mm ye aktarım, doğru mu?selamlar…
Kendiniz de online kurgu yapabilirsiniz. Mesela DV cektiyseniz offline a gerek yoktur dogrudan online yaparsiniz…
Sonra Sinefekt vs gibi bir yere vermeniz gerek evet. Orada bir takim islemlerden geciyor (renk duzeltme, progressive hale getirme vs)
Sonra Arrilaser veya benzer bir sistemle filme yaziliyor.
Yalniz tabi siz 25 kare cekmis oluyorsunuz oysa film 24 kare oynuyor sinemalarda. Bu nedenle sesle ilgili de bir takim islemler gerekiyor.
Yani biraz karisik isler ama genelde evet dediginiz sekilde oluyor.
yani hd çekip (mesela panosonihpx171 yada ex1 )ile yaptığımız kurgu online mı oluyor?
Pardon gormemisim soruyu…
Evet DVC Pro HD kurgu yaparsaniz elinizdeki kurgu online sayilir. Ama online in baska anlami da efekt meselesi. Renk duzletme ve efektler bittikten sonraki haline online denir genelde. Yani ozetle ornegin DVCOPro HD cekip kurguladiginiz bir sey dogrudan efekt ve renk islemlerine hazir online kalitesinde bir kurgudur.
ama ornegin 35 mm cekip DV ye aktarip kurguladiysaniz offline dir. Kurgu kararlarinin tekrar yuksek kalite olarak yapilmasi gerekir.
renk duzletme yani color straightening..renk kanallarinin 150-167 arasinda sabitlenmesi ile esit hale getirilmeleri ve duzlenmeleri .. son donemlerdeki reklamlar color straightenerlar tarafindan dusuk contrast ve renk doygunluklarina kavusturulmaktadir.
yakarıdan aşşağıya sony, panasonic ve red diyebilirim.
bence yukarıdan aşağıya
RED,
panasonic HPX171
Sony EX1